אריק ינקו: "זה יתרון שיש קשר משפחתי בין הבעלים למאמן"

אחרי פתיחת עונה מוצלחת שהעלתה את מכבי פ"ת למקום הראשון, שוער המלאבסים דיבר ברדיו 103FM על סוד ההצלחה: "תוכנית המשחק היא היתרון הגדול שלנו. יכול להיות שגיא מתייעץ עם אבי, אבל הוא נותן את המילה האחרונה"

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה היא ללא ספק הקבוצה הכי מרעננת בליגה. ביום שבת חזרה מפגרת הקורונה עם ניצחון 0:2 משכנע על הפועל חיפה ואחרי ארבעה מחזורים היא ניצבת במקום הראשון בטבלה. שוער הקבוצה אריק ינקו, שכמו יתר שחקני הקבוצה, מציג גם הוא יכולת טובה, התראיין בתוכנית הספורט של רדיו 103FM וסיפר על המטרות ושיתוף הפעולה המשפחתי בין הבעלים לצוות המקצועי.

אריק ינקו פתח את דבריו: "עשינו פתיחת עונה טובה, וגם חזרנו טוב מהפגרה ואני שמח שניצחנו את הפועל חיפה. איך זה קרה? הדרכה נכונה, אימונים בקצב גבוה, אין פשרות, הרבה אמונה בעצמינו וזה מה שמביא תוצאות".

אתם מרגישים את המשפחתיות במועדון הזה: "אני חושב שזה יתרון שיש קשר משפחתי בין המאמן לבעלים. אבל גיא לוזון הוא זה שסולל לנו את הדרך ונותן את התוכנית משחק. יכול להיות שהוא מתייעץ עם אבי לוזון בכל מיני נושאים, אני לא יודע, אבל גיא הוא האוטוריטה האחרונה. בסופו של דבר אנחנו עובדים מול גיא, יש לנו הרבה שחקנים צעירים שמבינים ומיישמים את תוכנית המשחק ובגלל זה מגיעות תוצאות טובות".

האם הנקודות שצברתם עד כה יעזרו לכם להתבסס כמה שיותר מהר במרכז הטבלה או שאתם מסוגלים ליותר: "אני לא יודע מה לענות לך, אני חושב שאנחנו קבוצה עם פוטנציאל ויכולה לנצח כל משחק בכל מגרש בארץ. בנוסף יש לנו הרבה שחקנים צעירים ורעבים ואני חושב שזה פלוס שאין לקבוצות אחרות. אני מאמין שנוכל לעשות עונה טובה השנה וימים יגידו".

גיא לוזון | אודי ציטיאט

מה הנקודה החזקה שלכם: "אני חושב שהיא תוכנית המשחק שלנו. ההבנה של השיטה וה-DNA של הקבוצה בנוי מהתלהבות ואני חושב שזה עוזר לנו לנצח יריבות".

המטרה הייתה קודם כל להישאר בליגה: "אני לא חושב. אם תשאל את המאמן ואת הבעלים יכול להיות שיגידו אחרת. אני מרגיש שיש אווירה מאוד טובה בקבוצה ויש שחקנים מאוד מוכשרים שרוצים להוכיח את עצמם ומאמין שניתן עונה מצוינת".

יש על מי לסמוך בחלק ההתקפי: "כן, יש לנו הרבה שחקנים עם ביטחון והם הוכיחו את זה עד עכשיו אני חושב".

שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים עם אור אינברום | יוסי ציפקיס

הציבו לכם מטרות: "אני רק יודע מה יהיה בעוד שבוע. אין שום מטרה אחרת חוץ מהמשחק בשבוע הבא. ככה אומרים לי וזה מה שאני אומר לכם".

על כמות הכישרונות הגבוהה: "בשנים האחרונות יש השקעה מאוד גדולה במחלקת הנוער. אני חושב שכעת נוכחתי לראות את היחס המיוחד וזה יפה לראות ואני שמח שהם באים על שכרם. אני חושב שיש המון שחקנים צעירים שעלו מהנוער וצריך להתוות להם את הדרך, זה כולל גם את השחקנים הכי מוכשרים. בלי עבודה קשה ובלי רצון עז להצליח הם לא יצליחו וכל שבוע מחדש מזכירים להם שחובם ההוכחה עליהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי