ניצחון כפול? אחרי ש"ברח" למכבי חיפה, אגאדה ינסה להוכיח שבחר נכון

וויליאם אגאדה | ברני ארדוב

המעבר לעמדת השוער, הוויתור של מכבי ת"א, ההחלטה להצטרף להפועל חיפה והאמונה שהשמיים הם הגבול. חלוץ המריבה יקווה לפרוע שטרות דווקא מול הקבוצה עליה ויתר (החל מ-19:45, ספורט4)

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

הפועל חיפה אמנם תארח היום (שבת החל מ-19:45, ישיר בספורט4) את מכבי חיפה לדרבי הראשון של העונה, אך בצד האדום של הכרמל יש מי שסבור שהקבוצה כבר רשמה ניצחון אחד על הירוקים העונה – במאבק על החלוץ הצעיר והמוכשר, וויליאם אגאדה.

כזכור, אגאדה סיכם בקיץ האחרון את תנאיו במכבי חיפה, אלא שברגע האחרון הוא חצה את הכביש וחתם בהפועל חיפה, שהתמלאה בגאווה לאחר שהצליחה "לגנוב" ליריבה העירונית שחקן מוכשר שעתידו לפניו. למרות שכבש עד כה רק שער אחד, אגאדה בן ה-21 זוכה לגיבוי מלא מהמאמן חיים סילבס שמאמין ביכולתו להוביל את החלק הקדמי ובמועדון מקווים שהרכש הנוצץ יתחיל לפרוע שטרות ויחזיר עם שער בדרבי היוקרתי.

אגאדה גדל במשפחה ענייה שהתגוררה בכפר קטן בניגריה וחלם להיות כדורגלן. החלוץ ניסה את מזלו במספר קבוצות במולדתו, אך לא מצא את מקומו וכשהבין שהוא תקוע, עשה הסבה ועבר לעמדת השוער. לקראת גיל נוער, חזר אגאדה לעמדת המקורית שלו ובאחד המשחקים הצליח להרשים מספר אנשי מקצוע, שעבדו בשיתוף פעולה מלא עם הפועל ירושלים והעבירו אותו לישראל. "יש לנו אקדימה בניגריה והוא היה אחד השחקנים שעקבנו אחריו עוד מגיל נוער", מספר המנהל המקצועי של הקבוצה מהבירה, שי אהרון.

וויליאם אגאדה. שביעות רצון מצירופו | הפועל חיפה, רשמי

"לאחר שאגאדה הרשים בקבוצה הנוער שלנו, מכבי תל אביב צירפה אותו בהשאלה והוא סייע לקבוצת הנוער שלה לזכות באליפות", ממשיך אהרון. לאחר שהצהובים התרשמו מיכולותיו, הם ניסו לקנות את החלוץ, אך נאלצו לוותר בעקבות מגבלות הפייר-פליי. "מהרגע הראשון ראינו שיש לו יציאה חדה מהמקום וטכניקה מרשימה. זיהינו פוטנציאל של שחקן שהוא מעל הרמה של ליגת הנוער", מוסיף המנהל המקצועי של ירושלים.

בהפועל ירושלים הבינו עוד במהלך העונה שעברה שהנכס לא יישאר יותר מידי זמן וכבר בחודש ינואר ניהלו מגעים עם קבוצות מישראל ומאירופה. "החלו גישושים, אבל היינו במאבק על עלייה לליגת העל והבהרנו למתעניינות שלא נשחרר אותו במהלך העונה. היו הצעות טובות מעבר לים, אבל היה קושי לצאת מהמדינה בגלל הקורונה וזה שיחק לטובתנו. בקיץ התקבלו מספר הצעות ו-וויליאם בחר בהפועל חיפה. כיבדנו את הרצון שלו וסגרנו את העסקה", משחזר אהרון.

אורן ניסים, חלוץ הפועל חיפה בעבר, עוד לא יודע כיצד לעכל את הרכש הטרי: "אגאדה עשה עונה מצוינת בלאומית, אבל ניכר שהוא עדיין צריך לעשות את ההתאמות לליגת העל. זה לא קל. שתי העמדות הכי קשות בכדורגל הם שוער וחלוץ, כי אתה חייב שיהיה לך ביטחון עצמי גבוה. כשאתה לא דובר את השפה, זה עוד יותר מורכב. הפועל לא מצליחה לכבוש יותר מידי בינתיים ואגאדה הוא חלק חשוב בפאזל של סילבס. כשלא הולך לקבוצה, זה משפיע גם עליו".

וויליאם אגאדה
וויליאם אגאדה | מאור אלקסלסי

אהרון, שהיה חלוץ בעברו, בטוח שאגאדה יכול להגיע רחוק שאפשר: "יש לו הכל, כך שאני בטוח בצורה חד משמעית שהוא מסוגל להצליח. הוא נשק קטלני במגרש פתוח ובעונה שעברה, בלאומית, הוא למד לשחק גם מול קבוצות שמסתגרות בהגנה ולא יוצאות קדימה. הוא עדיין ילד בן 21, כך שאני בטוח שעתידו עוד לפניו".

"כשפחות הולך לחלוץ, לפעמים צריך להוריד אותו לספסל למשחק או שניים", ממליץ ניסים אך מיד מסייג: "מנגד, אני יכול להבין את חיים שמשאיר אותו בהרכב כי הוא לא רוצה לפגוע לו בביטחון. עם זאת, גדולים וטובים ממנו, כמו למשל קרים בנזמה, איבדו את חולצת ההרכב לפעמים. זו פעולה שעשויה לעזור. אגאדה הוא מספר 9 אמיתי, כזה שמשחק עם הגב לשער ואוהב לרוץ לעומק, אני בטוח שהוא ישתפר עם הזמן".

"קשה לשפוט את אגאדה, כי הפועל חיפה עולה לא נראית טוב. הקבוצה עדיין לא מצאה את הדרך שלה", מסביר אורי אוזן, פרשן ספורט1 ומאמן הנוער של הפועל תל אביב. "דווקא בגביע הטוטו, הוא היה סוג של נקודת אור. לדעתי, הדרבי בא להפועל חיפה בזמן, הרי כל תוצאה פרט לניצחון תיחשב להפתעה גדולה ואין לה מה להפסיד. וויליאם יכול להגיע משוחרר. אם הוא יעלה עם ביטחון עצמי ואמונה, הוא מסוגל לעשות צרות. מדבר בחלוץ מצוין שיכול להצליח בליגת העל".

וויליאם אגאדה | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי