צפו בתקציר: מכבי חיפה איכזבה והפסידה 1:0 לקולוברה

למרות פתיחת העונה הטובה, הירוקים נראו רע במשחק האימון הראשון במחנה האימונים בסרביה מול היריבה מהליגה המקומית השנייה. משחק חלש לפלאניץ', שרי החמיץ פנדל. דוניו פתח לראשונה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה פתחה טוב את העונה ואת עידן ברק בכר. הירוקים רשמו שני ניצחונות בשני משחקים בליגה, עברו את קייראט ורוסטוב במוקדמות הליגה האירופית (עד שהודחו עם ה-2:7 הזכור מול טוטנהאם – משחקם הרשמי האחרון), אך הערב (רביעי) הם הראו שיש להם עוד הרבה עבודה אם הם רוצים לזכות באליפות העונה. סגנית האלופה הפסידה 1:0 לקולוברה מהליגה הסרבית השנייה במשחק ידידות ראשון במסגרת מחנה האימונים בסרביה אליו יצאה הקבוצה בתחילת השבוע, והיא לא הרשימה. ביום ראשון הם יחתמו את המחנה כשיתמודדו מול IMT בלגרד (19:25, שידור ישיר בספורט2).

ברק בכר בסך הכל העלה הרכב חזק. אמנם הוא היה חסר את שחקני הנבחרות השונות (נטע לביא, עופרי ארד, מוחמד אבו פאני, סאן מנחם ויהב גורפינקל), אך פתח עם יובל אשכנזי, חוסה רודריגס וגודסוואי דוניו (שעלה לראשונה בהרכב) – ולאורך כל המשחקים מכבי חיפה שלטה, אך התקשתה מאוד לייצר מצבים מסוכנים בזמן שקולוברה מהמקום הרביעי בליגה הסרבית השנייה הייתה הרבה יותר מסוכנת במתפרצות שיצאה אליהן. אגב, במדי היריבה משחק טומיסלאב פאיוביץ', אקס הפועל באר שבע.

המאמן צריך לדאוג ממשחק ההגנה, שכן שוב היא הייתה חדירה מאוד וקולוברה הגיע בקלות יחסית למצבי הבקעה. בנוסף, בוגדן פלאניץ' המשיך את היכולת הרעה מהמשחק מול טוטנהאם ובשער שספגו הירוקים היה לו חלק גדול, כשעברו אותו פשוט בקלות. הבלם יצטרך להשתפר משמעותית, מכיוון שאם מכבי חיפה לא תצליח איתו – היא תהיה בבעיה קשה לאורך העונה כולה.

ברק בכר | מכבי חיפה, האתר הרשמי

מכבי חיפה שלטה בפתיחה, אך התקשתה לייצר מצבים ולא הרשימה. דולב חזיזה הגיע למצב אחד לא רע בתוך הרחבה, אך מעבר לזה, הירוקים לא איימו. קולוברה הגיעה למצב הטוב ביותר במשחק בדקה השישית, ובדקה ה-32 גם הדהימה את הקבוצה מהכרמל כשעלתה ל-0:1. אנדראה סטויאנוביץ' כבש מתוך הרחבה אחרי שגבר בקלות על בוגדן פלאניץ', שהמשיך את היכולת הרעה מהמשחק מול טוטנהאם וצריך לגרום לברק בכר להרבה מחשבות גם עליו וגם על משחק ההגנה של קבוצתו בכלל, שהיה לא מספיק טוב גם במשחיקים הקודמים העונה.

קולוברה הייתה יותר מסוכנת גם בפתיחת המחצית השנייה והגיעה לשני מצבים מצוינים בדקות 50 ו-52, אך נעצרה אצל עומרי גלזר, שנכנס כמחליף בהפסקה אל בין הקורות. בדקה ה-58 יהאב אל עביד, בהופעת הבכורה הלא רשמית שלו אחרי שנכנס כמחליף, ביצע פעולה מצוינת באגף הימני, חדר לרחבה ושלח כדור רוחב שהלך החוצה. השופט שרק לפנדל ביזארי מכיוון ששחקן קולוברה שהתחמם עצר את הכדור ששלח אל עביד בטרם עבר את הקו – מה שהוביל לכדור עונשין מ-11 מטרים. אך צ'רון שרי ניגש לבעוט, סיפק כדור רע למרכז השער והשוער הדף. עד לסיום לא נרשמו מצבים מיוחדים והירוקים ירדו מנוצחים מכר הדשא.

בוגדן פלאניץ' | האתר הרשמי של מכבי חיפה

הרכבים

מכבי חיפה: שריף כיוף ׁ(עומרי גלזר, 46), ארנסט מאבוקה (רמי גרשון, 46), עאיד חבשי, בוגדן פלאניץ' (סונקו קאבה, 73), רז מאיר (רוני לאופר, 84), חוסה רודריגס (מאור לוי, 76), יובל אשכנזי (בסאם זערורה, 86), צ'רון שרי (יאניק ווילדסחוט, 68), דולב חזיזה (טימו מוזי, 81), גודסוואי דוניו (סתיו נחמני, 66), ניקיטה רוקאביצה (יהאב אל עביד, 46).

קולוברה: דיאן סטניבוקוביץ', סטרהיניה רדובנוביץ', סטרהיניה בוסניאק, טומיסלב פאיוביץ', מילאן איליץ', נמניה בוסאנצ'יץ', סטרהיניה אורושביץ', אלכסנדר יובאנוביץ', אנדראה סטויאנוביץ', מרקו סימיץ', מיטאר ראדיבוייביץ'.

מהלך המשחק

אחרי מספר דקות של שליטה של מכבי חיפה, קולוברה יצאה למתפרצת טובה בסיומה מיטאר ראדיבוייביץ' הגיעה למצב בעיטה טוב, אך פספס הזדמנות לעלות את הסרבים ליתרון בדקה השישית. בדקה ה-14 הירוקים הגיעו למצב מסוכן ראשון מתרגיל מעניין בכדור חופשי, כשכולם חיכו להגבהה או בעיטה של צ'רון שרי, אך ההולנדי הכניס כדור עומק לניקיטה רוקאביצה שבעט טוב מתוך הרחבה, אך פספס במעט את המסגרת.

דולב חזיזה | האתר הרשמי של מכבי חיפה

הלחץ של מכבי חיפה התגבר, ובדקה ה-16 התקפה נהדרת הסתיימה בחיתוך של דולב חזיזה מרגל שמאל לימין בתוך הגנת קולוברה ובעיטה מסובבת השער, אך הכדור שלו היה גבוה. לאחר מכן הקצב דווקא ירד והירוקים התקשו לייצר מצבי הבקעה מסוכנים. בדקה ה-31 צ'רון שרי הגיע למצב בעיטה מ-20 מטרים, אך הכדור שלו נעצר אצל השוער.

ואז, בדקה ה-32, קולוברה יצאה למתפרצת והפציעה את הירוקים כשעלתה ל-0:1. בוגדן פלאניץ' המשיך את היכולת הרעה מהמשחק מול טוטנהאם, אנדראה סטויאנוביץ' חלף בקלות על פניו ומתוך הרחבה בעט אל הרשת של שריף כיוף. בדקה ה-45 קולוברה הגיעה למצב נוסף עם בעיטה טובה מ-18 מטרים, אך שריף כיוף הדף ולאחר מכן הגיעה השריקה למחצית.

ניקיטה רוקאביצה | האתר הרשמי של מכבי חיפה

פתיחת המחצית השנייה הייתה דומה לראשונה. חיפה שלטה בחמש הדקות הראשונות, אך בדקה ה-50 קולוברה הגיע למצב מצוין של אחד על אחד מול עומרי גלזר (שנכנס כמחליף במחצית), והשוער סיפק הצלה מצוינת ומנע פיגור מביך. שתי דקות לאחר מכן מרקו סימיץ' שוב סיכן את גלזר עם בעיטה מתוך הרחבה, אך השוער הדף.

בדקה ה-58 יהאב אל עביד, בהופעת הבכורה הלא רשמית שלו, ביצע פעולה מצוינת על קו ימין, חדר לרחבה ושלח כדור רוחב שהלך החוצה. השופט שרק לפנדל ביזארי מכיוון ששחקן קולוברה שהתחמם עצר את הכדור ששלח אל עביד בטרם עבר את הקו – מה שהוביל לכדור עונשין מ-11 מטרים. צ'רון שרי ניגש לבעוט אך סיפק כדור רע, לא מספיק חזרה ולמרכז השער – השוער הדף. עד לסיום לא נרשמו יותר מדי מצבים מיוחדים והירוקים ירדו מנוצחים.

מכבי חיפה נגד קולוברה | האתר הרשמי של מכבי חיפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי