צפו בתקציר: זהבי בישל באומנות, 0:2 לפ.ס.וו על סיטארד

כוכב נבחרת ישראל ערך הופעת בכורה בליגה ההולנדית ועזר לקבוצתו להשיג ניצחון עם אסיסט גדול למאלן בדקה החמישית. החלוץ הוחלף בדקה ה-62 וכבש שער שנפסל, מדואקה הוסיף (85). איינדהובן נצמדה לפסגה

(גודל טקסט)

אחרי שהלהיב עם שער ובישול בהופעת הבכורה שלו בפ.ס.וו איינדוהובן מול רוזנבורג בליגה האירופית לפני שלושה ימים, ערן זהבי ערך היום (ראשון) את משחקו הראשון בליגה ההולנדית ועזר לקבוצתו לגבור 0:2 על סיטארד במסגרת המחזור הרביעי. כוכב נבחרת ישראל בישל באומנות את השער הראשון לדוניל מאלן והוחלף בדקה ה-62, כאשר בתווך כבש שער שנפסל.

זה היה משחקו הראשון של זהבי עם הספרה 7 הכל כך אהובה עליו, אחרי שבמשחק האחרון לבש את המספר 11, אך לאחר עזיבתו של ברומה לאולימפיאקוס – החלוץ זכה לקבל את הספרה שהוא הכי אוהב על גבו. זה גם היה משחקו האחרון של השחקן בן ה-33 לפני שהוא מצטרף לנבחרת ישראלי לקראת המשחק הגורלי בסקוטלנד במסגרת חצי גמר פלייאוף העלייה ליורו.

כעת, בזכות הניצחון, פ.ס.וו עלתה למקום השני, עקפה את אייאקס ומחזיקה במספר נקודות זהה לפיינורד הראשונה והירנביין השלישית. לכולן 10 נקודות מתוך 12 אפשריות. איינדהובן חזרה לנצח אחרי שעמדה במחזור הקודם כשסיימה ב-1:1 מול הראקלס, אך לשמחתה, הרכש מגוואנגז'ו ר.פ חיזק אותה ועזר לה להיצמד לפסגה.

דוניל מאלן, ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

המשחק החל בצורה הכי טובה שיש עבור זהבי, שכבר בדקה ה-5 בישל באומנות לדוניל מאלן, אשר נותר חופשי מול השוער אחרי כדור עומק נפלא של הכוכב הישראלי וגלגל לרשת. ארבע דקות עברו וזהבי גם מצא את הרשת, אך השער נפסל בצדק בעקבות נבדל של קודי גאקפה, אשר בישל לחלוץ. הלחץ של איינדהובן נמשך ושוב נפסל לה שער בדקה ה-15 בעקבות אופסייד של ראיין תומאס.

בדקה ה-44 זהבי כמעט כבש, אך לא במתכוון. כדור חופשי שהוגבה לעברו מהאגף השמאלי ננגח על ידי שחקן ההגנה אל ראשו של כוכב נבחרת ישראל ומשם ניתז לעבר השער. בדרך כלל אנחנו רגילים שיש לזהבי קצת יותר מזל, אבל הפעם הכדור חלף סנטימטרים מהקורה. אחרי שתי דקות של תוספת זמן, בהן שער נוסף של מאלן נפסל בעקבות נבדל, ולאחר מכן הגיעה המחצית.

החצי השני נפתח בצורה חלשה על ידי שתי הקבוצות, שכלל לא הצליחו לייצר איומים על שני השערים. בדקה ה-62 זהבי הוחלף על ידי רוג'ר שמידט על ידי נוני מדואקה, אחרי ששיחק 90 דקות ביום חמישי האחרון בליגה האירופית. אותו מדואקה קבע את תוצאת המשחק עם שער בדקה ה-85.

ערן זהבי, קודי גאקפו | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

צפו בכתבה של שרון דוידוביץ' לקראת הבכורה של ערן זהבי בליגה ההולנדית

הרכבים

פ.ס.וו איינדהובן: איבון מבוגו, דנזל דומפריס, ג'ורדן טזה, אוליבייה בוסקאלי, ניק וירחבר, ראיין תומאס, פאבלו רוסאריו, מאורו ג'וניור, קודי גאקפו, דוניל מאלן, ערן זהבי (נוני מדואקה, 62).

סיטארד: אלכסיי קושלב, לזרוס רוטה, מרטין אנגהה, רואל יאנסן, ג'ורג' קוקס, יוריט סמיטס, טספלדט טקי, זיאן פלמינג, מאטס סונטינס, ליסנדרו סמדו, סבסטיאן פולטר.

ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

מהלך המשחק

איזו פתיחה נהדרת למשחק עבור זהבי! כבר בדקה החמישית פ.ס.וו עלתה ל-0:1, כאשר החלוץ הישראלי קיבל את הכדור במרכז המגרש ובישל באומנות עם כדור עומק גדול לדוניל מאלן, אשר נותר לבד מול השוער וגלגל לרשת.

ערן זהבי חוגג עם דוניל מאלן | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images
ערן זהבי חוגג עם שחקני פ.ס.וו איינדהובן | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images
דוניל מאלן, ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

בדקה התשיעית זהבי כבר חשב שחגג שער בכורה בליגה, אך הוא נפסל בעקבות נבדל. דנזל דומפריס העביר כדור רוחב מהאגף הימני לקודי גאקפו, אשר היה בנבדל. האחרון מסר לזהבי והותיר אותו מול שער ריק, הישראלי גלגל לרשת, אך לאחר מכן הונף הדגל. הלחץ של איינדהובן נמשך, ובדקה ה-15 שער נוסף שלה נפסל אחרי שראיין תומאס היה בנבדל גם הוא.

ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

ככל שהדקות במחצית הראשונה חלפו, סיטארד נכנסה למשחק יותר ויותר. פורטונה הגיע לשני מצבים טובים, אך נעצרה אצל השוער איבון מבוגו, בזמן שאיינדהובן שלטה אך לא ייצרה יותר מדי איומים וזהבי לא היה מעורב יתר על המידה בהנעת הכדור.

ערן זהבי, מאטס סונטינס | ANP Sport via Getty Images

בדקה ה-44 זהבי כמעט כבש, אך לא במתכוון. כדור חופשי לפ.ס.וו הוגבה מהאגף השמאלי לעבר זהבי במרכז הרחבה, שחקן סיטארד נגח והכדור פגע בראשו של כוכב נבחרת ישראל ומשם הלך לעבר השער – אך חלף סנטימטרים מהמסגרת. אחרי שתי דקות של תוספת זמן, השופט שרק למחצית, כאשר בתווך שער נוסף של איינדהובן נפסל – כשמאלן כבש בבעיטה נהדרת מהאוויר, אך שוב היה בנבדל.

ערן זהבי | ANP Sport via Getty Images

המחצית השנייה נפתחה בקצב איטי יחסית ושתי הקבוצות כלל הצליחו להגיע למצבים ברבע השעה הראשונה שלה. בדקה ה-62 זהבי הוחלף על ידי נוני מדואקה וסיים את חלקו במשחק.

ערן זהבי מוחלף על ידי נוני מדואקה | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

אותו מדואקה שהחליף את זהבי קבע 0:2 לפ.ס.וו איינדהובן בדקה ה-85, כאשר נותר במצב של אחד על אחד מול השוער אחרי כדור עומק כדור ולמרות סיומת לא גדולה במיוחד, הצליח להכניע אותו. אחרי ארבע דקות של תוספת זמן, השופט שרק לסיום.

מרטין אנגהה, ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images
טספלדט טקי, ערן זהבי | ANP Sport via Getty Images
ערן זהבי | ANP Sport via Getty Images
ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images
ערן זהבי | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images
ערן זהבי | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי