שחר, חוגג ואברמוב שוחחו, טרם הושגו הבנות לגבי שועה

ירדן שועה | מאור אלקסלסי

השלושה ערכו שיחת זום, אך ישנם פערים כספיים גדולים וחלוץ מכבי חיפה עדיין רחוק ממעבר לבית"ר. גורם המקורב לעסקה: "חייבים לרדת בדרישות". כעס על קונטה, וגם: החלוצים המועמדים אם שועה לא יגיע

(גודל טקסט)

שיחת משולשת נערכה הערב (שלישי) בין שלושה בעלי מועדונים בליגת העל – נשיא מכבי חיפה, יענקל'ה שחר, בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג ובעלי בני יהודה, ברק אברמוב. בעקבות מגבלות הקורונה, השיחה נערכה באמצעות ה"זום" ובסיומה לא הושגו הבנות בנוגע למעברו של ירדן שועה לבירה. בית"ר כבר הציעה 700 אלף יורו תמורת השחקן, אך נתקלה בסירוב. במהלך השיחה הערב היא הציעה להשאילו עם אופציית רכישה. שחר עצמו מסרב כרגע למתווה הזה. מקורב לעסקה אמר: "ישנם פערים גדולים מאוד. השחקן לא יצטרף אם כל הצדדים לא יבינו שהם חייבים לרדת בדרישות ובמספרים".

כזכור, זו הפעם השנייה שבית"ר ירושלים פונה לירדן שועה במהלך הקיץ הזה. תחילה היא פנתה בעידן מרקו בלבול, אך מכבי חיפה סירבה לשחררו לאחר שברק בכר ראה בו פוטנציאל והחליט להשאירו בקבוצה. כעת, לאחר ששועה ביקש להשתחרר, במועדון מהכרמל לא עומדים בדרכו, אך ישנם פערים בין הצדדים. כזכור, ביום שישי האחרון אמר אביו של שועה בראיון מיוחד לספורט1 כי "במכבי חיפה הוא חוזר אחורה".

בבית"ר ירושלים יחלקו היום לשחקנים תכנית אימונים מסודרת לימים הקרובים. השחקנים כבר התבשרו מהם עיקרי התכנית וייתכן שיעלו לשיחה קבוצתית באמצעות הזום. השאלה המרכזית שנותרה בענייני רכש היא האם אנטואן קונטה ימצא קבוצה עד סיום החלון, או לא. גורם בבית"ר אמר אתמול כי "לא מרגיש שאנטואן עושה הכל כדי למצוא קבוצה".

אנטואן קונטה | דני מרון

יחד עם זאת, בבית"ר הבהירו שהשחקן לא ישוחרר בחינם וכאשר הקבוצה תחזור לאימונים הוא ימשיך להתאמן (עד כה התאמן בנפרד בטענה לפציעה). החשש לגבי קונטה עולה בעיקר לנוכח סגירת חלון ההעברות במדינות מסוימות באירופה ביום שני הקרוב, כלומר בעוד פחות משבוע. חלון ההעברות בקפריסין נסגר לפני מספר ימים. החלון בבולגריה ייסגר באותו יום וכך גם ביוון, ספרד, טורקיה, פולין, סקוטלנד, איטליה וגרמניה. למחרת, ייסגר החלון בהולנד ואיחוד האמירויות שקלטה את דיא סבע. ביום שני שלאחר מכן, 12 באוקטובר, ייסגר החלון בישראל.

כזכור, אתמול התברר כי אולימפיאקוס היוונית הודיעה, ממש לפני כניסת יום הכיפורים, על החתמתו של המגן הימני הטוניסאי מוחמד דראגר – מה שמרחיק אותו משם. החשיבות של עזיבתו היא רבה: בית"ר לא יכולה להחתים כרגע חלוץ זר ובנוסף לפנות תקציב להבאת חלוץ ישראלי במקום שלומי אזולאי (המטרה של הצוות המקצועי היא החתמת שני שחקני התקפה). בבית"ר שללו הערכות לפיהן הקבוצה לא תתחזק על סיום החלון והבהירו כי החיזוק נמצא כל העת על הפרק. אם יגיע חלוץ ישראלי – שמותיהם של גיא מלמד, דין דוד וגם של דור ג'אן עלו על הפרק, זאת במידה שעסקת שועה לא תצא אל הפועל.

בינתיים, כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, הגעת הזרים לבית"ר מתעכבת. סנטיאגו אוקמפוס מתעכב בשל בעיה ביורוקרטית שאינה קשורה לבית"ר ורק היום יתברר אם יוכל לעלות על טיסה שתנחית אותו בארץ עד יום חמישי. כרטיס טיסה טרם הוצא לטובת הקשר הברזילאי מתאסיניו ורק לקראת סוף השבוע יתברר מתי ינחת. 

דור ג'אן | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי