צפו בתקציר: 2:2 בין מכבי חיפה למכבי תל אביב

משחק העונה הראשון ל-2020/21: הירוקים פתחו עם שני שערים מהירים, אך אפשרו לצהובים לחזור למשחק ולצאת עם נקודה מסי עופר. יונתן כהן עלה מהספסל וקבע שוויון (71), גררו כבש (38) אחרי שרי (7) ורוקאביצה (8)

(גודל טקסט)

משחק העונה הראשון לעונת 2020/21 הבטיח הרבה וגם קיים. אחרי שבועות ארוכים של המתנה, מכבי חיפה ומכבי תל אביב נפרדו הערב (שני) ב-2:2 סוער בסמי עופר, לאחר משחק שנפתח בטירוף של הקבוצה מהכרמל, אך אלופת המדינה חזרה מפיגור כפול ואותתה כי מאבק האליפות פתוח מתמיד.

מכבי ת"א הגיעה למשחק בסמי עופר כשהיא בוודאי זכרה שבינואר האחרון היא ניצחה 3:4 את הירוקים בביתם, לאחר סיום דרמטי בו יונתן כהן כבש שער דרמטי. כעשרה חודשים לאחר מכן, אותו כהן כבש נגד אותה מכבי חיפה את השער החשוב במשחק עבור קבוצתו.

גאורגיוס דוניס ניסה להפתיע בפתיחת המשחק. אדוארדו גררו שובץ לבדו בחוד, ואילו איתי שכטר, ניק בלקמן וכהן נותרו על הספסל. מנגד, ארנסט מאבוקה עבר את מבחן הכשירות ופתח בהרכב של מכבי חיפה, כאשר גם טאלב טוואטחה ציין בכורה מחודשת בירוק.

כהן. שוב עשה תא זה בסמי עופר | דני מרון

פתיחת המשחק הייתה מטורפת לגמרי. השחקנים בירוק פתחו בסערה, ניצחו בכל מאבק על המגרש וכבר אחרי שבע דקות מצאו את הרשת לאחר מהלך של ניקיטה רוקאביצה וצ'רון שרי, כאשר בסיום ההולנדי עבר את לואיס הרננדס והכניע את דניאל טממבאום.

דקה בלבד עברה במשחק וחיפה כבר ספרה כדור שני ברשת של היריבה הגדולה, כשהפעם שרי נכנס לנעלי המבשל, רוקאביצה סובב את הכדור באומנות לשער ואת השמחה בכרמל ניתן היה להרגיש גם אם לא היו אוהדים באצטדיון.

החמצות של יאניק ווילדסחוט וחוסה רודריגס, בתוספת יכולת פושרת מאוד של השחקנים בצהוב, הביאו לתחושה שמשחק העונה הוכרע כבר בפתיחתו, אבל זה לא היה הסיפור הערב. אחרי חצי שעה ירוקה במיוחד, האורחת החלה להיכנס למשחק, השחקנים האיכותיים שלה החלו לקבל יותר כדורים, ובדקה ה-38 מהלך של דן ביטון ואייל גולסה הוביל לשער מצמק של אדורדו גררו.

מכבי חיפה לא הצליחה להרוג את המשחק כשיכלה | דני מרון

נראה שבדקות האלה מכבי חיפה נזכרה כי היא מעולם לא ניצחה את מכבי ת"א בסמי עופר במסגרת הליגה, והיא בטח לא רצתה לאבד את היתרון המבטיח שלה. דוניס הגיב בפתיחת המחצית השנייה עם שינוי מערך וחילופים נכונים, אשר למעשה אפשרו לו להשתלט לגמרי על המשחק ולבטל את תכנית המשחק של בכר.

לקראת חצי שעה האחרונה של המשחק רק מכבי ת"א סיכנה את השער במשחק, עומרי גלזר נאלץ לעבוד קשה מאוד במשחק החזרה שלו לסגנית האלופה. בדקה ה-70 הגיע הרגע של כהן, שעמד במקום הנכון לכדור רוחב של מאור קנדיל ודחק את ה-2:2 במשחק.

עד הסיום הייתה אפשרות לכל קבוצה לנצח את המשחק, אך נראה שהקרב הוכרע לאחר השער של כהן, אשר קבע חלוקת נקודות. מכבי חיפה תנסה לנצח במחזור הבא את מ.ס. אשדוד ביום שבת הקרוב, מכבי תל אביב תשחק ביום חמישי הקרוב נגד ויאריאל.

ברק בכר. יצא מאוכזב מהמשחק | מאור אלקסלסי

הרכבים

מכבי חיפה: עומרי גלזר, ארנסט מאבוקה, בוגדן פלאניץ', עאיד חבשי (יובל אשכנזי, 72), טאלב טוואטחה (סאן מנחם, 88), נטע לביא, חוסה רודריגס (עופרי ארד, 65), מוחמד אבו פאני, צ'רון שרי (איהב אל עביד, 88), יאניק ווילדסחוט (דולב חזיזה, 65), ניקיטה רוקאביצה.

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, שרן ייני (אלכסנדר פשיץ', 46) , איתן טיבי, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, דן גלזר, אבי ריקן (אופיר דוידזאדה, 82), דור פרץ, אייל גולסה (יונתן כהן, 62), דן ביטון (ניק בלקמן, 81), אדוארדו גררו (מאור קנדיל, 46).

מהלך המשחק

דקה 7, 0:1 למכבי חיפה! אחרי דקות של גישושים, שרי הוביל התקפה מהירה של הירוקים, מסר לרוקאביצה באגף, והחלוץ החזיר להולנדי שהכניע את טננבאום.

שער יתרון מהיר של שרי | דני מרון
מהלך נהדר של ההולנדי והאוסטרלי | דני מרון

דקה 8, 0:2 למכבי חיפה! איזו פתיחה מטורפת בסמי עופר! שוב פעם זה היה שרי, שמסר לרוקאביצה בפינת הרחבה והפעם החלוץ האוסטרלי סובב את הכדור לפינה הרחוקה ומצא את הרשת באלגנטיות.

טירוף בסמי עופר בפתיחה | מאור אלקסלסי
מלך השערים עם ביצוע אישי נפלא | דני מרון

דקה 12, כמעט שער שלישי של מכבי חיפה! מאבוקה פרץ על האגף והרים לעבר מרכז הרחבה, רוקאביצה הגיע לכדור ונגח לידיים של טננבאום.

דקה 25, רודריגס איים ממרחק: ההגנה של מכבי ת"א שוב איבדה כדור, הספרדי השתלט וניסה להכניע את טננבאום מ-18 מטרים אבל פספס במעט את המסגרת.

הספרדי נגד האקסית | דני מרון

דקה 31, ווילדסחוט סחט הצלה גדולה מטננבאום! מכבי חיפה הייתה יכולה לכבוש את השער השלישי במשחק כאשר ההולנדי הצליח לעבור את הרננדס והגיע מול השוער, אבל הסיומת שלו הייתה לא מדויקת.

שחקן הכנף היה חייב לשים את השלישי | דני מרון

דקה 38, מכבי תל אביב צימקה ל-2:1! דן ביטון מסר לגולסה, שהציב את גררו מול גלזר בעזרת בישול גדול, החלוץ לא התבלבל ושלח את הכדור לרשת.

גררו החזיר את הצהובים למשחק | מאור אלקסלסי

דקה 45, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: מכבי חיפה ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון של 1:2 נגד מכבי תל אביב.

מחצית שנייה

דקה 50, איום מסוכן של פשיץ': החלוץ המחליף ברח לחבשי במרכז הרחבה והגיע למצב בעיטה טוב מול גלזר, אבל הבעיטה של הסרבי הלכה לעבר היציע.

דקה 52, בעיטה נהדרת של אבו פאני: ההגנה הצהובה שוב הרחיקה רע, הקשר השתלט על הכדור וסיפר בעיטה ששרקה ליד החיבורים של טננבאום.

מוחמד אבו פאני, דן ביטון | דני מרון

דקה 67, נגיחה מסוכנת של סבוריט: דן ביטון הגביה כדור חופשי לעבר מרכז הרחבה, המגן הספרדי הגיע לכדור אבל רק שפשף אותו בדרך לידיים של גלזר.

דקה 70, מכבי תל אביב איזנה ל-2:2! האלופה חזרה למשחק העונה לאחר כדור רוחב מוצלח של קנדיל, שעבר את ארד ונחת לרגליו של יונתן כהן. החלוץ לא נכשל מחמישה מטרים וקבע שוויון במשחק.

כהן. שנה שנייה ברצף שהוא כובש בסמי עופר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי