צפו בתקציר: יומיים לפני מכבי חיפה, טוטנהאם ניצחה את צ'לסי בפנדלים בגביע הליגה

רגע לפני המפגש מול הירוקים בפלייאוף הליגה האירופית, התרנגולים גברו על הבלוז בשמינית הגמר אחרי 1:1 בתום 90 דקות ו-4:5 בפנדלים. ורנר כבש שער בכורה, לאמלה השווה ושלח את המשחק לבעיטות ההכרעה מהנקודה הלבנה

קבוצות: צ'לסי טוטנהאם
(גודל טקסט)

מכבי חיפה, את מוכנה? יומיים בלבד לפני המפגש הקריטי בין הירוקים לטוטנהאם במסגרת פלייאוף העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית (חמישי, החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט1), התרנגולים גברו הערב (שלישי) 4:5 על צ'לסי בפנדלים אחרי 1:1 בתום 90 דקות במסגרת שמינית גמר גביע הליגה, ועלו לשמונה האחרונות במאבק על התואר הראשון של עונת 2020/21 באנגליה.

התרנגולים הגיעו להתמודדות כשהם בעיצומו של לוח זמנים עמוס במיוחד. רק לפני יומיים, ביום ראשון, הם פגשו את ניוקאסל בליגה (1:1), היום כאמור הם נכנעו לצ'לסי, בעוד יומיים מחכה להם הקבוצה של ברק בכר וביום ראשון שלאחר מכן חניכיו של ז'וזה מוריניו יפגשו לקרב ענק את מנצ'סטר יונייטד (18:15, שידור ישיר בספורט1). על כן, 'המיוחד' עלה עם הרכב משני בחלקו והשאיר על הספסל את הארי קיין, הכוכב הכי גדול שלו. יונג מין סון וגארת' בייל פצועים כמובן ולא שיחקו, דלה עלי נותר מחוץ לסגל ובדרך החוצה מהמועדון וסרחיו רגילון ערך בכורה ורשם 90 דקות.

הדבר שאולי יכול לעודד את מכבי חיפה הוא שטוטנהאם לא הציגו יכולת גדולה במיוחד. למעט 20 הדקות הראשונות של המחצית השנייה, צ'לסי הייתה עדיפה, אך שוב יצאה פראיירית בסוף. הקבוצה של פרנק למפארד, הפרויקט המעניין ביותר העונה באירופה, ממשיכה לגבש את עצמה. השוער החדש, אדוארד מנדי, ערך הופעת בכורה והיה לא רע, בן צ'ילוול פתח לראשונה בהרכב והיה לא רע אף הוא גם הוא וטימו ורנר כבש שער בכורה מרשים – אך כל זה לא הספיק, ובנאיביות היא ספגה שער שוויון כואב בדקה ה-84 ששלח את המשחק לפנדלים, שהסוף שלהם ידוע לכולם.

מייסון מאונט מאוכזב | Neil Hall/PA Images via Getty Images

המחצית הראשונה נפתחה בדומיננטיות מוחלטת של צ'לסי, שאמנם בדקות הראשונות התקשתה להגיע למצבים, אך לאט לאט הגבירה יותר ויותר את הלחץ. בדקה ה-19 זה גם בא לידי ביטוי בלוח התוצאות, והיא עלתה ליתרון משער גדול של טימו ורנר, אשר חגג כיבוש ראשון במדי קבוצתו החדשה. ססאר אספיליקווטה ביצע מהלך גדול באגף הימני, התעלל בסרחיו רגילון והעביר כדור רוחב לחלוץ הגרמני, שבבעיטה נהדרת מקצה הרחבה הכניע את הוגו לוריס.

לאחר שספגה, טוטנהאם נכנסה יותר למשחק וניסתה להשיג את השוויון, אך לא הצליחה לעשות זאת עד למחצית וכמעט של סיכנה את שערו של אדוארד מנדי. החצי השני נפתח בלחץ של התרנגולים, שהשתפרו, וסרחיו רגילון הגיע למצב הבקעה מצוין בדקה ה-50, אך נתקל במנדי בין הקורות. אבל אז, דווקא אחרי שטוטנהאם נרגעה, היא הצליחה להשיג את ה-1:1 בדקה ה-84 כשאריק לאמלה כבש מקרוב אחרי שמירה רעה של אמרסון. בכך, הארגנטינאי שלח את המשחק להכרעה מהנקודה הלבנה. כל הבועטים הבקיעו בתשע הבעיטות הראשונות, טוטנהאם הובילה 4:5, ואז מייסון מאונט ניגש לבעוט כשהוא יודע שאסור לו להחמיץ – אבל כנראה שהלחץ הכביד עליו, והקשר שלח את הכדור אל מחוץ למסגרת והעלה את טוטנהאם לרבע הגמר.

פרנק למפארד, ז'וזה מוריניו | Matt Dunham/PA Images via Getty Images

הרכבים

טוטנהאם: הוגו לוריס, סרג' אורייה, טובי אלדרווילד, אריק דייר, ג'פט טנגאנגה (הארי קיין, 70), סרחיו רגילון, טנגי אנדומבלה, ז'דסון פרננדש (פייר אמיל הויביירג, 63), מוסא סיסוקו, אריק לאמלה, סטיבן ברחוויין (לוקאס מורה, 76).

צ'לסי: אדוארד מנדי, ססאר אספיליקווטה, פיקאיו טומורי, קורט זומה, בן צ'ילוול (אמרסון, 66), ז'ורז'יניו, מתאו קובאצ'יץ' (אנגולו קאנטה, 70), מייסון מאונט, קאלום הדסון-אודוי, טימו ורנר, אוליבייה ז'ירו (תמי אברהם, 76).

מהלך המשחק

צ'לסי פתחה את המשחק בשליטה אל מול טוטנהאם שבעיקר התגוננה, אך שתי הקבוצות התקשו לייצר מצבי הבקעה. בדקה ה-17 סוף סוף נרשם האיום הראשון במשחק, כשמייסון מאונט העביר כדור רוחב מהאגף השמאלי, אותו ג'פט טנגאנגה פספס, וקאלום הדסון-אודוי בעט לידיים של הוגו לוריס.

אדוארד מנדי | Neil Hall/PA Images via Getty Images

הלחץ של צ'לסי גבר, ובדקה ה-19 היא גם עלתה ל-0:1. ססאר אספיליקווטה חטף כדור במרכז השדה לסרחיו רגילון, מסר להדסון-אודוי אשר שהחזיר למגן הוותיק. אספיליקווטה במהלך נהדר זרק את רגילון לדשא והעביר כדור רוחב שטוח ומצוין מהאגף הימני לטימו ורנר. האחרון, בחדות אופיינית, סיפק בעיטה אדירה לפינה הימנית של הוגו לוריס, הכניע את שוער נבחרת צרפת וכבש שער בכורה במדי הבלוז.

טימו ורנר כובש. זכה לשבחים | Neil Hall – Pool/2020 Getty Images
טימו ורנר חוגג | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images
טימו ורנר חוגג | MATT DUNHAM/AFP via Getty Images
שחקני צ'לסי חוגגים | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

בדקה ה-35 טוטנהאם הגיעה למצב האמיתי הראשון שלה, כשסרג' אורייה מצא את אריק לאמלה בתוך הרחבה. הארגנטינאי הסתובב ושלח בעיטה ברגל ימין לעבר השער של צ'לסי, אך אדוארד מנדי הגיב טוב והדף.

בן צ'ילוול, ז'דסון פרננדש | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

טוטנהאם פתחה לא רע את החצי השני, ובדקה ה-49 סטיבן ברחוויין סידר לעצמו מצב בעיטה לא רע מ-18 מטרים, אך הכדור שלו הלך אל מחוץ למסגרת. דקה לאחר מכן התרנגולים כבר היו קרובים הרבה יותר – חניכיו של ז'וזה מוריניו יצאו להתקפה מתפרצת נאה, ביסומה סרג' אורייה מצא את סרחיו רגילון ברחבה. המגן הספרדי בעט בצורה לא רעה מתוך הרחבה, אך אדוארד מנדי סיפק הצלה יפה והדף לקרן.

מתאו קובאצ'יץ', אריק לאמלה | MATT DUNHAM/AFP via Getty Images

בדקה ה-73, אחרי דקות ארוכות שהיא לא הצליחה לייצר מצבים, צ'לסי סוף סוף איימה על השער של הוגו לוריס. מייסון מאונט העביר כדור רוחב לטימו ורנר, שמתוך הרחבה בעט כדור שטוח וחזק, אך רק לידיו של השוער. ארבע דקות לאחר מכן הדסון-אודוי הגיע למצב טוב, אך בעט רע מקצה הרחבה.

סרחיו רגילון | NEIL HALL/AFP via Getty Images

ואז, דווקא אחרי שטוטנהאם נרגעה, היא משום מקום הצליחה להשוות ל-1:1 בדקה ה-84. רגילון העביר כדור רוחב מהאגף השמאלי, אמרסון סגר רע מאוד את אריק לאמלה שנותר לבד, עצר והמשיך מקרוב בקלות לרשת של אדוארד מנדי. בכך, הארגנטינאי קבע שוויון בתום 90 הדקות ושלח את ההתמודדות להכרעה בפנדלים.

אריק לאמלה חוגג | Matt Dunham – Pool/Getty Images
אריק לאמלה חוגג | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images

פנדלים

טוטנהאם, בעיטה ראשונה: אריק דייר ניגש לבעוט ושלח כדור מדויק לפינה השמאלית ולרשת. 0:1 לתרנגולים.
צ'לסי, בעיטה ראשונה: תמי אברהם ניגש לנקודה הלבנה ובעט שטוח ומדויק לפינה השמאלית ולרשת. 1:1.

טוטנהאם, בעיטה שנייה: כמו קודמיו, גם אריק לאמלה ניגש לבעוט וסיפק כדור שטוח לפינה השמאלית ולרשת. 1:2 לטוטנהאם.
צ'לסי, בעיטה שנייה: הקפטן ססאר אספיליקווטה ניגש לנקודה הלבנה ובעט כדור בחצי גובה לרשת. 2:2.

טוטנהאם, בעיטה שלישית: פייר אמיל הויביירג ניגש לבעוט וגם הוא סיפק כדור שטוח לפינה השמאלית ולרשת. 2:3 לתרנגולים.
צ'לסי, בעיטה שלישית: ז'ורז'יניו, הפנדליסט הקבוע של הבלוז, שלח כדור לא חזק בכלל אך מאוד מדויק לפינה הימנית ולרשת. 3:3.

הפנדל של פייר אמיל הויביירג | Neil Hall – Pool/2020 Getty Images
הפנדל של ז'ורז'יניו | Neil Hall/PA Images via Getty Images

טוטנהאם, בעיטה רביעית: לוקאס מורה ניגש, בעט לפינה השמאלית והכניע את אדוארד מנדי. 3:4 לטוטנהאם.
צ'לסי, בעיטה רביעית: אמרסון פאלמיירי בעט גם הוא לפינה השמאלית ולרשת של הוגו לוריס. 4:4.

טוטנהאם, בעיטה חמישית: הארי קיין בעט כדור חד, שטוח ומדויק לפינה הימנית ולרשת. 4:5 לטוטנהאם, פנדל מושלם של החלוץ.
צ'לסי, בעיטה חמישית: מייסון מאונט, שהיה במשחק בינוני מינוס, ניגש לבעוט, בעט לפינה השמאלית, אך הכדור שלו הלך אל מחוץ למסגרת. טוטנהאם ניצחה 4:5 בפנדלים ועלתה לרבע הגמר.

שחקני טוטנהאם חוגגים | Tottenham Hotspur FC/Tottenham Hotspur FC via Getty Images
הארי קיין מנחם את מייסון מאונט | Neil Hall/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי