שופטים בליגה: "חוששים מז'וסואה, אי אפשר לדעת מאיפה תבוא המכה"

לקראת העמדתו לדין לאחר המשחק מול לברקוזן (21:55 בספורט2), שופטים בליגת העל מעידים על החששות אחרי משחקים: "אף אחד לא מחפש אותו, אבל סביבו אתה תמיד עם שמונה עיניים. הוא אוהב את ה'כסאח' לפעמים"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

בהפועל באר שבע צפויים להעניש לאחר המשחק נגד לברקוזן (21:55, שידור ישיר בספורט2) את ז'וסואה בעקבות התקרית עם עמית ביטון (שבינתיים זכה להצעה לחתום על חוזה חדש לשנתיים), אבל בינתיים, כך מתברר, שופטים בליגת העל לא ממש הופתעו מההתרחשויות האחרונות. בשיחה עם שופטים, התקבלה תמונה לפיה חלק "דרוך" לפני משחקים בהם הוא נמצא על המגרש.

"יש קושי מסוים בהתנהלות מול שחקן כמו ז'וסואה", מודה אחד מהשופטים ששפט את את הקשר הפורטוגלי. "יש שופטים שאמרו שהם חוששים מזה. המכה הקטנה לבן חיים, הדריכה על קנדיל, הוא אוהב את ה'כסאח' הזה. לפעמים, שופטים מגיעים הביתה ורואים את האירועים האלה אחרי המשחק ואומרים: 'אללה יוסטור'. הם מבינים שאירועים כאלה יכולים להוביל לביקורת עליהם".

באיגוד השופטים אף אחד לא "מחפש" את ז'וסואה, אבל הקשר הפורטוגלי, כך לדברי שופטים, לא מקל עליהם את העבודה. "הוא שחקן ברמה באמת גבוהה, אף אחד לא מחפש אותו מבין השופטים, שיהיה ברור", מדגיש שופט אחר. "בתור מי ששפט אותו בעבר, כל המשחק אתה לא יודע מאיפה תבוא המכה. חוזר איגוד השופטים קבע שלא הגיע לו צהוב שני במשחק מול מכבי תל אביב, אבל קבע גם שצריך לנהוג עימו ביתר אגרסיביות. כן, אני מודה, במשחק שבו הוא משחק צריך שמונה עיניים. אני מדגיש שוב, אף שופט כאן, ואני אומר את זה בוודאות, לא מחפש אותו. אבל יש תמיד את החשש שתעשה טעות, שמשהו יברח לך מבין העיניים".

ז'וסואה עם לירן ליאני | דני מרון

הדברים החמורים האלה, שלפיהם שופטים דרוכים לפני משחקים עם הפורטוגלי, רק מחזקים את הקושי של שחקנים והמועדון מול השחקן. הערב תתארח הקבוצה בלברקוזן ללא הכוכב שלה ועד יום ראשון תתקבל החלטה לגביו. 

כפי שפרסמנו אתמול, בהפועל באר שבע עדיין לא קיבלו החלטה מה יהיה העונש וסיכמו כי הוא ייקבע בהתאם לדברים שישמיע במהלך הוועדה, שתכלול פרט לאסי רחמים גם את איתי בן זאב. ז'וסואה לא ייצא נקי מעונש גם אם יתנצל, אך אם לא ישמיע דברי חרטה, לא נפסלת אפשרות שישוחרר בהמשך. אם יביע חרטה עמוקה, בבאר שבע שוקלים מספר עונשים: קנס כספי גבוה (כמה אלפי יורו) והתנצלות, השעיה מפעילות (כנראה למשחק אחד) וגם תרומה לקהילה במוסד מסוים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי