הוועדה המקצועית קבעה: השער של מכבי ת"א והפנדל של חיפה חוקיים

אלכסנדר פשיץ' | מאור אלקסלסי

איגוד השופטים קבע כי ההחלטה לאשר את השער של פשיץ' ב-1:2 של הצהובים על סכנין הייתה נכונה, כמו גם השריקה לכדור העונשין לו זכו הירוקים אחרי העבירה של בגאיוקו מאשדוד על מנחם. בוועדה ביקרו את זמני הבדיקות

(גודל טקסט)

המחזור האחרון הביא איתו כמה וכמה החלטות שיפוט שניתן להתווכח עליהן. הוועדה המקצועית של איגוד השופטים קבעה היום כי ההחלטות אשר לקחו השופטים היו נכונות ולא נרשמו טעויות. אחד המקרים מעוררי המחלוקת היה הפנדל שקיבלה מכבי חיפה ב-1:2 על מ.ס אשדוד, בגללו כזכור רן בן שמעון התפוצץ על השופטים.

בוועדה המקצועית החליטו שמוסא בגאיוקו אכן ביצע עבירה על סאן מנחם והפנדל שנשרק היה מוצדק: "שופט המסך איבחן נכונה עבירה חסרת אחריות של שחקן אשדוד ברחבה. השופט, לאחר בחינת האירוע במסך, פסק בהתאם לכך לבעיטת עונשין וכרטיס צהוב".

אירוע נוסף שגרר ביקורות היה השער השני של מכבי תל אביב ב-1:2 על בני סכנין. בדקה ה-67 אלכסנדר פשיץ' שהה בעמדת נבדל, אך לא "הפריע או אתגר את היריב", קיבל את הכדור ממגן סכנין שלמעשה נגח לאחור ולכן לא נשרקה שריקה לנבדל – הצדיקה הוועדה.

רוקאביצה חוגג את הפנדל שסחט סאן מנחם | מאור אלקסלסי

בנוסף, על פי הוועדה בדקה ה-12 אבחן נכונה שופט המסך שהפנדל שנשרק לזכות סכנין צריך להתבטל מכיוון שלא בוצעה עבירת יד על ידי שחקן של הצהובים, ובהתאם לכך הוא ביטל בצדק את בעיטת העונשין. כמו כן, הוועדה אישרה שההחלטה לשלוף כרטיס צהוב שני לדיא לבאבידי מהפועל חדרה ב-1:0 להפועל תל אביב מוצדקת.

לבסוף, בוועדה ציינו: "לצד שביעות הרצון מההחלטות המקצועיות הסופיות שהתקבלו, הוועדה סבורה כי בחלק מהאירועים ניתן היה לצמצם את זמני הבדיקה. הוועדה תשים דגש על שיפור עניין זה במהלך הפגרה הקצרה, תוך העברת הנחיות ותרגולים לסגל השופטים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי