בית"ר החדשה: כיצד הירושלמים ישחקו עם ירדן שועה?

ירדן שועה , מיכאל אוחנה, עידן ורד ואלירן עטר | צלמי ספורט 1 / בית"ר רשמי

המעבר לשיטה חדשה מצריך מהשחקנים של דראפיץ' וברדה המון סבלנות והבנה שקבוצה שלוחצת גבוה מפקירה כמה שחקני רוטציה בדרך. כיצד יגיב הרכש הנוצץ אם יסופסל ומי יפתח בהתקפה? היכונו לעונה מעניינת בבירה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

ככל שהליגה מתקרבת, כך עושה רושם שבית"ר ירושלים דרוכה יותר לקראת אתגר מקצועי חדש שעומד בפניה. המועדון עבר לאחרונה טלטלה כששחרר לא מעט שחקנים מהסגל, חלקם למטרת רווח, אחרים משום שהמועדון לא יכול היה לעמוד בשכרם – והדרך לסיום ההתקשרות עם כל השחקנים עדיין ארוכה. אבל בינתיים, סלובודן דראפיץ' ושי ברדה עובדים קשה גם מחוץ למגרש. הסגל של בית"ר ירושלים לא היה אמור להיות אגוז קשה לפיצוח, אלא שהשיטה בה משחקת הקבוצה העונה, מסבכת מעט את העניינים.

על פי חלוקת הקבוצות באימון, ניתן ללמוד מה דראפיץ' וברדה רוצים: קונסטנטין וביטון מגנים, ערבוביה בהגנה (דגני הוא הבלם הבטוח בהרכב, בן חיים יאיים מהספסל, ההתנהלות של קונטה תכריע אם יפתח בהרכב, בעוד ששאלת הפיצוי של ורדסקה, שעשוי לעזוב בימים הקרובים, אמורה לשנות את התכניות), יהלום בקישור, שניים קבועים בהתקפה – עטר והאסלביינק, כששועה ינסה להתחרות על מקומו בהרכב. אלא שהעניינים הולכים ומסתבכים ככל שמדובר במרכז השדה. עידן ורד ומיכאל אוחנה אמורים להיות באנקר, אבל בקבוצה שבה צמד המאמנים מבקש ללחוץ גבוה, מאוד גבוה, עולה השאלה – כמה התקפי בית"ר מסוגלת לשחק? מסתבר שהרבה מאוד. באחד האימונים השבוע ניתן היה לראות ציוות שכולל את עלי מוחמד מאחור, כששלום אדרי ולירן רוטמן מתחרים גם הם על מקומם ב-11.

בקרב השחקנים מכנים זאת כמעט כחוסר אחריות קבוצתית ומכוונים להרכב מאוזן יותר, שתורגל גם הוא אגב, שכולל את אופיר קריאף כציר האחורי ואת עלי מוחמד בעמדה מעט קדמית יותר, כשחקן 50/50, שלוחץ גבוה כשצריך. לא מעט שחקנים בבית"ר חושבים שאיינבינדר הוא האיש שיאזן את הקבוצה והמועדון טועה כשהוא לא סופר אותו, לפחות בינתיים, כחלק מהתכניות לעונה הקרובה. החשש הגדול הוא שבית"ר מחפשת את חוף המבטחים שלה בעזרת משחק שנע בין חוף לחוף, מה שעשוי להוביל לחוסר איזון, אבל על פי המשחקונים, טוענים השחקנים, אפשר להבחין בקלות שבית"ר הולכת לשחק כדורגל התקפי.

מיכאל אוחנה | האינסטגרם הרשמי של בית"ר ירושלים


שועה, עושה רושם, הוא סימן שאלה בתוך כל הפאזל הזה. הוא יכול לתפקד רק כחלוץ, כשעטר ופלייטר, יקירו של חוגג, נראים טוב באימונים ולא יקלו עליו. ייתכן מאוד ולפחות על פי התרגולים האחרונים, תראו את שועה על הספסל, קוסס שוב ציפורניים ומחכה להזדמנות. ברדה ודראפיץ' כבר הבהירו לו שלא יוותרו והעבירו מסר לחלוץ: אין באנקרים בהרכב, מי שטוב ישחק. הם מבקשים ממנו להוכיח את עצמו באימונים ומבטיחים שיקבל את הקרדיט בהדרגה.

על שאלת הזרים, אנחנו עדיין רחוקים מלהרחיב. כפי שפרסמנו אתמול, בבית"ר מוטרדים מאוד מההתאקלמות שלהם. קשיי השפה של השניים גדולים ובבית"ר רוצים לשחרר את הבלם הפורטוגלי שעוזר להם להתאקלם ולא מתאמן בימים האחרונים בטענה לכאבים. טלמו דה אנדראס הוא האיש שמופקד בינתיים על סיוע למגן הצעיר, שכרגע עושה רושם שישמש בעיקר כמחליף לקונסטנטין. המגן אגב, זכה מן ההפקר כשממן עזב. הוא החליף את החולצה לספרה 7 וקיבל חבר חדש: ירדן שועה. "אין לי ספק שהוא יצליח פה", אמר לחבריו בקבוצה. עכשיו נראה שהכל עניין של זמן: שחקנים שלא ידעו להתמודד עם הלחץ והספסל – ובית"ר תמצא את עצמה בתוך חבית נפץ.

ירדן שועה | בית"ר ירושלים, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי