במשבר מקומי: הפועל ב"ש הפסידה 2:0 למ.ס אשדוד

אין ספק שאבוקסיס צריך לדאוג. מחזיקת הגביע השלימה משחק ליגה חמישי ברציפות ללא ניצחון אחרי תצוגת נפל באצטדיון הי"א, רגע לפני לברקוזן. אזולאי כבש בכדור חופשי נהדר (21), יחזקאל הכפיל בנגיחה (25)

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע במשבר. הקבוצה של יוסי אבוקסיס קיוותה לנצח לראשונה ממחזור הפתיחה אך נראתה רע והפסידה 2:0 בצדק הערב (שבת) נגד מ.ס אשדוד באצטדיון הי"א. זו בטח לא ההכנה שרצתה הקבוצה לפני המשחק הקשה בגרמניה נגד באייר לברקוזן בליגה האירופית ביום חמישי. בעוד הקמפיין האירופי עולה על הציפיות הרי שבליגה המקומית, הלחם והחמאה, המצב רע.

וזה בדיוק העניין. אבוקסיס קיבל שבחים, ובצדק, על כך שהעלה את הקבוצה לשלב הבתים, וב"ש אף ניצחה את ויקטוריה פלזן במחזור הפתיחה, אך מחזיקת הגביע לא פוגעת בליגה כבר זמן רב: היא גירדה תיקו 2:2 נגד בני סכנין, נחלצה מהפסד נגד הפועל כפר סבא (0:0) ובסך הכל ניצחה רק שלושה משחקי ליגה מ-17 האחרונים. היא מדורגת במקום העשירי בלבד. מאזן בלתי נתפס עבור קבוצה שאולי לא אמורה להתמודד על אליפות אבל בהחלט לרוץ בצמרת.

מחזיקת הגביע מציגה סגל חלש עם ספסל לא מספיק איכותי, אך גם זה לא יכול להוות תירוץ. אנתוני וארן קיבל הזדמנות בהרכב אך לא הצליח להגיע למצבים והפעם גם ז'וסואה היה חלש מאוד ולא הציג אפילו לא פעם אחת. רמזי ספורי, שהיה ספק אם ימשיך, היה מבין המחליפים הרבים שעלו מהספסל וניסה לקחת על עצמו אך זה לא מספיק. בדרך כלל ההתקפה חורקת אך ההגנה נראית בטוחה, כנראה שללא מיגל ויטור זה הרבה פחות נעים. אוהד לויטה מנע תבוסה.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1017621
שלומי אזולאי. תפילותיו נעננו
This image has an empty alt attribute; its file name is 1017632

רבע השעה הראשונה הייתה שוויונית ומבולבלת. בדקה ה-20 הגיע הבליץ. שלומי אזולאי שלח כדור חופשי נהדר למשקוף ופנימה, הכדור פגע בגבו של אוהד לויטה חסר האונים, 0:1 למ.ס אשדוד. בחלוף חמש דקות שגיב יחזקאל נגח נהדר לרשת והימם את הפועל ב"ש עם 0:2. במשך דקות רבות באר שבע הייתה חסרת אונים ודווקא ריח של שער שלישי היה באוויר.

במחצית השנייה יחזקאל כבר עקף את אוהד לויטה אך התמהמה עם הבעיטה ולבסוף נבלם. החלוץ כבש העונה כבר שלוש פעמים ועל הכישרון שלו אין עוררין אך הוא חייב להיות קצת יותר רציני ו"רע", קילר ליד השער.

רן בן שמעון יכול להיות מאוד מרוצה ממה שראה, גם מהרצינות בהגנה. אחרי שלושה מחזורים מאזנה עומד על שלושה ניצחונות מול שלושה הפסדים. כעת עליה להפגין יותר יציבות. בעונה מוזרה כזו, פלייאוף עליון הוא לא מילה גסה. מבחן גדול יהיה במחזור אמצע השבוע נגד מכבי נתניה.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1017628
This image has an empty alt attribute; its file name is 1017624

הרכבים

מ.ס. אשדוד: יואב ג'ראפי, טום בן זקן (זוהר זסנו, 77), ניר ברדע, ננאד סבטקוביץ', מונטרי קמאהני, מוסא בגאיוקו (פאהד באיו, 77), רועי גורדנה, שלומי אזולאי (פיראס אבו עקל, 66), חמודי כנעאן(אדג'י הייפורד , 56), שגיב יחזקאל, דין דוד (יעקב בריהון, 66).

הפועל באר שבע: אוהד לויטה; אור דדיה, לואי טאהא (מרסלו מלי , 74) , שיר צדק (סינטיהו סלליך, 46), מרואן קבהא, שון גולדברג, מריאנו בריירו, ז'וסואה, תומר יוספי (רמזי ספורי, 46), אנתוני וארן (רותם חטואל, 46), ג'ונתן אגודלו (איתמר שבירו, 74)

מהלך המשחק:

שתי הקבוצות התקשו לשחק כדורגל מסודר בדקות הפתיחה ורשמו לא מעט איבודי כדור שטותיים. בדקה ה-11 הגיע מצב ראשון במשחק: רועי גורדנה כדרר נפלא ושלח כדור עומק נהדר לשגיב יחזקאל שנבלם על ידי אוהד לויטה באחד על אחד.

ז'וסואה מול מוסא באגיוקו | לירון מולדובן
שון גולדברג, מוחמד כנעאן | לירון מולדובן
תומר יוספי, מוסא באגיוקו | לירון מולדובן
שיר צדק | לירון מולדובן
שיר צדק מתוסכל | לירון מולדובן
גורדנה. שלח מסירה ענקית לדין דוד | לירון מולדובן

תוך חמש דקות של בליץ אשדוד מימשה את היתרון על כר הדשא וכבשה פעמיים. בדקה ה-21 סובב שלומי אזולאי כדור חופשי נהדר למשקוף ופנימה, הכדור פגע באוהד לויטה ונכנס לרשת, 0:1. כעבור ארבע דקות שגיב יחזקאל נגח נפלא אחרי הרמה של קמהני מונטרי מצד שמאל, 0:2 לאשדוד ושער ליגה שלישי ליחזקאל.

שחקני מ.ס אשדוד חוגגים | לירון מולדובן
שלומי אזולאי חוגג עם טום בן זקן | לירון מולדובן
שחקני מ.ס אשדוד חוגגים | לירון מולדובן
טום בן זקן, שלומי אזולאי, ניר ברדע | לירון מולדובן

בדקה ה-30 הגיע איום ראשון של באר שבע אך לא מספיק מסוכן. מרואן קבהא המתין מחוץ לרחבה לכדור טועה ובעט מהאוויר החוצה. ז'וסואה עדיין לא נכנס למשחק וזו אחת מהבעיות של מחזיקת הגביע. אשדוד הייתה קרובה לכבוש את השער השלישי והגיעה בקלות לתוך הרחבה של באר שבע. ג'ונתן אגודלו השתחרר לבעיטה מתוך הרחבה וכמעט צימק את התוצאה אבל נבלם על ידי ניר ברדע בגליץ' מצוין.

שגיב יחזקאל | לירון מולדובן
שגיב יחזקאל | לירון מולדובן

בעוד באר שבע לא הייתה קרובה לצמק את התוצאה, ריח של שער שלישי עמד באוויר. שלומי אזולאי שלח צ'יפ נהדר ליחזקאל שכמעט השלים צמד בדקה ה-45 אך לא הצליח לכבוש. אין ספק שאם יוסי אבוקסיס היה יכול הוא היה מחליף את כל שחקניו.

ג'ונתן אגודלו מאוכזב | לירון מולדובן
רמזי ספורי | לירון מולדובן

אבוקסיס ביצע חילוף משולש בהפסקה ונטש את מערך שלושת הבלמים, הכל כדי לחזור למשחק. רותם חטואל, רמזי ספורי וסינטיהו סלליך עלו מהספסל במקום אנתוני וארן שלא הורגש, תומר יוספי ושיר צדק. בדקה ה-56 רן בן שמעון ביצע חילוף ראשון כשהכניס את אדג'י הייפורד על חשבונו של מוחמד כנעאן. אחרי דקה אחת על המגרש, הייפורד שגיר בעיטה אדירה וסחט הצלה מאוהד לויטה.

רן בן שמעון | לירון מולדובן

באר שבע השתפרה מעט, שלטה יותר בכדור וג'ונתן אגודלו נבלם ברגע האחרון בדקה ה-58. רמזי ספורי ניסה לקחת יוזמה ובעט מרחוק, אך יואב ג'ראפי הדף את הכדור החזק שנבעט למרכז השער (63). רן בן שמעון ראה שקבוצתו הלכה אחורה וביצע חילוף כפול. פיראס אבו עקל החליף את שלומי אזולאי ויעקב בריהון נכנס במקומו של דין דוד.

בדקה ה-73 אשדוד הייתה חייבת לכבוש את השלישי ולהכריע את המשחק. שגיב יחזקאל עקף את אוהד לויטה שיצא מהשער לעמדה גבוהה והיה חייב לבעוט לשער. היו לו כמה הזדמנויות לעשות זאת אלא שהחלוץ התמהמה, חיכה ולבסוף מריאנו בריירו הציל בגליץ' נהדר. מייד לאחר מכן מרסלו מלי החליף את לואי טאהא, ואיתמר שבירו החליף את ג'ונתן אגודלו. בדקה ה-80 באיו המחליף עשה סיבוב ענק ברחבה וירה לפינה אבל לויטה מנע תבוסה.

שון גולדברג, שגיב יחזקאל | לירון מולדובן
יואב ג'ראפי | לירון מולדובן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי