סילבס רגוע לקראת הדרבי: "עתידי על הפרק מאז שהגעתי להפועל חיפה"

יומיים לפני המפגש עם היריבה העירונית מכבי (שבת, 19:45 בספורט4), המאמן התייחס למעמדו: "לא מודאג מזה. מקווה שנחזיר לאוהדים על פתיחת עונה לא טובה". התלבטות לגבי הבלם השלישי, בן בסט עשוי להיות בסגל

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

אחרי פתיחת עונה רעה מאוד ועם עידו שחר ותומר אלטמן שחזרו מהנבחרת הצעירה, הפועל חיפה ממשיכה בהכנות לקראת הדרבי מול מכבי חיפה (שבת החל מ-19:45, שידור ישיר בספורט4) ומודעת לכך שהיא חייבת נקודות ומהר. לאחר תיקו ושלושה הפסדים בארבעת מחזורי הפתיחה, בצד האדום של הכרמל מבינים שהקבוצה חייבת להשתפר, אך במקביל מודעים לפערי הרמות והכושר המצוין בו נמצאת היריבה העירונית. לקראת המשחק, המאמן חיים סילבס התייצב היום למסיבת העיתונאים השגרתית.

"לכל משחק יש את הסיפור שלו וקצב צבירת הנקודות מתחילת העונה לא עוזר לנו, אבל זה לא מעיד על המשחק הבא", אמר סילבס בפתיחת דבריו על התוצאות המאכזבות עד כה, "אם ניקח את המשחק מול נתניה, התוצאה לא שיקפה והדרבי יהיה סיפור אחר לגמרי. יש כאן דברים מעבר לכדורגל וזה לא משנה באיזה מצב מגיעות הקבוצות. הדרבי הוא תמיד משחק חזק, התוצאות מגוונות לאורך השנים והכל יכול לקרות. אנחנו באים להילחם חזק ולא הייתי מזלזל בהפועל חיפה".

האם ישחקו התקפי: "זה תלוי כיצד יתפתח המשחק. אני לא חושב שששיחקנו הגנתי נגד נתניה, הגענו להרבה מצבים ולא משנה באיזה מערך נשחק אלא יותר איך מתפקדים במערך".

השחקנים החדשים: "אני חושב שיש לנו קבוצה טובה והתוצאות שלנו מראות משהו אחר. השחקנים החדשים הם כאלה שכל קבוצה הייתה רוצה ואני שמח שהם כאן, כי זה מוסיף איכות ותחרות. אנחנו צריכים שיפור בתוצאות ויש לנו סגל טוב שיעשה את העבודה".

ממן. יעזור להפועל חיפה להתאושש דווקא בדרבי? | ברני ארדוב

איך מרגיש כשמדברים על מעמדו לקראת המשחק: "זה ברור שאני לא מרגיש טוב. יש את השיח הזה סביב כל מאמן שעושה תוצאות לא טובות. זה לא מדאיג אותי, עתידי עומד על הפרק מאז שהגעתי להפועל חיפה וזה לא הפריע לנו לעשות תוצאות טובות בעונה שעברה. אני לא מרגיש טוב עם התוצאות, אבל הנאמנות שלי לעבודה זה להכין את הקבוצה למשחק הקרוב ועתידי פחות מעניין אותי. ככה זה בכדורגל ומי שלא מבין את זה, לא נמצא במקצוע הנכון".

דרבי מול יציעים ריקים: "זו עובדה מוגמרת וזה פוגע בנו, כי קשה לשחק כדורגל ללא קהל. אני שומע ברקע על חיסונים בדרך ויש תקווה לחזרה לשגרה, אבל אלו התנאים כרגע ונקווה שבדרבי הבא יהיה מאבק גם בין האוהדים ביציע".

הכנות למשחק בפגרה: "אנחנו בונים את הקבוצה גם בפגרה ואמנם שוב היו מספר שחקנים שהיו בנבחרות וגם בוריץ' נפצע וייעדר, אבל בכל זאת עבדנו על הגיבוש גם עם השחקנים החדשים שנתנו לנו רוח חדשה ויש הבנה של הסיטואציה. אנחנו בונים אמונה לקראת המשחק ואין לי ספק שניתן פייט חזק".

מסר לאוהדים: "ביחסים בין אוהדים לקבוצת כדורגל יש רגעים שאפשר לסלוח על הכל, ואלה רגעים לפני משחק כמו דרבי. נקווה להחזיר להם במשחק הזה על פתיחת העונה הלא טובה שלנו".

אוהדי הפועל חיפה
אוהדי הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

במהלך הימים האחרונים ניסו בצוות המקצועי של הפועל חיפה לעבוד גם על הפן המנטלי, כשהמאמן חיים סילבס ערך מספר שיחות עם השחקנים: "יש לנו קבוצה טובה ואיכותית והגיע הזמן שזה יבוא לידי ביטוי גם בתוצאות", אמר להם. מבחינה מקצועית, סילבס עשוי לחזור לשיטת שלושת הבלמים אותה תרגל במהלך ההפסד 1:0 למכבי תל אביב במשחק אימון שנערך באצטדיון בנס ציונה.

בקבוצה היו מרוצים ממשחק ההגנה שהציגה הקבוצה מול מכבי תל אביב ולא התרגשו מהתוצאה. ההתלבטות הגדולה של סילבס נכון לרגע זה היא זהות הבלם השלישי שיעלה לצד מיקי סירושטיין ובן והבה, כשהמועמדים הם גיא משפתי ולירן סרדל. רוסלן ברסקי וחנן ממן, שני שחקני הרכש, יקבלו את הקרדיט בקישור לצד גל אראל ובחק ההתקפי המאמן עדיין מתלבט ויכריע רק לקראת האימון המסכם.

מי שעשוי להיכלל בסגל לראשונה העונה הוא הקפטן עדן בן בסט, שחזר לאימונים מלאים בשבועות האחרונים והוא אמור לעמוד לרשות הקבוצה. באשר ליסמין בוריץ', שסובל ככל הנראה ממתיחה בשריר הירך האחורי, הבוסני ייעדר בעקבות הפציעה במשחק בין נבחרתו לנבחרת איראן ובמהלך היום יעבור השוער בדיקת אולטרסאונד כדי לאבחן את חומרת הפגיעה. כידוע, רן קדוש יעמוד בין הקורות של הפועל חיפה.

יסמין בוריץ' | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי