מוריניו: "הדבר היחיד שאנחנו יודעים על מכבי חיפה – הסרטון של אבו פאני". צפו

מאמנה של טוטנהאם דיבר לקראת המפגש עם הירוקים (חמישי, 21:45 בספורט1): "להם היה זמן להתכונן אלינו". על בייל ועלי: "גארת' לא כשיר, ייתכן שדלה ישחק". סון ייעדר. דוהרטי: "חיפה קבוצה טובה, מכבדים אותה"

(גודל טקסט)

שבוע חריג באינטנסיביות שלו עובר על טוטנהאם, שרק אתמול (שלישי) עברה את צ'לסי בגביע הליגה האנגלי וכבר מחר תעלה למשחק הקריטי ביותר שלה להמשך העונה: פלייאוף העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית (שידור ישיר בספורט1 ב-21:45), כאשר ממול תעמוד מכבי חיפה שחולמת לחולל סנסציית ענק ולהדיח את ז'וזה מוריניו ושחקניו. "המיוחד" התייצב היום למסיבת העיתונאים שנערכה באמצעות אפליקצייית 'זום' לקראת המשחק החשוב, וכהרגלו, הגיב בסרקסטיות אופיינית כשנשאל לגבי קבוצתו של ברק בכר.

"זה נכון שהמשחק האחרון שלהם היה ברוסטוב ואחר כך היה להם זמן לנוח, לנתח אותנו ולהתכונן טקטית", אמר מוריניו על היתרון של מכבי חיפה: "המציאות היא שכרגע, הדבר היחיד שהשחקנים שלי יודעים על מכבי חיפה זה הסרטון המצחיק של השחקן שלהם (מוחמד אבו פאני) על הארי קיין. התרכזנו בניוקאסל ובצ'לסי ולא במכבי חיפה. ניתחנו אותם עד כמה שאפשר, עכשיו אני חושב שיש לי מושג די טוב לגביהם, אנחנו מכירים את השחקנים ואת השיטות שהם משחקים בהן, לפני עם ארבעה בהגנה ולפעמים חמישה. אנחנו יודעים למה לצפות מהם. השחקנים שלי יגיעו לאימון ונלמד אותם את המקסימום שאנחנו יכולים על מכבי".

עד כמה המשחק חשוב לו באופן אישי: "אנחנו לא משחקים בליגת האלופות ומבחינה פיננסית זה הבדל ענק, אבל עלייה לשלב בתים של הליגה האירופית תקנה לנו סכום נכבד. מבחינה ספורטיבית, זו תחרות שונה לגמרי מהצ'מפיונס ליג, אבל היא קשה. יש הרבה משחקים, הרבה יותר נסיעות מאשר בליגת האלופות כי שם זה יותר מרוכז באזור שלנו באירופה. המשחקים בימי חמישי, זה מאוד קשה אבל יש לנו מוטיבציה להיאבק על התואר שם. יש הרבה קבוצות טובות ועוד קבוצות טובות יגיעו מליגת האלופות בהמשך, אבל אנחנו רוצים לנסות. משחקי הנוקאאוט האלה מסוכנים מאוד, הרגשנו את זה במיוחד בבולגריה. נצטרך לוודא שאנחנו עושים את העבודה מחר, זה משחק אחד בבית. פנדלים יהיו רק אחרי 30 דקות הארכה, כך שצריך לעשות הכל כדי לנצח כי זה חשוב מאוד ברמה הספורטיבית אבל גם מבחינה פיננסית".

ז'וזה מוריניו | ottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

הפורטוגלי אישר כי יונג מין סון לא יעמוד לרשותו וסיפק עדכון לגבי גארת' בייל: "בייל לא יכול לשחק מחר ואפילו בסוף השבוע, את זה אני יכול לאשר. הוא עובד מאוד קשה ומאוד מחויב ושמח, אבל עדיין לא מוכן לשחק. אני מאמין שהשבועיים בפגרת הנבחרות יהיו חשובים לשלב האחרון להתאוששות שלו והכניסה לכושר משחק, בתקווה שיקבל דקות אחרי שנשוב מפגרת הנבחרות. אין פצועים אחרי אתמול, רק הרבה עייפות".

על רקע פגרת הנבחרות שבאופק, מוריניו נשאל על דלה עלי שנופה מהסגל במשחקים האחרונים: "גארת' סאות'גייט מבין את החשיבות שלו לקבוצה שלנו ולכן הוא לא זימן אותו לנבחרת. העבודה שהוא יעשה אצלנו במהלך הפגרה חשובה מאוד עבורו, הוא שייך לטוטנהאם וזה יעזור לו לחזור בכושר טוב. לא אוכל לאשר אם הוא משחק או לא. יש לנו עדיין אימון נוסף היום ונקבל החלטות אחריו. אני מכבד אותו מאוד, הוא מתנהג במקצועיות מוחלטת. חוסר מוטיבציה היה מתקבל על הדעת במקרה שלו, אבל הוא נוהג בדיוק ההפך. גם חבריו לקבוצה מכבדים אותו וייתכן שהוא ישחק מחר".

האם קיין יכול לעמוד פיזית גם במשחקי הנבחרת: "כשהוא בכושר, הוא אמור לפתוח בכל משחק בטוטנהאם. אבל הוא לא פתח אתמול ואני חושב שזו הנקודה. כשיש לך שחקן כזה ואתה רוצה לנצח בכל משחק, אתה מעלה אותו. אבל אתה לא יכול לעשות את זה. אני מאמין שלגארת' ולסטיב (הולנד, עוזר המאמן) אכפת מהשחקנים, אנחנו לא רוצים להיות מעורבים במשהו שיהיו לו השלכות לתוך פגרת הנבחרות, שחשובה גם לשחקנים שלי. אני לא מדבר עם גארת' וסטיב, למרות שאני בקשר טוב מאוד איתם, אני נותן להם לעשות את העבודה שלהם בדרך שהם מאמינים. אני מקווה שהם יבינו מה קרה לשחקני טוטנהאם בשבוע הזה ויכבדו אותם. אני לא מתכוון להתחנן אליהם ולבקש מהם כלום, יש להם את החופש להחליט ואני אכבד כל ההחלטה שלהם".

דלה עלי
דלה עלי | Tottenham Hotspur FC via Getty Images

הופעת הבכורה של סרחיו רגילון: "הוא שיחק נהדר. זה מראה לי על האישיות של השחקן כי הוא עשה את הטעות שהובילה לגול שלהם אבל האופי שלו רק השתפר מאותו רגע. כששחקן מעורב ברגע שלילי במשחק הביטחון שלו נפגע, אבל אצלו זה היה בדיוק ההפך. דווקא ברגע הזה סרחיו התפוצץ ונתן תצוגה אדירה. שיטת שלושת הבלמים זה משהו שאנחנו יכולים לעשות והשחקנים לומדים אותו עם הזמן. אתמול לא היה תרגול אסטרטגי. הטעות היחידה שלי הייתה ששיתפתי את אריק דייר. בסופו של דבר זה היה משחק טוב לבחורים".

היכולת של אנדומבלה נגד צ'לסי: "טנגי משחק מצוין. אפשר להרגיש את השמחה אצלו ושחקן שמח מתפקד בצורה הנכונה. מבחינה פיזית הוא יכול להשתפר והוא יעשה את זה, אבל אם נשווה את טנגי הנוכחי לזה של השנה שעברה או אפילו של קדם העונה, שבו למעשה הוא לא שיחק הרבה בגלל פציעות שונות, זה שונה לגמרי. אפילו לפני הפנדלים והניצחון, הרגשתי מרוצה מאוד ממה שהוא נתן ב-90 הדקות, אבל הוא יכול להיות אפילו טוב יותר. הוא יכול להיות פנומנלי".

טעויות שיפוט באנגליה: "לא הייתי מאשים אף אחד על איבודי הנקודות שלנו בפרמיירליג חוץ מאיתנו, ה-VAR והשופטים. למשחק נגד מנצ'סטר יונייטד יש קשר ישיר עם השבוע המשוגע הזה, אבל המשחק הראשון נגד אברטון לא היה כל כך טוב. הגיע לנו יותר מהפסד, אבל לא שיחקנו טוב. נגד ניוקאסל הם קיבלו החלטות בלתי נתפסות. נגיע ליום ראשון בסיטואציה קשה מאוד, אבל צריך להתקדם ממשחק למשחק ונגיע לאולד טראפורד עם מטרות משלנו".

סרחיו רגילון | NEIL HALL/AFP via Getty Images

הסיכויים להחתים חלוץ נוסף לפני סגירת החלון: "אני אופטימי, אבל מעל הכל אני אוהב את זה שאנחנו מנסים לעשות הכל בשביל זה. אם לא נצליח, זה סיפור אחר. כמו במשחק, אתה יכול לנצח ויכול גם להפסיד, אבל אתה מנסה הכל. המועדון מנסה הכל כדי לצרף חלוץ לקבוצה. אם נצליח, נהדר ואם לא, זה הכדורגל".

גם מאט דוהרטי, מגנה הימני של טוטנהאם, אשר נרכש הקיץ מוולבס תמורת כ-17 מיליון יורו, דיבר במסיבת העיתונאים לקראת מכבי חיפה ואמר: "לא ראיתי את הווידאו המדובר אז קשה לי להגיב על זה. אני לא יודע יותר מדי על מכבי חיפה, עשינו שיעורי בית וראינו וידאו שלהם. מדובר בקבוצה טובה, אני מאמין שהם עושים את שלהם גם בליגה המקומית. אנחנו מכבדים אותם כמו שאנחנו מכבדים כל יריבה, אנחנו לוקחים את המשחק ברצינות ונגיע מוכנים".

מאט דוהרטי | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי