השיחה במשרד של שחר שינתה הכל: כך בכר השאיר את אבו פאני

בניגוד לשועה, הקשר העדיף להתעלם מבלבול ולעזוב. רגע לפני הדרבי (19:15 ספורט4) חוזרים לעונה שבה כמעט ירד ללאומית, הדחיפה מאביטן, הפגישה ברחוב המסגר ואפקט קיין שאולי עוד יעזור

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מוחמד אבו פאני לא מרגיש שהוא קיבל את ההכרה שמגיעה לו ממרקו בלבול. כשמדברים על המאמן הזה, הוא אפילו יכול להישמע פגוע. אין לו את הסגנון של ירדן שועה, לאבו פאני. כשהוא מחליט שהמאמן לא רוצה אותו, אומרים בסביבתו, הוא יודע לזוז הצדה ולא מתעמת. אבל כשהוא חזר העונה למכבי חיפה, דרך הדלת הראשית, הוא כבר לא יכול היה לשמור בבטן.

השיחה ששינתה הכל

זה קרה במשרד של הנשיא יעקב שחר ברחוב המסגר, שבועיים אחרי המינוי של ברק בכר למאמן הירוקים. בחדר אחד, אבו פאני והמאמן. בשני, אור שחר, עוזי מור והסוכן אסף וקנין. "אני מאוד רוצה שתישאר בקבוצה, אתה לגמרי בתכניות המקצועיות", אמר לו בכר. הקשר התרגש. "אני חושב שאני מתאים, להיות אפילו ב-11, אבל…", הוא המשיך. "אני לא רוצה שיתייחסו אליי כמו שהתייחסו אליי בעבר. מגיע לי לקבל את ההזדמנות, עשיתי כברת דרך ארוכה". בכר הנהן. "אתה תקבל ממני את המפתחות. אני יודע מה היכולות שלך". גם בתקופת קורונה, אבו פאני מספיק חזק כדי ללחוץ את היד. זאת הייתה הפעם השניה מאז ניסו אביטן, הוא סיפר מאוחר יותר לחבריו, שמאמן כדורגל אמר לו מילים כאלה.

חוסר האמון מבלבול

עם הווקנינים, אסף ואחותו – סוכנת הכדורגל ויקי וקנין, הוא נמצא מאז גיל 15. "הרבה אנשים לא האמינו בו לאורך הדרך, לרבות אנשים מתוך המועדון", מספר וקנין. כשאנחנו שואלים במי מדובר, הוא יודע בדיוק לאן להצביע. "בלבול, מרקו בלבול. זה לא סוד", הוא מסביר. "כשהוא הגיע לאימוני טרום עונה, מרקו אמר שהוא חושב שהוא לא בשל במכבי חיפה". 

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

"ומה קרה בחדר ליד?" אני מקשה. "זאת רק אחת מתוך 20 פגישות שקיימתי עם מכבי חיפה. הם אמרו לי: 'מה שהיה היה בתקופת בלבול זה עידן שנגמר, עכשיו אנחנו מסתכלים קדימה, לעידן של בכר. והוא מאוד רוצה אותו. הרגשתי שאומרים לי את האמת. והנה, הוא בהרכב".

אביטן זיהה את הפוטנציאל

מה שהוביל את אבו פאני לטופ של הליגה הישראלית, יכול להוביל בקלות כל כדורגלן לקריירה דועכת. הפועל רמת גן הייתה כזאת, כשבתום עונה לא טובה של הקבוצה אליה הושאל מחיפה הם ביקשו להשאיר אותו. אבו פאני היה כיכול בקלות להמשיך בליגה הלאומית, אבל בתחילת העונה הבהיר לכל מי שרק רוצה לשמוע: בעונה הבאה אני אהיה בליגת העל. כעבור מספר ימים, הטלפון צלצל. על הקו היה ניסו אביטן, מאמן הפועל חדרה. 

"הכרתי אותו קצת מליגת העל לנוער, ידעתי שהייתה לו עונה פחות טובה ברמת גן, אבל לאורך כל הדרך ידעתי מה הפוטנציאל. לא חששתי מזה שהוא פחות הצליח שם. הייתה לי קבוצה שחוץ מעלי חטיב ואוסטין אג'ידה, אף אחד כמעט לא ידע מה זה ליגת העל. הוא היה רק אחד מאלה שהתפתחו", משחזר אביטן. "הבעיה היא שיש לטעמי המון שחקנים שלא מתאימים ללאומית, אבל כן לליגת העל. אהבתי בעיקר את הבי טחון העצמי שלו, ואת התכונה העיקרית: הילד הזה לא בורח מהמשחק. שחקן מאוד משמעותי במרכז השדה. אם הוא ימשיך בקצב הזה, הוא יכול לגדול ולהיות מנהיג במכבי חיפה". ואכן, בימים האחרונים עומדת הצעה מהירוקים להארכת חוזה. אבו פאני מהסס בגלל פערים כספיים, אבל הירוקים מעריכים: זה רק עניין של זמן עד שהחוזה ייחתם.

ניסו אביטן
ניסו אביטן | ערן לוף

על אביטן, שכאמור אימן אותו בחדרה, אפשר לומר את מה שקשה מאוד לומר על מאמנים אחרים: הוא הבין את הפוטנציאל הרבה לפני שהארי קיין ידע לשנן את השם. "ובכל זאת, יש לו עדיין מה לשפר", מבהיר אביטן. "הוא צריך לשפר את חלוקת הכוחות, הוא גומר את הכוח מוקדם מדי כי הוא משקיע מאמץ מטורף, לפעמים לא בצדק. הוא יכול לעשות ספירנט שלא ייצא ממנו שום דבר. אבל יש לו המון תכונות טובות: הוא יודע לשמור על הכדור ומנצל את מבנה הגוף, מצד אחד מאוד קטן ומצד שני מאוד חזק, כי חושבים שאפשר להפיל אותו בקלות ואז מתבדים. הוא שיפר בשנה האחרונה את הסיומת. תמיד הוא היה מעז לבעוט, אבל לאחרונה הוא גם מבקיע. אם אתה שואל אותי, הוא יכול להתקדם לליגות מהדרג השני – בלגיה או שוויץ, ועם טיפה מזל – אולי גם לאחת הליגות הבכירות".

ואכן, אנשי המקצוע שליוו אותו, מדברים על תכונה שקשה מאוד להתעלם ממנה – הגובה. אחד מאנשי המקצוע שעבד איתו, מספר ש"יש לנו נטיה לשים תוויות על שחקנים, אז הוא לוקח ומנצל את זה". התכונה המרכזית שבולטת אצלו, יספרו לכם שחקנים במכבי חיפה שמשחקים איתו – היא שקשה מאוד לחטוף לאבו פאני את הכדור. הוא יודע לשמור עליו בצורה בלתי רגילה, הם אומרים, ועם יציאה טובה מהמקום ותכונות חזקות שגוברות על החולשות שלו הוא יכול להגיע לטופ – לגיונר בכיר ושחקן הרכב בנבחרת.

סאן מנחם, מוחמד אבו פאני, ניקיטה רוקאביצה, תומר בסן | Valery Matytsin / Contributor

"סרטון הארי קיין"

על כל אלה מעיבה כמובן פרשה אחת שהפכה אותו לכוכב באירופה, לפחות ברשת החברתית. בסביבתו מספרים שזאת לא תכונה אופיינית לו, אבל בכל זאת, מי שראה את "סרטון הארי קיין" לא הופתע מההפגנתיות. חבריו מספרים כי לאבו פאני יש נטייה לחגיגה מוגזמת אחרי משחקים והאקט שעשה הוא טעות קריטית "שקורית מפעם לפעם לשחקנים אחרים, רק שהפעם הוא נלכד בסרטון שלא ידע שהוא מפורסם בשידור חי". ואולי הרגע הזה, שבו הוא קילל את קיין, רק יסקרן עוד יותר את הסקאוטים, שרוצים לדעת מיהו הנער הצעיר החצוף מכפר קרע שהעז לדבר כך אל אחד מבכירי הממלכה.

חזרה לחדרה. ניסינו לבדוק מדוע הכישרון של אבו פאני, אחד השחקנים האהובים בחדר ההלבשה, לא בא לידי ביטוי בחוזה ארוך יותר, אולי סעיף רכישה קטן מול מכבי חיפה, שהיה מכניס עוד קצת כסף לקופה הרושמת, שתקתקה הכנסה נאה בעבר ממכירת אליאל פרץ. "התחננתי, נשבע לך שהתחננתי", מספר השבוע אורן גולן. "פניתי לאסף בן דב, אבל איפה, האיש החלטי. הוא לא רצה למכור. אמרתי לו שאני רוצה לדבר, אבל אפילו בסכום הוא לא רצה לנקוב. חבל, כי ראיתי כבר אז משהו שהוא מעבר לשחקן רגיל, גם פיזית וגם מנטלית. הוא היה מאוד נחוש להצליח, אני לא מתפלא שהוא הגיע להרכב של מכבי חיפה ולסגל הנבחרת. ואתה יודע מה? הוא מסוגל להרבה יותר".

מוחמד אבו פאני, הארי קיין | Tottenham Hotspur FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי