צפו בתקציר: 0:4 גדול לבית"ר ירושלים על חדרה

משה חוגג רצה כדורגל התקפי והביא את דראפיץ' וברדה, שרשמו ניצחון בכורה אחרי הצגת ענק במחצית השנייה. עטר כבש והחמיץ פנדל, אוחנה כיכב עם צמד ואדרי חתם. החדרתים עדיין ללא ניצחון

(גודל טקסט)

מזל טוב לסלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. צמד המאמנים של בית"ר ירושלים השיג הערב (רביעי) את הניצחון הראשון שלהם בקבוצה, אשר הביסה 0:4 את הפועל חדרה – ובשביל זה הם הגיעו לבירה. משה חוגג דרש לראות כדורגל התקפי, והיום הוא קיבל את מבוקשו. זה היה רק המשחק השני של השניים על הקווים, ואחרי ה-1:1 מול הפועל תל אביב, הם בהחלט יכולים לסמן וי ראשון, כאשר הם שלחו איתות ברור לליגה.

זה בעצם היה משחק השלמה מהמחזור השני, שנדחה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. שלוש הנקודות שצברה בית"ר העלו אותה עד למקום השני בטבלה, כשבמאזנה שבע נקודות מתוך תשע והיא שנייה רק למכבי פתח תקווה, לה משחק חסר. החדרתים, מנגד, עדיין ללא ניצחון ועם נקודה אחת בלבד. שרון מימר צריך בעיקר לחשוש מההתפרקות של חניכיו אחרי ספיגת השער הראשון, כי עד אז המשחק היה מאוזן לחלוטין.

בית"ר פתחה לא רע את המשחק, ירדן שועה הגיע למצב טוב, אך ככל שהדקות חלפו דווקא חדרה נכנסה יותר לעניינים, הייתה מעט יותר מסוכנת בהתקפות המתפרצות אליהן יצאה ומנעה מהירושלמים להגיע למצבים. מאז המצב ההוא של שועה בדקות הפתיחה, לא נרשמו מצבים מיוחדים עד לסיום המחצית הראשונה, למעט מצב אחד נוסף של אקס מכבי חיפה בתוספת הזמן של החצי. החלוץ מצא עצמו בעמדה מצוינת לכיבוש בתוך הרחבה ובעט, אך עבדאללה ג'אבר סיפק גלישה הירואית והציל שער בטוח.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים | דני מרון

אבל המחצית השנייה הייתה אחרת לגמרי. בדקה ה-59 בית"ר הצליחה לעלות ל-0:1 משער נגיחה של אלירן עטר אחרי הגבהה יפה של סנטיאגו אוקמפוס, ומאותו רגע – הירושלמים נראו מאוד משוחררים, החלו לתקוף ולתקוף ומהר מאוד גם הכפילו את התוצאה.

רק שלוש דקות עברו מהשער של עטר, ומיכאל אוחנה כבש מקרוב מול שער חשוף את שערו השני ברציפות במשחקו השני מאז חזר מהפציעה – וללא ספק הקבוצה יכולה להיות מרוצה מהקאמבק שלו. גם לאחר מכן בית"ר הגיעה למספר מצבים, וחדרה עברה למערך של שלושה בלמים בדקה ה-72 וטל כחילה עלה אצלה כמחליף להופעת בכורה, דווקא מול הירושלמים שם גדל ושיחק לאורך רוב הקריירה.

היה נראה שחדרה לגמרי נשברה מנטלית ויצאה מהמשחק. הלחץ של בית"ר נמשך, ואז אוחנה השלים צמד בדקה ה-76 עם מהלך אישי נהדר שהסתיים בבעיטה נהדרת מתוך הרחבה אל הפינה הרחוקה ולרשת. ארבע דקות עברו ומנשה זלקה הכשיל את עטר ברחבה. השופט שרק לפנדל, אותו עטר עצמו ניגש לבעוט, אך נעצר את רובי לבקוביץ'. מי שחתם את תוצאת המשחק היה שלום אדרי, שבדקה ה-90+2 סיים מהלך נפלא ברשת.

שי ברדה | דני מרון
שרון מימר | דני מרון
סלובודאן דראפיץ' | דני מרון

הרכבים

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, סנטיאגו אוקמפוס, אוראל דגני, אנטואן קונטה, אורן ביטון, עלי מוחמד (עוזיאל פרדו, 85), אביאל זרגרי (אופיר קריאף, 79), מיכאל אוחנה (לירן רוטמן, 79), עידן ורד (שלום אדרי, 68), ירדן שועה, אלירן עטר.

הפועל חדרה: רובי לבקוביץ', נועם כהן, ג'ונתן סיסה, וויסאם רבאח (מנשה זלקה, 12), עבדאללה ג'אבר, יא יא מלדג'ה (ריף מסיקה, 64), מקסים פלקושצ'נקו, עומר לקאו, רודריגו בונגונגי (אסי גומה, 72), גוסטבו מרמנטיני (טל כחילה, 71), אודה מרשל (שובל גוזלן, 64).

טל כחילה | שלומי גבאי
שחקני בית"ר ירושלים | דני מרון
שחקני הפועל חדרה | דני מרון

מהלך המשחק

כמעט בית"ר ירושלים השיגה יתרון מוקדם בדקה השישית, כשירדן שועה מצא את מיכאל אוחנה שהחזיר לו בצ'יפ פנטסטי אל תוך הרחבה. החלוץ שעזב את מכבי חיפה נסגר על ידי עבדאללה ג'אבר אך הצליח לייצר בעיטה מקרוב אל מול רובי לבקוביץ' שיצא לכיוונו, והדף.

רובי לבקוביץ' עוצר את ירדן שועה | שלומי גבאי

לצערה של חדרה, כבר בדקה ה-12 היא איבדה את וויסאם רבאח שנפגע בברכו והוחלף על ידי מנשה זלקה.

וויסאם רבאח פצוע | שלומי גבאי

בדקה ה-23 חדרה יצאה למתפרצת פנטסטית, כאשר רודריגו בונגונגי נשלח לכדור עומק ומצא את עומר לקאו, שבעט מ-17 מטרים בעוצמה לעבר השער, אך איתמר ניצן הדף.

רודריגו בונגונגי, אלירן עטר | דני מרון

אחרי דקות ארוכות ללא מצבים מסוכנים בית"ר ירושלים הייתה חייבת לעלות ליתרון, אך ירדן שועה החמיץ בגדול בדקה ה-45+1. מהלך נפלא של מיכאל אוחנה באגף השמאלי הסתיים במסירת רוחב אל תוך רחבת חדרה, הכדור עבר את כולם והגיע לשועה שעצר ובעט מול שער כמעט חשוף, אך גלישה הירואית של עבדאללה ג'אבר אל הכדור מנעה כיבוש רגע לפני סיום המחצית. מיד לאחר מכן השופט שניר לוי שרק להפסקה.

עלי מוחמד | דני מרון

בדקה ה-54 הגיע המצב הראשון של המחצית השנייה: כדור שהוגבה מהאגף השמאלי אל תוך רחבת חדרה הורחק ואל הריבאונד הגיע סנטיאגו אוקמפוס, שבעט בנגיעה אחת מ-24 מטרים ברגל שמאל בעוצמה גבוהה, אך נעצר אצל רובי לבקוביץ'.

מקסים פלקושצ'נקו, אביאל זרגרי | דני מרון

ואז, בדקה ה-48, סוף סוף רשת זזה במשחק ובית"ר ירושלים עלתה ל-0:1. סנטיאגו אוקמפוס הצעיר הגביה כדור מהאגף הימני אל תוך רחבת חדרה, אלירן עטר הגיע טוב לכדור, נגח אל הרשת של רובי לבקוביץ' והצליח לכבוש את שערו הראשון העונה בליגה.

אלירן עטר חוגג | דני מרון

בית"ר בבליץ נהדר עלתה ל-0:2 בדקה ה-62, שלוש דקות לאחר כיבוש השער הראשון. הכובש הפעם? מיכאל אוחנה. עלי מוחמד חדר לרחבה ושלח כדור רוחב לעטר, אשר בעט מקרוב לנעצר אצל לבקוביץ', אך הריבאונד הגיע לקשר שסיים מקרוב בקלות אל הרשת החשופה. שער שני בשני משחקים לאוחנה מאז חזר מהפציעה, ובבית"ר לא יכלו לבקש קאמבק טוב יותר מזה.

מיכאל אוחנה חוגג עם אורן ביטון | דני מרון
מיכאל אוחנה חוגג | דני מרון

בדקה ה-76 בית"ר כבר הייתה ב-0:3 מול החדרתים המפורקים. ומי שוב כבש? מיכאל אוחנה. הקשר המתקאמבק ביצע מהלך אישי גדול, חדר לרחבה ובבעיטה נהדרת לפינה הרחוקה הכניע את רובי לבקוביץ' והשלים צמד.

מיכאל אוחנה חוגג | דני מרון

בדקה ה-80 בית"ר קיבלה פנדל אחרי הכשלה של מנשה זלקה על עטר ויכלה לעלות ל-0:4. עטר עצמו ניגש לבעוט את כדור העונשין ושלח כדור שטוח לפינה השמאלית, אך לבקוביץ' זינק והדף. אבל ה-0:4 לבסוף הגיע מרגליו של שלום אדרי בדקה ה-90+2, שסיים מהלך נפלא עם שער מתוך הרחבה אחרי בישול של עוזיאל פרדו.

שלום אדרי, ירדן שועה | דני מרון
מקסים פלקושצ'נקו, סנטיאגו אוקמפוס | שלומי גבאי
אביאל זרגרי, אודה מרשל | דני מרון
עומר לקאו, אוראל דגני | דני מרון
אנטואן קונטה, רודריגו בונגונגי | דני מרון
ג'ונתן סיסה, אלירן עטר | שלומי גבאי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי