חלק מראשי הקבוצות למנהלת: חוששים להחתים זרים

לחץ לנסות ולהחזיר את הקבוצות לאימונים בשבוע הבא. כלפון ממתין לאישור. הסיבות לעיכוב בזרים: פגיעה בהכנסות, ביורוקרטיה עודפת ואי אפשרות להוציא אותם לחל"ת במידה והמצב יחמיר

(גודל טקסט)

מספר ראשי קבוצות התאגדו ופנו למנהלת הליגות במטרה ללחוץ על היו"ר ארז כלפון להשיג מתווה שיאפשר לקבוצות להתאמן כבר ביום ראשון הקרוב, ולא מיד בצאת החג, כלומר ביום ראשון שלאחר מכן. הסיבה: ראשי הקבוצות חוששים שהספורטיביות תיפגע, בשל העבודה ששלוש קבוצות משחקות באירופה ויגיעו מוכנות יותר למשחקי הליגה שבמחזור הקרוב.

אגב, מכבי תל אביב והפועל באר שבע אמורות להיפגש ב-17 באוקטובר, המועד בו נכון לעכשיו הכדורגל הישראלי אמור לחזור, אולם הפועל כפר סבא תפגוש את מכבי חיפה ושם, כמו בקבוצות אחרות, מרגישים כי לא יהיה הוגן לאפשר לקבוצות לחזור פחות משבוע לפני המשחק הבא. "צריך להבין שלמהלך כזה אין רק השלכות למחזור הראשון שלאחר הפגרה, החזרה לכושר היא הדרגתית. זה יכול להשליך גם על שני המשחקים הבאים", אמרו בקבוצות.

יש לציין כי כלפון נמצא בקשר רצוף עם משרד הבריאות. יו"ר המנהלת הבטיח כבר בשבוע שעבר כי הקבוצות יחזרו לאימונים ללא מגע והשחקנים לא יכנסו לאסיפות או שיחות מרוכזות לפני האימון ולא יישארו אחריו במגרש או בסביבתו, אלא ייסעו מיד הביתה. במשרד הבריאות לא יוכלו לפקח על ההליך, אבל הבקשה שלו תאושר הם יעבירו את האחריות לבעלי הקבוצות.

שני נושאים מרכזיים עלו על הפרק במהלך השיחות: מועד החזרה לאימונים (כאמור, הנושא נמצא בדיון) והאפשרות להחתים זרים. למרות שנתב"ג נפתח לטיסות נכנסות, חלק מבעלי הקבוצות ממתינים בשל מספר סיבות: פגיעה בהכנסות משום שאין צפי לחזרת קהל; העובדה שהליך ביורוקרטי מונע מהם להנחית כאן שחקנים בטווח הקצר; וסיבה שלישית: חוסר ודאות לגבי חזרת הקבוצות לפעילות והאפשרות ששחקנים ייצאו לחל"ת. במקרה כזה, לא תהיה אפשרות להוציא שחקנים זרים לחופשה, אך בעלי הקבוצות ציינו כי מדובר בסיבה משנית, משום שכרגע אין צפי לאפשרות שהכדורגל לא יחזור.

ארז כלפון
ארז כלפון | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי