מחאת הסוכנים: מתארגנים לבקשת פיצוי מהמדינה. סולומוביץ': "מכת מוות"

שי אייזן מול אייל גולסה | אריאל שלום

מתגבשת התארגנות, אותה יזם סוכן השחקנים הצעיר, זיו סולומוביץ', לפנייה למדינה בבקשה לפיצוי: "זה היום האחרון של חלון ההעברות, אבל אין כלום, שום דבר. זה עצוב"

(גודל טקסט)

חלון ההעברות בישראל ייסגר היום (שלישי) עד שתחודש הליגה – אם תחודש – ותאפשר חלון נוסף בן 11 יום. בשולי העובדה כי העסקאות בעונת המלפפונים הארוכה הזו היו מעטות וכמובן שלא טמנו כמעט בחובם סכומי העברה, מתברר כי סקטור משמעותי בתחום ההעברות נפגע מאוד בחלון הנוכחי – סוכני השחקנים.

בימים האחרונים מתגבשת התארגנות, אותה יזם סוכן השחקנים הצעיר, זיו סולומוביץ', לפנייה למדינה בבקשה לפיצוי שיענה על ההפסדים שנגרמו לסוכנים בשל עצירת עונת הכדורגל והקטנת תקציבי הקבוצות, שפגעה בפרנסתם. סולומוביץ', שהביא השנה את פדרו קמפוס לבני יהודה, ולא היה רחוק מלהנחית את ערן זהבי בלוקומוטיב מוסקבה או בפנרבחצ'ה, סיפר הבוקר על מצוקת הסוכנים, דווקא ביום האחרון לחלון: "לא היה דבר כזה בחיים. אין שום דבר מה לעשות היום. אין עם מי לדבר, חבל על הזמן. עצוב. אף אחד לא שומע את זעקותינו, הסוכנים. מה, אנחנו לא מפסידים כסף? זה היום האחרון של ההעברות, זה יום שאני אמור לקום בשבע בבוקר ורק להיות עם הטלפון ולסגור שחקנים. זה אפילו לא קרוב לזה". 

מה הירידה בהיקף הפעילות שלך בחלון הזה?

"אני, ברוך השם, לא בירידה כי אני חדש בתחום ואין מאיפה לרדת, אבל הייתי אמור לעשות הרבה יותר כסף. אני בטוח שיש סוכנים שנדרשים בימים האלה להשלים הכנסה בעבודה אחרת".

יש פתרונות יצירתיים?

"מתעסקים בחו"ל, ברור, כי אין פה כלום".

על ההתארגנות: "בוא נגיד את האמת, גם אנחנו נפגענו. זה שאין כדורגל ועוצרים את הליגות, אנחנו נפגעים מזה כמו הכדורגלנים. אין עסקאות, אין פרנסה. צריך לדאוג גם לנו. אני מחכה לראות בינתיים אם תהיה ליגה כי אז יהיה חלון של עוד 11 יום, אבל אם לא תהיה ליגה, אז לא נתפרנס. ואותנו לא מוציאים לחל"ת, אנחנו עצמאיים. את השחקנים מוציאים לחל"ת ולנו יש הכנסות של אפס. מקבלים פיצוי מהמדינה, אבל זה לא מדגדג. צריך להיות הוגנים, יש כאלה שכן מצליחים לייצר עסקאות, גם אני הצלחתי בחלון הזה, אבל זה לא מה שחשבנו. עשינו עסקאות בקיץ, אבל עכשיו זו מכת מוות וזו תהיה ממש מכת מוות אם לא יחזירו את הכדורגל. דיברתי עם סוכנים, והם אמרו: 'ברור, מה שתעשה אנחנו איתך'".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי