צפו בתקציר: מכבי חיפה הפסידה 2:1 להפועל חיפה

סיום דרמטי לדרבי הראשון של העונה בליגה: סרדל ניצל טעות של חבשי וניצח את המשחק בדקה ה-92. קודם לכן, רוקאביצה איזן מהנקודה הלבנה (84) לאחר שער יתרון נפלא של זמיר (69). אגאדה נפצע וירד מהמגרש בדמעות

(גודל טקסט)

מכבי חיפה פשוט לא ראתה את זה מגיע. לאחר פגרת הנבחרות, הירוקים חזרו הערב (שבת) לליגת העל עם הפסד 2:1 להפועל חיפה בדרבי, במשחק שהוכרע בצורה הדרמטית ביותר. שער לירן סרדל בדקה ה-94 העניק לאדומים-שחורים את הניצחון הראשון שלהם העונה, והעניק לחיים סילבס מתנה גדולה ליום הולדתו.

מעמדו של סילבס היה מעורער מאוד לפני פתיחת המשחק, ונראה שהניצחון הערב העניק הרבה אוויר למאמן ולמועדון, אשר עלה זמנית מעל הקו האדום והשאיר את הפועל חדרה בתור הקבוצה היחידה שטרם ניצחה בעונת 2020/21. מכבי חיפה רשמה הפסד ראשון העונה בליגה.

אז מה היה הערב בסמי עופר? ללא הקהל הצבעוני של שני המועדונים, האווירה באצטדיון פחות הזכירה את הדרבי המפורסם של העיר, אך על כר הדשא הורגשה היריבות. מכבי חיפה הייתה ללא ספק הקבוצה הדומיננטית במהלך המחצית הראשונה, אך בכל פעם שהיא איימה על השער היא פגשה את רן קדוש מוכן בין הקורות. הפועל חיפה ספגה מכה מוקדמת כאשר וויליאם אגאדה נפצע לאחר כרבע שעה של משחק והוחלף בדמעות.

סרדל. גיבור המשחק מונף בגאווה | מאור אלקסלסי
סילבס. ניצחון קריטי עבור המשך תפקידו | מאור אלקסלסי

לאחר שהקבוצות ירדו להפסקה ללא שערים, במחצית השנייה השחקנים באדום כבר עלו חדים יותר, ובדקה ה-69 זה גם התבטא בלוח התוצאות – נס זמיר המחליף קיבל כדור נהדר מעידו שחר, מחליף גם הוא, ובמבצע אישי מבריק הכניע את עומרי גלזר ממרחק. ניהול המשחק הנהדר של סילבס הגיע לשיאו באותם דקות.

מכבי חיפה הרגישה לחוצה, ברק בכר שלף מהספסל את מאור לוי הצעיר וטאלב טוואטחה, ולקראת הסיום הצליח להשיג את שער השוויון המיוחל – ניקיטה רוקאביצה, שהיא מאוכזב מאוד במהלך המשחק, הוכשל ברחבה על ידי מיקי סירושטיין ודייק לרשת מהנקודה הלבנה את שערו השביעי העונה.

הפועל חיפה הייתה עייפה מאוד בדקות הסיום, אך הלב של השחקנים שלה שיחק בדקות האלה. לאחר השער שכבש, זמיר הקפיץ לעבר הרחבה, עאיד חבשי לא סגר טוב את הכדור ואפשר לסרדל להשתלט על הכדור ולהפציץ את הרשת עם שער ניצחון דרמטי.

סרדל. שער ניצחון דרמטי | מאור אלקסלסי
בכר. הפסד ראשון העונה בליגה | מאור אלקסלסי

הרכבים:

הפועל חיפה: רן קדוש, דור מלול, בן והבה, מיקי סירושטיין, לירן סרדל, יהב גורפינקל, גל אראל (עידו שחר, 67), רוסלן ברסקי, חנן ממן (סער פדידה, 67), קייס גאנם (עדן בן בסט, 80), וויליאם אגאדה (נס זמיר, 17).

מכבי חיפה: עומרי גלזר, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, בוגדן פלאניץ', סאן מנחם (טאלב טוואטחה, 73), נטע לביא, חוסה רודריגס (גודסווי דוניו, 46), מוחמד אבו פאני (מאור לוי, 73), דולב חזיזה, צ'רון שרי, ניקיטה רוקאביצה.

מהלך המשחק

פתיחת המשחק באצטדיון סמי עופר הייתה שקולה מאוד. הפועל הניעה כדור ללא בעיות בדקות הפתיחה, אך לא הצליחה לייצר מצבי הבקעה. בדקה ה-12 הירוקים-לבנים הגיעו לראשונה להזדמנות, זאת לאחר שפלנאיץ' עלה גבוה לכדור חופשי ונגח מעל השער של קדוש. בדקה ה-16 נשלח כדור נוסף לרחבה של קדוש, מנחם נגח ישירות לידיו של השוער. מיד לאחר מכן הפועל חיפה ספגה מכה רצינית כאשר אגאדה נאלץ לפנות את מקומו על המגרש בעקבות פציעה. החלוץ ירד לחדר ההלבשה בדמעות, נס זמיר נכנס במקומו.

אגאדה. נפצע בשלב מוקדם של המשחק | לילך וייס
אגאדה מקבל טיפול על כר הדשא | לילך וייס
החלוץ בכה לפני שירד לחדרי ההלבשה | לילך וייס

מכבי חיפה הגבירה את הלחץ לאחר החילוף המוקדם. זה התחיל עם התקפה אדירה בדקה ה-26, כאשר רוקאביצה סידר לחזיזה מצב בעיטה נהדר, שחקן הכנף ניסה לסובב את הכדור לחיבורים ברגל ימין ופספס את המסגרת. שתי דקות לאחר מכן רוקאביצה שלח כדור מאיים נוסף לעברו של קדוש. החלוץ האוסטרלי בעט פעם נוספת לידיו של השוער בדקה ה-30, ושתי דקות לאחר מכן אבו פאני נגח וסחט הצלה נוספת מקדוש.

בכר. החמצות רבות של מכבי חיפה במחצית הראשונה | מאור אלקסלסי
קדוש. עצר כל כדור שנבעט לעברו | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה היו מאוכזבים לאור ההחמצות | מאור אלקסלסי

בדקה ה-40 מכבי חיפה כמעט שילמה את המחיר על הסיומת הלקויה – אראל הכניס כדור אדיר לגאנם, שהתקדם באין מפריע לעברו של גלזר ובאופן לא ברור סיפק בעיטה שטוחה, חלשה ולא מדויקת לשער. לאחר ההחמצה הגדולה של גאנם, השופט אוראל גרינפלד נעל את המחצית הראשונה – 0:0 בהפסקה של הדרבי החיפאי.

גאנם. החמצה גדולה לקראת סיום המחצית | לילך וייס
אראל. לא מאמין שגאנם החמיץ מול גלזר | לילך וייס
סילבס. הפועל חיפה שלו יכלה לעלות ליתרון | מאור אלקסלסי

לאחר הירידה הקלה ביכולת, את המחצית השנייה פתחה מכבי חיפה בצורה טובה יותר. בדקה ה-51 מאבוקה הכניס כדור נהדר לרוקאביצה, שברח לסירושטיין ברחבה וסיפק בעיטה ששרקה ליד העמוד השמאלי של קדוש. בדקה ה-69 נשבר הקרח במשחק – מסירה ארוכה של שחר המחליף הגיעה לזמיר, שקיבל את הכדור על האגף השמאלי והחל במבצע אישי, עבר את מאבוקה ללא בעיות וסובב כדור נפלא לרשת של גלזר, הפועל חיפה עלתה ל-0:1 בדרבי.

רוקאביצה מאוכזב. לא מצליח למצוא את המסגרת במשחק | מאור אלקסלסי
זמיר מסובב את הכדור לשער | מאור אלקסלסי
האדומים מובילים בדרבי | מאור אלקסלסי

מכבי חיפה עשתה הכל כדי לחזור למשחק, ובדקה ה-83 הגיע הרגע לו היא חיכתה. רוקאביצה פרץ לעבר הרחבה ונתפס בחולצה על ידי סירושטיין. השופט נתן את היתרון, אך הבלם הכשיל גם את החלוץ הרחבה ונשרק כדור עונשין מ-11 מטרים. רוקאביצה גם היה מי שבט מהנקודה וקבע 1:1 בדרבי. הפועל חיפה לא אמרה נואש על המשחק, ובדקה ה-92 השיגה את מבוקשה – סרדל ניצל טעות של חבשי בהגנה והפציץ את הרשת של גלזר מקרוב. 1:2 להפועל חיפה בסיום.

ניצחון מדהים של הפועל חיפה | מאור אלקסלסי
ככה חוגגים ניצחון ראשון העונה | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי