כלפון: "באמירויות מכירים את היחס בארץ כלפי ערבים"

ארז כלפון
ארז כלפון | אבשלום ששוני

יו"ר המנהלת דיבר על ההסכם החדש עם המדינה מהמפרץ ב-103FM: "יכול לעשות טוב לספורט הישראלי, לא רק לכדורגל. נושא הדו קיום בכדורגל מעניין אותם. בית"ר? לא דיברנו על קבוצות ספציפיות"

(גודל טקסט)

בשורה גדולה התקבלה הבוקר (שלישי) ממנהלת הליגות בכדורגל, שהודיעה על חתימת הסכם עם מקבילתה באיחוד האמירויות לשיתוף פעולה בין השתיים. בשעות הערב, יו"ר המנהלת ארז כלפון התראיין לתכנית הספורט של 103FM והסביר את משמעותו של ההסכם ההיסטורי.

"חתמנו על הסכם שיתוף פעולה מסחרי-כלכלי", סיפר כלפון, "חברות מהאמירויות שיגיעו לכאן ישקיעו גם בקבוצות, גם בפעילות המנהלת וגם בחסויות. מעבר לכך, נקים קרן הון-סיכון וסטארט-אפים משותפים. אני מאוד מאמין בזה, אני מכיר את האמירתיים לא רק בספורט וחושב שזה יכול לעשות טוב לספורט ולא רק לכדורגל בישראל".

על נותני החסות: "המנהלת שם מחוברת להרבה מאוד חברות, בעיקר בתחום התעופה, בנקאות, מלונאות ותחומים נוספים. בסופו של דבר כולם מעוניינים לעשות עסקים בארץ וכתוצאה מזה, הכדורגל הישראלי ייהנה מן הפירות. קרן הון-סיכון נקים ביחד עם המנהלת שם ועוד חברות שמעוניינות, כדי לפתח כל מיני דברים, אם זה בטכנולוגיה, שהיום קיימות כל מיני חברות סטארט-אפ שמתעסקות בספורט".

"החסות היא חלק מכל העסקה שאנחנו רוצים להגיע אליה", המשיך כלפון, "כפי שאמרתי, אני מדבר על שיתופי פעולה עמוקים יותר ואסטרטגיים יותר כי יש רצון הדדי לשתף פעולה ורצון שלהם להיכנס לכדורגל הישראלי. אני מקווה שבימים הקרובים הקורונה תאפשר את הגעתנו לשם".

הסכם היסטורי עם מנהלת הליגה
הסכם היסטורי עם מנהלת הליגה | מנהלת הליגות

האם באמירויות מודעים לגזענות בארץ כלפי ערבים: "הם מכירים, לא באופן מלא. בליגה לאומית הם קיבלו סקירה מלאה על הקבוצות הערביות בה. הנושא הזה מאוד מעניין אותם, הדו קיום הזה בין יהודים לערבים. בואו נתמקד כרגע בחיובי, איפה שיש בעיות נדע לפתור. בית"ר? לא נכנסנו לשאלות ספציפיות על קבוצות מסוימות, אלא על כדורגל בכלל. אנחנו בכדורגל מהווים דוגמה לדו קיום בין ערבים ליהודים, גם למגזרים אחרים במדינה שלנו".

על סמך הם רוצים להשקיע: "אנחנו במנהלת עושים דברים ויושבים עם הרבה מאוד חברות סטארט-אפ בנושא טכנולוגיות. הם רוצים ללמוד. נכון שאנחנו מדברים על כסף, אבל יש גם טכנולוגיות וידע והשילוב של כל הדברים ביחד יכול להביא לתרומה לכדורגל הישראלי והקבוצות".

בנושא אחר, לקראת חזרתה של ליגת העל כלפון התייחס לנושא הבידוד של השחקנים: "אנחנו עושים בדיקות באופן קבוע, הודעתי לכולם כי גם משרד הבריאות יעשה בדיקות. הם נתנו בנו את האמון לקיים משחקים ואנחנו צריכים לעמוד בהנחיות. בסוף האחריות היא של השחקנים, כי אם הליגה תיעצר עוד פעם בגלל זלזול בהנחיות, יהיה פה אסון כלכלי אנוש. אני מצפה מכולם לעמוד בהנחיות כי זו הפרנסה שלהם, המון משפחות מתפרנסות מזה".

אוהדי בית"ר ירושלים
מה יחשבו בבית"ר על ההסכם החדש? | דני מרון

רשת הביטחון: "אני יכול להגיד שאנחנו נמצאים במאמצים ובשיחות רבות מאוד עם משרדי הספורט והאוצר כדי לתת מקדמות לקבוצות. הדדליין שלי הוא ה-9 בחודש. הם יודעים שאם מקדמות של בין 25 ל-30 אחוז לא יגיעו עד אז, קבוצות לא יוכלו לשלם את המשכורות. נעשים מאמצים רבים לאשר את זה עד אז ואני מקווה מאוד שהדבר הזה יאושר רשמית בשבוע הבא כדי שיקבלו את המקדמות שהן מחכות להן כבר שלושה חודשים. הכי חשוב שה-110 מיליון שקל אושרו וכל מה שנשאר זה לסיים את הביורוקרטיה".

התלונות של בית"ר וחדרה על לוח המשחקים: "לא משבצים את המשחקים לפי רצון של קבוצה כזאת או אחרת. מנסים לסדר את הלוח עם כל הקשיים שיש. המטרה היא להחזיר את המשחקים גם אם יהיו קשיים, קודם כל שיהיה כדורגל כי כשאין, הקבוצות לא מקבלות תקציבים ויכולות להתרסק. גם אם יהיו תלונות כאלה ואחרות, המנהלת תקבל אותן, אבל בסוף תעשה מה שטוב לליגה כולה. אני מקווה שזאת ההשבתה האחרונה של הליגה על ידי משרד הבריאות. כל הקבוצות יודעות שתהיה עונה עמוסה של שני משחקים בשבוע כי פשוט אין ברירה אחרת, אם רוצים לעמוד בהתחייבויות ולקבל את התקציבים".

האפשרות לקיצור הפלייאוף: "אנחנו רוצים להמשיך את הליגה ולסיים אותה כמתוכנן. כמובן שאם חס וחלילה יהיה סגר שלישי, מחלות של שחקנים או התחזקות של הקורונה, נחשוב מחדש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי