צפו בתקציר: ניצחון בכורה בליגה למכבי ת"א, 1:2 על בני סכנין

במשחקו הראשון בהרכב של דוניס, פשיץ' הוביל את הצהובים לניצחון בדוחא עם שער בכורה בישראל (67) וסחיטת פנדל שהובילה לשער של כהן (31). חלאיילה צימק בסיום (96)

(גודל טקסט)

צפו בשער הבכורה של פשיץ'

מכבי תל אביב חגגה ניצחון בכורה העונה בליגת העל. לאחר ארבעה משחקים מאכזבים בליגה, בתוספת תבוסה ביום חמישי האחרון נגד ויאריאל, אלופת ישראל ניצחה הערב (ראשון) 1:2 את בני סכנין באצטדיון דוחא, במשחק בו היא קיבלה רשמית את אלכסנדר פשיץ'. החלוץ הסרבי חגג שער בכורה במדים הצהובים, ובנוסף סחט פנדל שהוביל לגול מרגליו של יונתן כהן.

כאמור, רק בסוף השבוע האחרון ספגה אלופת ישראל הפסד קשה כאשר הובסה 4:0 על ידי קבוצת הצמרת מספרד, ולאחר המשחק המאמן גאורגיוס דוניס טען כי הליגה הישראלית בעדיפות עליונה כרגע עבור מכבי ת"א. נראה שהמאמן היווני והחניכים שלו ידעו היטב כי המשחק הערב היה קריטי ביותר עבור המשך העונה, שכן מכבי חיפה הייתה רחוקה שבע נקודות.

מלבד פשיץ', מי שבנוסף ייזכר מהמשחק הוא השופט גל לייבוביץ', שהיה מעורב מאוד בהתמודדות, ביחד עם שופט הווידאו רועי ריינשרייבר. כבר לאחר כרבע של משחק נשרק פנדל לטובת בני סכנין, זאת לאחר ספק נגיעת יד של לואיס הרננדס ברחבה. לאחר בדיקה ממושכת במערכת ה-VAR, לייבוביץ' ביטל את הפסיקה שלו. בדקה ה-31 פשיץ' נשלח לתוך הרחבה, הוכשל על ידי השוער ראמי חמאדה, ופעם נוספת במשחק נשרק כדור עונשין ב-11 מטרים, כשהפעם לא היה ספק. כהן ניגש לבעיטה וכבש את שערו השני בשני מחזורי ליגה לאחר שקבע 2:2 במשחק הקודם נגד מכבי חיפה.

ניצחון בכורה, שער בכורה. פשיץ' חוגג עם כהן | מאור אלקסלסי

בדקה ה-67 של המשחק השופט לייבוביץ' היה בפעם השלישית במרכז העניינים – ביטון שלח כדור גבוה לעבור של פשיץ', שהגיע לפני חמאדה וכבש שער בכורה בשורות קבוצתו החדשה. בהילוך החוזר ניתן היה לראות שהסרבי עמד בנבדל ברור, אך בגלל שהכדור פגע בדרך בראשו של הבלם מארון גאנטוס, השער אושר על ידי צוות השיפוט. בתוספת הזמן הצביע השופט בפעם השלישית על הנקודה הלבנה, כשהפעם סכנין זכתה לשריקה. אוסאמה חאליילה הפציץ את הרשת וחתם את המשחק.

מכבי ת"א צימקה את הפער ממכבי חיפה ל-4 נקודות | מאור אלקסלסי

הרכבים

בני סכנין: ראמי חמאדה, מוחמד עותמאן (אמרי וולשמן, 46), חגי גולדנברג, אוסבלדו הנריקס, מרון גנטוס, איקוום אוטין, איהאב גנאים, דניאל טוויזר (מוחמד סייד אחמד, 71), מוטי ברשצקי, מוטי מלכה (נייג'ל האסלביינק, 71), אוסאמה חלאיילה.

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, שרן ייני, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, דן גלזר (אבי ריקן, 84), דור פרץ, אייל גולסה (עדן קארצב, 84), דן ביטון (טל בן חיים, 78), יונתן כהן (איילון אלמוג, 78), אלכסנדר פשיץ' (איתי שכטר, 84).

מהלך המשחק

דקה 12, פנדל לבני סכנין! שופט המשחק גל לייבוביץ' שרק לפנדל אחרי ספק נגיעת יד של הרננדס ברחבה. לאחר בדיקה ארוכה וצפייה חוזרת במהלך, הפנדל בוטל.

לייבוביץ' הצביע על הנקודה הלבנה | מאור אלקסלסי
בדיקת ה-VAR נמשכה דקות ארוכות | מאור אלקסלסי
לאחר כחמש דקות, הפנדל בוטל | מאור אלקסלסי

דקה 22, איום ראשון של פשיץ': החלוץ קיבל את הכדור מיונתן כהן וניסה להפתיע את חמאדה, אבל הבעיטה הלכה ישירות לידיו של השוער.

איום ראשון של הסרבי במשחק | מאור אלקסלסי

דקה 31, 0:1 למכבי תל אביב: פשיץ' קיבל כדור מסבוריט, הוכשל ברחבה על ידי סבוריט וקיבל בצדק פנדל. יונתן כהן לקח אחריות וכבש ללא בעיות.

הצהובים עלו ליתרון בדוחא | מאור אלקסלסי

דקה 34, בעיטה אדירה של חלאיילה: חלוץ בני סכנין קיבל את הכדור כ-18 מטרים מהשער של טננבאום ושיגר פצצה אדירה לעבר השער, הכדור שרק ליד העמוד הימני.

מחצית שנייה

דקה 49, יונתן כהן היה קרוב לצמד: החלוץ קיבל מסירה נהדרת מדן ביטון, חדר לרחבה ושיגר כדור אדיר, חמאדה הדף את הכדור.

דקה 68, שער בכורה לפשיץ', 0:2 למכבי ת"א! דן ביטון הקפיץ כדור מבריק לעבור של הסרבי, שהצליח להקדים את חמאדה לכדור ולכבוש לשער הריק. בהילוך החוזר ניתן היה לראות שפשיץ' עמד בנבדל, אך בגלל שהכדור הגיע אליו מראשו של גנטוס, לייבוביץ' אישר את השער.

פשיץ' מול השער החשוף | מאור אלקסלסי
שער בכורה לחלוץ הסרבי בישראל | מאור אלקסלסי

דקה 90+6, בני סכנין צימקה ל-2:1! קארצב ספק הכשיל את ברשצקי ברחבה, לייבוביץ' הצביע על הנקודה הלבנה בפעם השלישית במשחק. חלאיילה ניגש לבעיטה והפציץ את הרשת של טננאום.

אוסאמה חלאיילה | מאור אלקסלסי

דקה 90+7, שריקת הסיום של המשחק: מכבי תל אביב ניצחה 1:2 את בני סכנין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי