כאלף אוהדים הגיעו לאימון מכבי ת"א, דוניס: "אם נחשוב על מספר הנקודות שהשגנו – טעות גדולה"

אחרי שלא ניצח בשלושת מחזורי הפתיחה, מאמן מכבי ת"א מוכן למכבי חיפה: "בגלל שהתחלנו רע, המשחק הזה בעדיפות גבוהה". סבוריט גולסה וכהן צפויים לחזור להרכב. פשיץ' יקבל דקות. הקהל הלהיט את השחקנים לקראת המשחק

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לאחר שביקשו מאוהדי הקבוצה שלא להגיע, דריכות שיא במכבי תל אביב לפני האימון המסכם שייערך בעוד שעה קלה בקריית שלום וזאת לקראת משחק העונה שיתקיים מחר (שני ב-21:00) מול מכבי חיפה באצטדיון סמי עופר. בכל הנוגע להרכב איתו תעלה האלופה, המאמן גאורגיוס דוניס והצוות שלו לוקחים בחשבון גם את משחק החוץ החשוב מול ויאריאל ביום חמישי בליגה האירופית.

בניגוד לבקשת המועדון והוראות משרד הבריאות, כ-1,000 אוהדים הגיעו למתחם האימונים של מכבי ת"א על מנת לעודד את השחקנים לפני המשחק נגד החיפאים. הקהל שהגיע לקריית שלום הדליק אבוקות, שר שירים ובעיקר הבהיר לשחקנים בצהוב כי הם לפני משחק גורלי מאוד עבורם.

צפו באוהדי מכבי ת"א באימון

אוהדי מכבי תל אביב באימון | אודי ציטיאט
אוהדי מכבי תל אביב | אודי ציטיאט
אוהדי מכבי תל אביב באימון | אודי ציטיאט

דוניס דיבר לקראת ההתמודדות ואמר: "כאשר יש הרבה משחקים בפרק זמן של שבועיים-שלושה חשוב מאוד שכשמשחק אחד מסתיים, מתחילים לחשוב מיד על המשחק שאחריו. עבורי, אחרי שניצחנו את המשחק נגד סיבאספור, המחשבה היא על המשחק הבא מול מכבי חיפה. זה משחק חשוב עבורנו, משחק קשוח. אם נחשוב על מספר הנקודות שהשגנו במחזורים הראשונים, מבחינתי זו טעות גדולה. מאוד מוקדם לדעת מה יקרה בליגה. בגלל שהתחלנו רע המשחק הזה בעדיפות גבוהה. אנחנו צריכים להילחם, להיות ממושמעים, מאורגנים ועם ביטחון עם הכדור. מכבי חיפה קבוצה טובה מאוד, הם עשו משחקים טובים במיוחד באירופה. זה משחק אחד, אנחנו צריכים לחשוב רק עליו כי זה עדיין שלב מוקדם בליגה".

"בכל מדינה יש סוגים 'דרבים' מקומיים", המשיך המאמן היווני ודיבר על היריבות עם הירוקים. "ידענו לפני העונה מי הקבוצות שילחמו כדי לזכות באליפות. מלבד ההיבט הטקטי, במשחקים כאלה הדברים החשובים ביותר הם התשוקה והאמביציה של השחקנים. המאמנים צריכים להכין את הקבוצה מבחינה טקטית, אבל בשבילי מה שחשוב במשחקים כאלה זו גם התשוקה של השחקנים".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | Serhat Zafer/Anadolu Agency via Getty Images

מאור קנדיל הוסיף: "אנחנו יודעים כמה חשוב המשחק הזה עבור הקהל. זה משחק צמרת, לא חושב שזה משחק שיקבע משהו, מבחינתנו זה עוד משחק ליגה, משחק חשוב עבורנו. כמו כל משחק בליגה חשוב לנו מאוד לנצח ואני מקווה שנעשה את זה. פתחנו את העונה פחות טוב בליגה, אנחנו מקווים לנצח מחר ולייצר מומנטום חיובי של ניצחונות כמו שעשינו בליגה האירופית ומשם לדהור קדימה. אנחנו מתורגלים לשחק בהגנה גם בקו 4 וגם בקו 5. שיחקנו בשני הסגנונות האלה השנה, נראה אחרי האימון מה המאמן יחליט".

באשר לשחקני מכבי תל אביב, בסביבת המועדון מספרים כי הם מרוכזים אך ורק במשחק מול מכבי חיפה, כשהם מודעים למצבם העגום בטבלה ולחשיבות המשחק מול מכבי חיפה לאחר שפתחו את העונה עם שתי נקודות בלבד בשלושה מחזורים. הלך הרוח בקרב השחקנים הוא שדוניס ימשיך גם מחר עם שלושה בלמים, אך המערך יכול להשתנות בהתאם לדרך בו יתפתח המשחק בסמי עופר.

שלושה שחקנים שככל הנראה ישובו להרכב של דוניס הם אנריק סבוריט, אייל גולסה ויונתן כהן, שעלו מהספסל בניצחון 1:2 על סיבאספור בטורקיה. למרות עומס המשחקים, הבלמים הוותיקים שרן ייני ואיתן טיבי הבהירו כי הם לא סובלים מעייפות. בשיחות פנימיות בקריית שלום, השחקנים הגדירו את המשחק מול חיפה ככזה שיכול לשנות את הכיוון של העונה, כאשר ניצחון יעניק רוח גבית משמעותית לקראת המשך הדרך.

אנריק סבוריט, ארנסט מאבוקה | מאור אלקסלסי

לצד טיב וייני במרכז ההגנה ימשיך לואיס הרננדס הספרדי, שינסה לעצור את מלך שערי ליגת העל אשתקד, ניקיטה רוקאביצה. בצוות האימון של מכבי תל אביב מאמינים כי מרכז השדה, אשר צפוי לכלול את דן גלזר, דור פרץ ואייל גולסה, יעניק להם את השליטה במשחק ויקבע את גורלו. לפני השליישייה העוצמתית באמצע יוצב ככל הנראה דן ביטון ואילן יונתן כהן עשוי לתפוס את עמדת החלוץ.באשר לאלכסנדר פשיץ', ששיחק לראשונה מול סיבאספור והרשים בדקות הבכורה שלו במדי מכבי תל אביב, ההחלטה לגביו תתקבל רק מחר לאחר האימון הטקטי ובכל מקרה הסרבי אמור לקבל דקות בסמי עופר.

הרכב משוער, מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, איתן טיבי, לואיס הרננדס, שרן ייני, אנריק סבוריט, דן גלזר, דור פרץ, אייל גולסה, דן ביטון, יונתן כהן (אלכסנדר פשיץ').

אלכסנדר פשיץ' | מכבי תל אביב, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי