משה חוגג תוקף: "ארז כלפון צריך להתפטר. גרוטו זה לא פוטין"

ארז כלפון, משה חוגג, איתמר גרוטו | ספורט1

בעלי בית"ר הצהיר: "אנחנו לא בדיקטטורה. עדיף שנקנה לגרוטו סולם שיירד מהעץ. הם נותנים לאגו שלהם להרוס לנו את הספורט". עוד חשף: "הפועל ת"א ובני יהודה חוזרות להתאמן בראשון". יעקב שחר תמך בארז כלפון

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

המנהלת מאיימת בקנסות, בית"ר ירושלים מתאמנת, הקבוצות תחת סימן שאלה גדול ואיתמר גרוטו מאיים להפסיק את הכדורגל בישראל – זוהי תמונת המצב של הכדורגל הישראלי נכון להיום (חמישי) בצהריים. בדיוק בשל כך, משה חוגג שוחח היום באמצעות הזום עם העיתונאים. במהלך השיחה תקף את המשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו ואף קרא ליו"ר המנהלת, ארז כלפון, להתפטר.

"הסיטואציה שאנחנו נמצאים בה היא קשה, בעיקר מטרידה. תהליך קבלת ההחלטות, הצורה שבה ההחלטות מתקבלות – אין מילים. הנזקים, הסיבות והאינטרסים לא ברורים. כפי שאתם יודעים, אליצור יבנה, קבוצת הכדורסל מהלאומית, לא מליגת העל, מתאמנת כרגיל באולם כדורסל סגור, בעוד שלנו בכדורגל לא מאפשרים להתאמן במגרש פתוח", פתח חוגג את דבריו.

"הודיעו לנו בתחילת הדרך שהספורט מוחרג. שמחנו מאוד על ההחלטה הזאת, רק כדי לגלות כמה שעות מאוחר יותר שבניגוד לצפי – הספורט לא מוחרג", המשיך בעלי בית"ר. "תסתכלו על המשמעות: גרוטו, הגורם המקצועי, בעצם אישר להחריג את הספורט, אישר את האימונים והמשך הליגה. בגלל משהו פוליטי, לא מקצועי, הוא חזר בו. הספורט הוחרג, משמעות הדבר היא שהגורמים המקצועיים אישרו זאת. אם אחרי שעה ההחלטה השתנתה ושום דבר קריטי לא קרה, מובן שזה פוליטי ולא מקצועי. הבטיחו לנו שמספר ימים לאחר מכן יחזירו אותנו להתאמן. חברי כנסת התבטאו בעד החזרת הספורט, גדעון סער ואחרים היו בעד. איך זה יכול להיות שהוא הצביע נגד?".

משה חוגג
משה חוגג | דני מרון

חוגג תקף את מקבלי ההחלטות והוסיף: "אישרו 300 משתתפים בהלוויה באשדוד. בסוף השתתפו 6,000 בניגוד להנחיות, אבל אישרו 300. איך מאשרים בלוויה כמות כזאת, אבל במגרש פתוח לא מאשרים? איך מאשרים נוסעים באוטובוס, אבל במגרש לא מאשרים 22 שחקנים. בכדורגל מצאו פתרון יצירתי נהדר. אף אחד לא אמר דבר וחצי דבר, לא כשהליגה הבלקנית יצאה לפועל עם הכדורסל ולא כשהלאומית נרשמה לליגת 3 על 3. אני רוצה לשבח את מנהלת הכדורסל שעשתה צעד נכון. כשאנחנו ביחד אי אפשר לנצח אותנו. הכדורסל עשו את זה יפה מאוד. בואו נסתכל מה קרה אצלנו בכדורגל. מצאנו פרצה, לא אחת ולא שתיים, שתאשר חוקית להתאמן כדת וכדין – על פי חוק. גם היועצים המשפטיים שלי אישרו זאת. היועצים המשפטיים של המנהלת, הלקוח, אמר לעורך הדין שלו, בוא תמצא לי בעיה. היועצים המשפטיים של המנהלת לא הצליחו למצוא את הבעיה ומצאו שהדבר הזה תקף משפטית. אני מדבר על ליגת ה-EMF של ה-6 על 6, שבית"ר נרשמה אליה. במשרד הבריאות לא אישרו זאת, אבל פעלנו כחוק".

על התערבות המשטרה אמר: "לפני האימון אתמול התקשרו אלינו מהמשטרה והודיעו שלא יכולים להתאמן. שאלנו למה, הסברנו את חוות הדעת המשפטית שבידינו, אז המשטרה העבירה את זה ליועץ המשפטי. הוא הורה למשטרה לאפשר להתאמן. הם ביקשו שנתאמן בהתאם לתו הסגול וזה מה שעשינו. אנחנו פועלים כחוק. במקום שהמנהלת תחבק את הפתרון כפי שעשו בכדורסל בצורה נהדרת, המנהלת שכחה מה התפקיד שלה ובמקום להילחם בגזרות שמנסים להפיל עלינו במשרד הבריאות. המשרד כתב אתמול שיעצור הכל, אבל עם כל הכבוד לגרוטו, הוא לא משפטן ומחוקק. יש תקנות, אנחנו עומדים בהן. הוא צריך להפסיק להפריע לנו להתאמן וצריך להפסיק לנסות להרוס פה את הליגה. הוא חתום על מכתב שאומר, לפני הסגר, שהוא מאשר את האימונים. אז החזרה היא פוליטית ונגועה באינטרסים".

בהמשך, בעלי בית"ר זעם על המנהלת ואמר: "גם במנהלת, האינטרסים של ארז כלפון בנושא הזה לא ברורים לחלוטין. אולי הוא חושב על התפקיד הבא שלו. אני קורא לפיטורי ארז כלפון. הוא עשה עבודה רעה. הוא צריך להסיק מסקנות, ואם לא אז יסיקו מסקנות עבורו. הפעולה שלו היא ביזיון לליגה שלנו. הקנסות שהוא איים הם לא חוקיים, ניאבק בזה משפטית ונמשיך להתאמן. אנחנו פועלים כדין ואם תהיה חוות דעת משפטית שתגיד אחרת – נעצור".

ארז כלפון
ארז כלפון | אבשלום ששוני

על החזרה לאימונים: "המנהלת צריכה לחפש פתרונות להחזיר את הכדורגל לאימונים, לא לפגוע בו. משרד הבריאות פנה אליי הבוקר והבטיח לי שהאימונים והמשחקים ללא הגבלה יחזרו ב-14 לחודש. הבטיחו לי שכל התנהלות בדיקת הקורונה לשחקנים שמגיעים מחו"ל לארץ, זרים וכו', תעבור בחינה מחדש, שתאפשר להם הגעה לאימונים. יותר חשוב, הבטיחו גם שכל הפגיעה הכלכלית של החודש האחרון, תזכה לשיפוי מלא של 100 אחוז. לא 70%, ולא 80%. דרשתי שיפוי מלא לכל הקבוצות על עצירת הליגה. משרד הבריאות הבטיח את זה והתכוונתי לעצור את האימונים ולחכות ל-14 לחודש. אבל משעה שמסרבים לתת את ההתחייבויות בכתב, ובנוסף ארז כלפון הוציא מכתב שבו הוא מאיים לקנוס קבוצות שמתאמנות בהתאם לחוק, לא נותרה לי ברירה אלא לעמוד מולכם ולקרוא להם להסיק מסקנות. עצוב לי לומר שבהיבט הזה הם נכשלנו כישלון חרוץ, בניגוד להצלחת הכדורסל. גם בנושא רשת הביטחון אנחנו כישלון. הכרזנו על הצלחה חסרת תקדים. לא קיבלנו עד היום אגורה שחוקה. הם מצטלמים ולוחצים ידיים, אבל לא מעבירים שקל, עוצרים את ההקצבות, ומשרד המשפטים קולו נדם בנוגע לעצירת החוזים. אנחנו במבוי סתום, לבד, בלי מנהלת. רק שר הספורט ושר האוצר לצידנו. השר ישראל כץ דיבר איתי והביע נכונות לעזור. ביקשנו שיקדמו את נושא הכסף וראינו היום שחילי טרופר יצא חוצץ על איומי הסרק האלה של משרד הבריאות שמאיים להשבית את הספורט בישראל כי מצאנו פרצה".

על יולי אדלשטיין, שר הבריאות: "אני לא חושב שמישהו לא החזיר את הכדורגל מבחינה פוליטית, אבל מישהו כן טיפס על עץ גבוה. יולי אדלשטיין עצר את הכוונה של גרוטו מלאפשר לנו להמשיך להתאמן. הסבירו לי למה הוא עשה את זה. בשום מקום בעולם לא עצרו את הספורט. אנחנו המדינה היחידה ביקום שעצרה זאת. הם נותנים לאגו שלהם להרוס לנו את הספורט. במקום להניח לנו לנפשנו, מחפשים דרכים להזיק עוד יותר. זאת בושה וחרפה. ארז כלפון הוא אדם פוליטי, כשזה נלחם לצד משרד הבריאות כנגד הקבוצות, צריך לשאול הרבה מאוד שאלות. איזו סיבה יש לו לפחד על העתיד של הליגה כשהיועצים המשפטיים יודעים שאנחנו לא עוברים על החוק?".

על הקבוצות האחרות שלא מתאמנות: "לא חושב שלא אכפת להן. אבל אני מרגיש די לבד פה במערכה. חוות הדעת המשפטית זה דבר חדש, דבר שקרה רק אתמול. יש לא מעט קבוצות שכבר הודיעו לי שהן חוזרות להתאמן ביום ראשון. הפועל תל אביב, בני יהודה ועוד כמה. האם הקבוצות בעקבות מכתב האיום של כלפון, בכל זאת יעלו להתאמן? תשאלו אותן. אבל בוודאות, הפועל תל אביב ובני יהודה אמרו מפורשות שהן חוזרות להתאמן ביום ראשון".

יולי אדלשטיין | Anton Novoderezhkin\TASS via Getty Images

על משרד הבריאות: "הם יכולים לאיים. אמר שר הספורט שהמשרד לא יכול להשבית את כל הספורט כי האגו של גרוטו נפגע. גרוטו זה לא פוטין, אנחנו לא בדיקטטורה. עדיף שנקנה לו סולם שיירד מהעץ. אני לא חושש שגרוטו ואדלשטיין יבטלו מפעלים אירופאיים. בוא ניכנס לפרופורציה וננחת. זה לא מה שביבי רוצה. אם מישהו במשרד הבריאות עלה על עץ, עדיף שיירד. בואו לא נשכח – המנהלת היא גוף שיווקי, מי שמינה אותו הוא אנחנו. הם שכחו שהם עובדים אצלנו. אם הם חושבים שיטילו עלינו קנסות, אז נעיר אותם".

לסיכום אמר חוגג: "אני ממשיך להתאמן, עד שלא חוזרים בהם מאיומים ריקים מתוכן ומביאים את מה שאמרו בעל פה בכתב. אנחנו לא בדיקטטורה, אדלשטיין הוא לא חסר עמוד שדרה ולא בובה על חוט. ביבי עסוק בדברים גדולים יותר, בשביל זה יש שרי אלפים ושרי מאות. גרוטו מדבר על סיכון נזקי הקורונה. אני לא רופא ולא מתיימר להיות רופא".

האם הוא לא חושש ששחקנים יידבקו: "אני לא חושש בכלל, אנחנו לא שונים מיובנטוס, לא ממועדונים אחרים. צריך לעמוד במתווה הזה, אולי יהיו פה ושם חולים, נתמודד עם זה. נתייחס אליהם כאל פצועים. אם נחכה עד ה-40 לחודש אז לא יהיו נדבקים בקורונה? בכדורסל, בליגה 3 על 3, לאליצור יבנה לא יהיו נדבקים? יש נדבקים. נשיא ארצות הברית חלה בזה, גם אני חליתי. הסיכון הכי נמוך הוא לשחקני כדורגל. אני מוסיף עוד דבר חשוב. אני לא מחייב אף שחקן לבוא לאימון, מי שמפחד שיישב בבית. ארגון השחקנים אמר בקולו: מודעים לסיכונים, מעוניינים לחזור להתאמן".

המנהלת מסרה בתגובה לדבריו של חוגג: "לא מגיבים לבעלי קבוצות בתקשורת".

איתמר גרוטו
איתמר גרוטו | אבשלום ששוני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי