מכבי חיפה הגישה תלונה נגד הפועל חיפה: "ניסו להשפיל אותנו"

הירוקים טענו שאוהדים פרצו לדשא ותקפו את השחקנים אחרי הדרבי: "ירקו עלינו וגידפו אותנו". האדומים השעו את המתנדב שמודד חום והאשימו את חזיזה: "לא יודע להפסיד בכבוד". המשקיף פרסם דו"ח חמור: "אירוע מביש"

(גודל טקסט)

סוער מאוד בחיפה אחרי הדרבי בו הפועל ניצחה את מכבי 1:2 משער דרמטי של לירן סרדל עמוק בתוספת הזמן. לספורט1 נודע כי הבוקר (ראשן) הגישו הירוקים תלונה רשמית במנהלת הליגה נגד היריבה העירונית ובה הם טענו כי אוהדים אדומים נכנסו אל תחומי המגרש וקיללו את שחקני הקבוצה ואף ירקו עליהם.

במכבי חיפה טענו: "בעיצומו של משבר הקורונה, כשמשחקים נערכים בדלתיים סגורות, אוהדי הפועל חיפה נכנסו ליציע העיתונאים וליציעים נוספים. הם ירקו על השחקנים שלנו וגידפו אותם. אנשי הפועל היו עדים לאירועים ולא פצו פה. יש הנחיות ברורות. זה לא ייתכן שאוהדים נכנסים, יורקים ומקללים. זה היה מחפיר".

צפו: אוהדי הפועל חיפה מקללים בסוף הדרבי

משקיף המשחק פרסם דו"ח חמור בו נכתב: "המשחק מתקיים ללא קהל ואף אחד שנכנס לתחומי האצטדיון לא מוגדר כאוהד. בעלי התפקידים הם אלו שקיללו וגידפו את קבוצת מכבי חיפה. חלקם הגיעו מיציע העיתונות וחלקם ישבו מעל מיקום הצוות הטכני של קבוצת הפועל חיפה. שאלתי את מתאם האירוע מה תפקידם וכיצד הם הגיעו ליציע, ובתגובה נאמר לי שהינם 'מוות מודדי חום והרישום של הבאים בכניסה לאצטדיון'".

"מדובר באירוע מביש וצורם שגרם להתלהטות הרוחות בין נציגי הקבוצות ובוודאי שלא מקובל כי 'בעלי תפקידים רשמיים' יתנהגו בצורה כזו. כל מי שיצפה בסרטונים יבין את ההתנהגות המכוערת של 'בעלי התפקידים'", נרשם בדו"ח המשקיף.

הירוקים הודו כי הפועל חיפה הייתה ראויה לניצחון, אך טענו כי ההתנהלות שלהם בסיום הייתה מבישה: "במקום לחגוג ולשמוח שהם השיגו שלוש נקודות, הם התרכזו בלנסות להשפיל אותנו. יש גבול שאסור לחצות ואנחנו מצפים מהם להתנהג בצורה ערכית וראויה".

שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

אחד משחקני מכבי חיפה אמר: "עם כל הפסטיבל, הפועל עדיין נמצאת במרחק נגיעה מהקו האדום. אם כך הם חוגגים אחרי ניצחון אחד בחמישה משחקים, אני מאחל להם שימשיכו בדיוק ככה". במועדון הירוק לא אהבו גם את "החגיגה" של גל אראל, שהעלה לאינסטגרם תמונה של כריש עם דם על פניו וכתב: "היה טעים".

מהפועל חיפה נמסר בתגובה: "במהלך המחצית השנייה ובסיום המשחק סימן הקשר דולב חזיזה אצבע משולשת לעבר הספסל שלנו. חבל שדולב אינו יודע להפסיד בכבוד והוא הלהיט את היצרים במהלך המחצית השנייה ובסיום המשחק. לא היו יריקות לעברי שחקני מכבי חיפה ואם היו קללות הרי שהדבר טופל בחומרה בתוך המועדון ואותו מתנדב הושעה מפעילות. זהו מתנדב שבודק חום בכניסה לאצטדיון ולא צפוי להגיע יותר למשחקי הקבוצה. מדובר בהתנהגות לא ראויה משני הצדדים ואנחנו מבקשים ממכבי חיפה שיטפלו גם בנושא חזיזה".

בשעות אחרי הצהריים הגיעה תורה של מכבי חיפה להוציא הודעה רשמית בנושא: "לאחר בדיקה ובירור המקרה מול דולב חזיזה, השחקן לא ביצע שום תנועה מגונה. דו"ח המשקיף שהיה עד לאירועים, מטיב לתאר את שהתרחש אמש ושמו של השחקן, מיותר לציין לא הוזכר. לשחקן שמורה הזכות לפעול בכל מישור כנגד הפגיעה בשמו".

היה טעים |
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים | לילך וייס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי