חסר לה סקורר: הפועל ת"א שלטה אך לא הצליחה לנצח את מכבי פ"ת

מחזור שביעי בליגת העל: האדומים שיחקו טוב וקיוו לרשום ניצחון שני ברציפות אך דוידה (בלט), זיקרי וגרופר רשמו החמצות גדולות בדרך ל-0:0. הקבוצה של לוזון התעוררה סמוך לסיום אך לופטה לא היה חד. גוטליב הורחק

(גודל טקסט)

אחרי פגרת נבחרות בת שבועיים, המחזור השביעי יצא לדרך הערב (שבת) עם תיקו מאופס בין הפועל תל אביב למכבי פתח תקווה באצטדיון בלומפילד. בניגוד מוחלט למצבן בטבלה, כשהעולה החדשה נמצאת בצמרת ואילו הקבוצה של ניר קלינגר בתחתית, האדומים היו הרבה יותר טובים, הגיעו להזדמנויות קורצות אך לא הצליחו לכבוש.

רבות נאמר על "תינוקות קלינגר" שפתחו את הפלייאוף העליון אשתקד בצורה טובה אך מאז הלכו לאיבוד. היום, בזמן שהכוכב הגדול של הקבוצה, עומרי אלטמן, סבל מיכולת די חלשה ולא לקח על עצמו מספיק – הצעירים הם אלה שניסו להוביל את האדומים לניצחון. לבאן קוטליה למשל חיכה על הספסל כמו גם ארמנדו קופר.

אושר דוידה, שכבש את שער הניצחון נגד הפועל חדרה, בלט בכנף ימין עם מספר פריצות נהדרות. במחצית השנייה הוא שיגע שני שחקני הגנה בדריבל מצוין ומול אריק ינקו הפגין חוסר ניסיון כשבמקום לבעוט שטוח ניסה להקפיץ. מעבר לדווידה, גם דני גרופר בלט עם משחק שקט ובטוח בצד שמאל, ושי אליאס תפס פיקוד במרכז השדה יחד עם שי אייזן.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1017535
שחקני הפועל ת"א. שיחקו מעולה אך לא הצליחו לנצח
This image has an empty alt attribute; its file name is 1017543
אושר דוידה. בלט לטובה

לפני המשחק אלטמן אמר שניצחון יוכל לדחוף את הפועל קדימה במידה ניכרת ואמנם קבוצתו נאלצה להסתפק בנקודה, ואין ספק שישנן בעיות בחלק הקדמי מה שעלול לגרום האדומים לבלות העונה בתחתית. אך הקבוצה יכולה לשאוב אופטימיות. מנגד, אדי גוטליב הפגין חוסר אחריות כשהורחק סמוך לסיום אחרי עבירה מטופשת על אינברום.

מכבי פתח תקווה, מצדה, פתחה את העונה עם שלושה ניצחונות בארבעה מחזורים. נראה שהקבוצה של גיא לוזון לא הצליחה להשאיר מאחור את האכזבה מההפסד הדרמטי לעירוני קריית שמונה. אסמיר סוליץ' ניסה לנהל את המשחק אך למעט התקפה מתפרצת אחת טובה – הוא וחבריו גילו יכולת חלשה וגם כניסתם של אור אינברום וארד בר מהספסל לא סייעה להם.

לשתי הקבוצות אין זמן רב לנוח. כבר באמצע השבוע הן ישחקו שוב כאמור. האדומים יעלו צפונה למשחק לא פשוט נגד הפועל קריית שמונה, בעוד מכבי פ"ת תגיע לבירה למשחק קשה מאוד נגד בית"ר ירושלים. ייתכן שגם זה היה שיקול בבחירת ההרכבים מצד המאמנים.

אבי לוזון | דני מרון

הרכבים

הפועל תל אביב: ארנסטס שטקוס, איאד אבו עביד, אדי גוטליב, סיאנדה קולו, דני גרופר, שי אייזן, שי אליאס, דן עזריה (ארמנדו קופר, 65), עומרי אלטמן (דורון ליידנר, 90+5), רועי זיקרי (לבאן קוטליה, 65), אושר דוידה (ניב סרדל, 84).

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, ינון אליהו (דניאל פלשר, 79), מרכוס דיניז, אור בלוריאן, ירדן כהן, אלביס סאקי (אור אינברום, 54), איתן אזולאי, נאור סבג (עמית מאיר, 54), ליאל עבדה, אסמיר סוליץ' (ג'וסי לופטה, 70), תאי בריבו (ארד בר, 70)

מהלך המשחק:

שחקני הפועל תל אביב | דני מרון
מכבי פתח תקווה | דני מרון
גיא לוזון וניר קלינגר | דני מרון
This image has an empty alt attribute; its file name is 1017532

המשחק נפתח בשליטה ברורה של מכבי פתח תקווה בכדור. בדקה הרביעית הגיע חצי מצב ראשון לזכותה כאשר ארנסטס שטקוס התמהמה עם הכדור אחרי שקיבל מסירה לאחור, אך התעשת ברגע האחרון והרחיק לחוץ. הפועל תל אביב הייתה לא מאורגנת בעשר הדקות הראשונות אך השתפרה והפעילה לחץ גבוה. אחרי לחץ יפה על שחקני ההגנה של מכבי פ"ת, הכדור הגיע לרועי זיקרי שהרים, אושר דוידה נבלם על ידי ירדן כהן וגם שי אליאס לא הצליח לכבוש.

אריק ינקו, עומרי אלטמן | דני מרון
שי אייזן, נאור סבג | דני מרון
דן עזריה, שי אליאס, אסמיר סוליץ' | דני מרון
דן עזריה | דני מרון

בדקה ה-20 הגנת מכבי פ"ת לא הסתדרה עם כדור גובה, ינון אליהו הרחיק רע בסיום המהלך ודני גרופר החופשי בעט בעוצמה מעל השער במקום להוריד את הגוף. גרופר המשיך להיות מסוכן ובדקה ה-24 פרץ באגף ושלח כדור רוחב חזק אך ההגנה הרחיקה. האדומים תוקפים בעיקר דרך הצד השמאלי. האדומים המשיכו לייצר התקפות בעיקר בזכות לחץ טוב במרכז השדה, שי אייזן היה זה שחטף אבל אושר דוידה טעה בקבלת ההחלטות בצד ימין והוציא כדור רוחב מאוחר אותו קלט בקלילות אריק ינקו. בהמשך, קשר הכנף דהר ממחצית המגרש בדקה ה-30 אך שוב המסירה האחרונה לא הייתה מספיק טובה.

אושר דוידה ועומרי אלטמן | דני מרון
אושר דוידה | דני מרון

פ"ת חזרה לעניינים בדקה ה-25 בהתקפה מתפרצת נפלאה בניהולו של אסמיר סוליץ' שמסר הצידה לליאל עבדה. החלוץ הרים אך ירדן כהן לא הגיע לכדור. בדקה ה-35 עומרי אלטמן ניסה כדור קרן מתוחכם שלא היה רחוק מלהפתיע את ינקו. סמוך להפסקה הכדור טייל ברחבה של מכבי פתח תקווה אחרי מבצע של אלטמן אך אושר דוידה לא הצליח לבעוט. איאד אבו עביד הפתיע ממצב לא פשוט כשבעט לשער ואריק ינקו התעופף והדף.

אושר דוידה, ירדן כהן | דני מרון
רועי זיקרי, מרכוס דיניז | דני מרון
ניר קלינגר וגיא לוזון | דני מרון

הפועל פתחה את המחצית השנייה עם התקפה נהדרת, רועי זיקרי לא יסלח לעצמו על כך שממצב נוח בתוך הרחבה בעט לידיו של השוער. כעבור דקה, עומרי אלטמן ניסה בכדור חופשי אבל בעט גבוה מעל השער. האדומים המשיכו לסכן. בדקה ה-52 שי אליאס ביצע מהלך ענק, השחיל בין רגליו של שחקן הגנה ובעט בסיבוב – ינקו הדף לקרן בזינוק נפלא.

לגיא לוזון נמאס והוא הגיב בחילוף כפול. אור אינברום החליף את אלביס סאקי בחילוף התקפי בוודאות. עמית מאיר החליף בנוסף את נאור סבג. בדקה ה-57 הגיעה פ"ת להזדמנות הגדולה ביותר שלה, סוליץ' שלח מסירת עומק נהדרת אך ארנסטס שטקוס הקדים את תאי בריבו.

אליאס מאוכזב. היה קרוב לכבוש שער גדול | דני מרון

ניר קלינגר הגיב עם חילוף כפול משלו. לבאן קוטליה וארמנדו קופר עלו מהספסל. בדקה ה-69 הגיע המהלך הכי טוב במשחק. אושר דוידה קיבל את הכדור בצד ימין, עבר בין שני שחקנים אבל מול השוער ניסה להקפיץ וסיים בצורה רשלנית.

רועי זיקרי | דני מרון
אינברום. עלה מהספסל אצל לוזון | דני מרון

בדקה ה-73 האדומים הגיעו למצב נוסף. דני גרופר העביר כדור רוחב וקוטליה שעלה מהספסל בעט אבל נבלם לקרן. עשר דקות לסיום ינקו יצא בצורה מרושלת לכדור קרן והדף רע, דוידה ניסה לכבוש עם השפיץ אך הבעיטה שלו הייתה חלשה. שמונה דקות לסיום המחליף ג'וסי לופטה היה יכול לכבוש שער ניצחון שלא הגיע לקבוצתו אך החמיץ באחד על אחד מול שטקוס כשבעט חלש והשוער הדף עם הרגל. המהלך התחיל אחרי שגיאה של אדי גוטליב שעמד לא נכון וניסה להגיע לכדור עם העקב.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1017567

ארבע דקות לסיום גוטליב ביצע שטעות עם עבירה לא נחוצה על אינברום, קיבל צהוב שני והורחק בצדק. האורחת כמעט ניצלה את היתרון המספרי אך לופוטה לא היה חד מול שטקוס והשוער יצא בזמן ומנע שער.

ג'וסי לופטה מאוכזב | דני מרון
שחקני הפועל תל אביב כועסים על אלי חכמון | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי