צפו בתקציר: מכבי ת"א סיימה ב-0:0 מול הפועל ב"ש ועדיין ללא ניצחון

ליגת העל חזרה עם קרב ענק: לאורך המשחק כולו, האלופה יותר דומיננטית אך מתקשה מאוד לייצר מצבי הבקעה ממשיים בזמן שהיריבה גם היא לא מאיימת יותר מדי ומנסה את כוחה במתפרצות. ז'וסואה פגש את המשקוף

(גודל טקסט)

כמה ציפיות היו לנו ממשחק החזרה של הכדורגל הישראלי, אך מכבי תל אביב והפועל באר שבע נפרדו הערב (ראשון) ב-0:0 מאכזב באצטדיון בלומפילד. הציפיות של כולנו בוודאי עלו אחרי ששתי הקבוצות השיגו ניצחונות במשחק הראשון של שלב הבתים של הליגה האירופית, אך צפינו במשחק בינוני מאוד במסגרת המחזור החמישי של ליגת העל, ששבה אחרי קצת יותר מחודש.

המשחק בעצם הוקדם מהמחזור החמישי, ושתי הקבוצות שיחקו את משחקם השלישי העונה. מכבי ת"א יכולה לראות את עצמה מאוד מאוכזבת מכיוון שמתוך תשע נקודות אפשריות עד כה היא צברה שתיים בלבד, ובשבוע הבא מחכה לה משחק העונה מול מכבי חיפה. הפסד יביא את האלופה למרחק של שבע נקודות מהירוקים, להם משחק חסר, ואם הם יצליחו לגבור על הקבוצה של גאורגיוס דוניס הם יצברו יתרון גדול לקראת המשך מאבקי האליפות.

הפעם האחרונה שמכבי ת"א פתחה עונה ללא ניצחון באחד משלושת מחזורי הפתיחה הייתה אי שם ב-2007/08 תחת הדרכתו של אלי כהן השריף. אז, היא לקחה רק נקודה אחת מתוך תשע הראשונות וסיימה את העונה במקום השישי בטבלה. ומה קורה מבחינת ב"ש? הקבוצה של יוסי אבוקסיס נמצאת עם ארבע נקודות מתוך תשע והגיעה בעיקר על מנת להתגונן ולנסות לעקוץ, ולא נראה שהיא יצאה לא מרוצה מהתוצאה.

איתי שכטר מאוכזב | דני מרון

לשתי הקבוצות מצפים משחקים בשלב הבתים של הליגה האירופית בחמישי. מכבי ת"א תפגוש את סיבאספור בטורקיה (החל מ-19:45, שידור ישיר בספורט2) והפועל ב"ש תגיע לצרפת למשחק סופר קשה מול ניס (החל מ-21:50, שידור ישיר בספורט2) – ודבר אחד בטוח, ביכולת הזו, לא יהיו להן הרבה מה למכור והן יצטרכו להציג משהו אחר לגמרי על כר הדשא.

הבלם לואיס הרננדס ערך הופעת בכורה בהרכב מכבי ת"א והיה לא רע בכלל, ודוניס ביצע רוטציה רחבה שאולי גם עלתה לו במשחק, אבל בלי קשר – היכולת של שתי הקבוצות הייתה בינונית, ולמרות שהצהובים היו יותר דומיננטיים לאורך כל המשחק, הם התקשו מאוד לייצר מצבים. גם ב"ש כמעט לא איימה על השער, ובכלל, רוב ההזדמנויות במשחק הגיעו מבעיטות מחוץ לרחבה – מה שאולי מספר את סיפור ההתמודדות הזו.

מכבי ת"א פתחה בלחץ, שלטה והייתה ראשונה כמעט לכל כדור. בדקות הכל מהצד של ב"ש לא נרשמו שום איומים, בזמן שהצהובים הצליחו לסכן את אוהד לויטה בעיקר עם ניסיונות ממרחק. שתי הקבוצות היו נראות חסרות רעיונות וככל שהדקות חלפו, דווקא ב"ש נהייתה יותר מסוכנת וגם הייתה קרובה מאוד לעלות ליתרון רגע לפני הירידה למחצית, אך טננבאום סיפק הצלה כפולה מדהימה לניסיונות של ז'וסואה ואלטון אקולטסה ומנע ממכבי ת"א פיגור.

יוסי אבוקסיס | דני מרון

עם פתיחת המחצית השנייה, גאורגיוס דוניס ביצע חילוף משולש שהביע באופן ברור את חוסר שביעות הרצון שלו מהיכולת של קבוצתו בחצי הראשון. אילון אלמוג, איתי שכטר ודור פרץ נכנסו והחליפו את ניק בלקמן, יונתן כהן ואייל גולסה. גם עם החילופים של מכבי ת"א, המשחק נשאר דומה מאוד לאיך שהתנהל במחצית הראשונה. האלופה הייתה יותר דומיננטית, הרוויחה הרבה כדורים, אבל התקשתה לייצר מצבים בזמן שגם הפועל ב"ש לא איימה כלל וניסתה את כוחה בעיקר במתפרצות.

בדקה ה-75 מכבי ת"א הגיעה למצב הכי טוב שלה במשחק כשדן ביטון בנגיעה קסומה הותיר את איתי שכטר מול השוער, אך החלוץ סיפק סיומת רעה ופספס הזדמנות גדולה. גם לאחר מכן לא נרשמו מצבים גדולים, ואחרי חמש דקות של תוספת זמן – השופט ארז פפיר חתם את ההתמודדות.

גאורגיוס דוניס | דני מרון

הרכבים

מכבי ת"א: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, איתן טיבי, לואיס הרננדס, שרן ייני, אנריק סבוריט (טל בן חיים, 67), עדן קארצב (אבי ריקן, 73), אייל גולסה (דור פרץ, 46), דן ביטון, יונתן כהן (אילון אלמוג, 46), ניק בלקמן (איתי שכטר, 46).

הפועל ב"ש: אוהד לויטה, אור דדיה, מיגל ויטור, לואי טאהא (שיר צדק, 76), מרואן קבהא, שון גולדברג, מריאנו בריירו (דוד קלטינס, 58), ז'וסואה, תומר יוספי (סינטיהו סלליך, 58), אלטון אקולטסה (רותם חטואל, 79), ג'ונתן אגודלו (אנתוני וארן, 59).

לואיס הרננדס בחימום עם שחקני מכבי תל אביב | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע | דני מרון

מהלך המשחק

המשחק נפתח בקצב טוב מאוד מבחינת מכבי תל אביב, שהרוויחה הרבה כדורים וייצרה לחץ. בדקה השלישית גם הגיעה הבעיטה הראשונה לעבר השער של הפועל באר שבע, כשאייל גולסה ניסה את כוחו עם כדור מ-24 מטרים, אך החמיץ את המסגרת. בדקה ה-10 דן ביטון והשמאלית האדירה שלו לקח בעיטה מ-25 מטרים ובעט בעוצמה פנטסטית, אך הכדור שלו היה גבוה.

מרואן קבהא, דן ביטון | דני מרון

הלחץ הצהוב נמשך, ובדקה ה-14 קרן שהגביה דן ביטון מצאה את ראשו של מאור קנדיל שנגח מקרוב לעבר השער, אך אוהד לויטה הדף לקרן נוספת. רק בדקה ה-31 נרשם המצב הבא במשחק, וגם הוא היה של מכבי ת"א. לואיס הרננדס, בהופעת הבכורה שלו בהרכב, הראה את יכולות זריקת החוץ האדירות שלו, כשסיפק זריקה מרשימה ממרחק רב בעוצמה גבוהה אל מרכז רחבת הפועל ב"ש. אנריק סבוריט הגיע ונגח, אך בעוצמה חלשה, ולויטה קלט.

אייל גולסה, תומר יוספי | דני מרון

בדקה ה-38 הפועל ב"ש הגיעה הכי קרוב שלה עד אותו שלב לכיבוש. תומר יוספי סחט עבירה 19 מטרים מהשער של מכבי ת"א בעמדה פשוט פנטסטית לבועט כמו ז'וסואה. הפורטוגלי ניגש לקחת את הכדור, סיפק כדור מסובב ומסוכן לעבר השער, אך פספס במעט את המסגרת. קרוב מאוד עבור הקבוצה של יוסי אבוקסיס.

לואיס הרננדס, אלטון אקולטסה | דני מרון

וואו, כמה הפועל ב"ש הייתה קרובה לעלות ליתרון. ז'וסואה מצא את ג'ונתן אגודלו על סף הרחבה בדקה ה-43, החלוץ הקולומביאני ביצע מהלך יפה אך לא הצליח לייצר בעיטה. הכדור חזר אל הפורטוגלי מ-15 מטרים שלח כדור אדיר שדניאל טננבאום בהצלת ענק הצליח לשפשף ולהדוף למשקוף. מהמשקוף הכדור הגיע עד לאלטון אקולטסה על סף הרחבה וההולנדי בעט בנגיעה לעבר הרשת, אך טננבאום עם הצלת ענק נוספת לקח את הכדור ברגע האחרון ממש מקו השער ומנע יתרון לקבוצה של אבוקסיס רגע לפני ההפסקה.

דן ביטון, לואי טאהא | דני מרון

עם פתיחת המחצית השנייה, גאורגיוס דוניס ביצע חילוף משולש שהביע באופן ברור את חוסר שביעות הרצון שלו מהיכולת של קבוצתו בחצי הראשון. אילון אלמוג, איתי שכטר ודור פרץ נכנסו והחליפו את ניק בלקמן, יונתן כהן ואייל גולסה. מכבי ת"א פתחה טוב יותר, חטפה הרבה כדורים, אך שוב, התקשתה לייצר מצבים. תומר יוספי היה הראשון לאיים על השער בחצי השני, אם אפשר לקרוא לזה איום – הקשר הצעיר בעט כדור שטוח וחלש מ-25 מטרים למרכז השער, טננבאום לקח בקלות.

שון גולדברג, מאור קנדיל | דני מרון

בדקה ה-55 דור פרץ כמעט העלה את מכבי ת"א ליתרון. השחקן, שנכנס כמחליף במחצית, השתלב מצוין במשחק, היה דומיננטי לקח בעיטה מצוינת ברגל שמאל ממרחק לעבר השער, אך פספס במעט את המסגרת. בדקה ה-66 ז'וסואה ניסה את כוחו ממרחק, אך שוב פספס את המסגרת.

אור דדיה, אנריק סבוריט | דני מרון

בדקה ה-68 התקפה לא רעה של מכבי ת"א, שעברה בין שרן ייני, איתי שכטר, אילון אלמוג ודן ביטון, הסתיימה בבעיטה של האחרון מ-22 מטרים לעבר השער, אך הקשר לא פגש את המסגרת של אוהד לויטה.

לואיס הרננדס | דני מרון

ואז, בדקה ה-75, מכבי ת"א הגיעה למצב הכי טוב שלה במשחק ולא הצליחה לכבוש. דן ביטון בנגיעה קסומה השאיר את איתי שכטר במצב מצוין מול אוהד לויטה, אך החלוץ לא היה מספיק קר רוח מול השער ושלח כדור רע אל הרשת החיצונית בלבד.

דניאל טננבאום | דני מרון
עדן קארצב, תומר יוספי | דני מרון
מאור קנדיל, אלטון אקולטסה | דני מרון
ג'ונתן אגודלו, איתן טיבי | דני מרון
שרן ייני, אלטון אקולטסה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי