זהבי תקף את מקבלי ההחלטות: "איפה כל המתים שמדברים עליהם?"

ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

כוכב פ.ס.וו התראיין לפודקאסט "הפודיום" ויצא נגד השבתת הספורט הישראלי: "נראה כמו החלטות פוליטיות שלא קשורות לכדורגל, בושה אחת גדולה". וגם: דעתו על הקורונה ("אני מאמין למה שאני רואה")

(גודל טקסט)

ערן זהבי ערך אתמול (ראשון) הופעת בכורה מוצלחת בליגה ההולנדית, כאשר סיפק בישול גדול ועזר לפ.ס.וו איינדהובן לגבור 0:2 על סיטארד ולהיצמד לפסגת הטבלה. בסוף השבוע האחרון התפנה כוכב נבחרת ישראל לראיון מיוחד בהולנד לפודקאסט "הפודיום" של אורן יוסיפוביץ', והביע את דעתו על השבתת הספורט הישראלי, מקבלי ההחלטות והפאניקה המוגזמת לטענתו בנושא נגיף הקורונה.

האזינו לפרק

\

"זה נושא שמאוד כואב לי", אמר זהבי על השבתת הספורט הישראלי. "רציתי לרשום עליו פוסט ולא היה לי זמן עד עכשיו. אני חושב שאיך זה מתנהל זו בושה אחת גדולה. פעם סוגרים ופעם פותחים, זה לא הגיוני. זה נראה כמו החלטות פוליטיות שלא קשורות לכדורגל. אני חושב שזה גם קשור להפגנות ולזה שאנשים לא מכבדים את הכללים".

"אני אגיד משהו אחד – באמצע חודש מרץ, הקורונה הייתה אותו דבר. אז הייתה רוב הבהלה. סגרו את כל הכדורגל. באמצע מאי החליטו להכניס את הכדורגל ל'בועה', כולם המשיכו להתאמן תחת בידוד. לא היו נדבקים ושום דבר, הכדורגל המשיך כמו שצריך. מה שהפריע לי מאוד זה שבעלי הקבוצות וארגון השחקנים, כששמו את השחקנים בבידוד הם התלוננו על זה שאין קהל ובסוף הם באו בריצה לעשות הסכם עם הממשלה על לחתוך 20-30% במשכורת של השחקנים. החזירו את הכדורגל, העונה שעברה שוחקה והשחקנים לא קיבלו את הכסף חזרה – הם הוצאו לחל"ת. יכול להיות שקבוצות הפסידו, אני לא מתעסק בזה, אבל אני שואל איפה בעלי הקבוצות וארגון השחקנים עכשיו, להתאחד ולעשות מחאה כנגד, לעשות משהו כולם ביחד?".

"באיזו מדינה בעולם לקחו החלטה ממשלתית לקצץ לשחקנים כסף?", המשיך זהבי. "אין מדינה אחת בעולם שעשתה את זה. צריכים לשחק ולמצוא את הפתרונות. אנשים יושבים בבית. אם הם לא יתאמנו עכשיו, מתי הם יחזרו לשחק? בחודש מרץ השחקנים נכנסו לחופש ואז שיחקו 10 משחקים ב-42 יום, ואז שוב מנוחה, ואז שיחקו חודש. אי אפשר לשחק עם הגוף של השחקנים ככה. מכבי תל אביב והפועל באר שבע מתאמנות וכשתחזור הליגה הן יהיו ביתרון גופני ומנטלי מאוד משמעותי על היריבות".

ערן זהבי
זהבי. "באיזו מדינה לקחו החלטה ממשלתית לקצץ לשחקנים?" | Prestige/Soccrates/Getty Images

דעתו על הקורונה: "בחודש מרץ הייתה פאניקה אחת גדולה, ובכלל בכל משבר הקורונה מה שדואגים להעביר לנו כל הזמן זה פאניקה ופאניקה. לפני שבועיים קראתי ציטוט שיהיו לנו עשרות אלפי הרוגים. איפה הם? אני מאמין למה שאני רואה בעיניים. אני לא אומר שאין קורונה ואין מגיפה, אבל איפה כל המתים שמדברים עליהם? יש לנו פחות מ-2,000 מתים. אני לא דוקטור, אבל אני אומר את הדעה שלי, יכול להיות שיגידו שאני טיפש – אני חושב שאם לא היו עושים שום בדיקת קורונה בישראל לא היינו שומעים שום דבר והכל היה עובר רגיל. אני לא חושב שיש לנו יותר מתים מאשר השנה שעברה. יש פאניקה מטורפת כי לא יודעים מה זה. יכול להיות שהדעה שלי לא נכונה, אבל אני רואה מספרים ועובדות. אני שומע ש-40% מהנדבקים במגזר החרדי, אבל אף אחד לא נותן לי נתונים כמה בדיקות עשו במגזר החרדי וכמה בדיקות עשו בחוף הים בתל אביב".

"אנשים לא יודעים איך להתנהג כי יש פאניקה מטורפת", מספר זהבי. "מצד אחד סוגרים אותך, ומצד שני עולה פרופסור כזה או אחר שאומר שזו חארטה גדולה ופרופסור אחר אומר שזה דבר חמור. מראיינים רופאים שאומרים שהם בסדר גמור ואין לחץ, ואז מראיינים מישהו ממשרד הבריאות שאומר הפוך. ההנחיות הן פשוט לא ברורות. אנחנו בסגר? איפה הסגר? מצד אחד אני קורא באינטרנט שנכנסו לסגר מאוד גדול, ואז בכותרת מתחת קורא שיש פקקי ענק. איך זה הגיוני? לא יכול להיות שכל אחד מנופף באישור כזה או אחר".

"יש מגיפה. אני לא יודע מה היא, אני לא פרופסור. יש פה משהו שאולי לא היה בעבר ואף אחד לא יודע איך להתנהל איתו, אבל מפריע לי ומציק לי כי אני מאמין שהרבה מזה זה פוליטי. לדוגמה, בארצות הברית היה את כמות המתים הגדולה ביותר בעולם, ובשיא מגיפת הקורונה הייתה את מחאת השחורים. מאות אלפים יצאו לרחובות, ופתאום בשבועיים האלה לא שמעתי על קורונה והמספרים לא עלו. אף אחד לא דיבר על הקורונה, אלא רק על המחאה".

"איפה הסגר?" | ANP Sport via Getty Images

"סוגרים בהולנד מסעדות ב-22:00. מה, הקורונה פוגעת רק אחרי 22:00? אני לא רוצה שיישמע כאילו אני אומר שאין מגיפה, אבל גם משיחות שלי עם אנשים שנדבקו הם אומרים לי 'יומיים לא יכולתי לזוז והרגשתי שאין לי טעם וריח'. עכשיו צריך לשאול – אם לא היו יודעים מה זה קורונה בעולם, מה הבחור שאמר לי את זה היה חושב שיש לו? צריך למצוא את הדרך לחיות לצד הדבר הזה. כשהייתי בישראל, לא יצאתי הרבה מהבית. צריך להיות אחראיים. הלכתי פעם אחת למסעדה וזהו. גם את זה לא הייתי צריך לעשות, אבל הייתי חודשיים סגור במלון והייתי חייב לצאת ערב אחד לנקות את הראש. אנחנו כציבור צריכים לקחת אחריות אישית ולהיות יותר שפויים ורגועים. הייתי שמח אם בממשלה שלנו ובמשרד הבריאות שלנו היו מנסים להסביר לציבור לא בפאניקה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי