ארגון השחקנים נוטה לא להתערב: "המקרה של ז'וסואה חמור"

כפי שפורסם בספורט1, ב"ש השיתה על הקשר קנס בגובה 20 אחוז משכרו החודשי, אך הוא בחר שלא לבקש סיוע ממישאלוף שכרגע לא מתנגד לקנס. ארבעה זרים ייעדרו נגד הפועל חיפה, אבוקסיס: רוצים תוצאה טובה על אף הסגל החסר

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

ארגון השחקנים יחל הבוקר (ראשון) בשיחות עם הפועל באר שבע לגבי הקנס הכבד שקיבל ז'וסואה בעקבות התקרית עם עמית ביטון – אך ספק אם יתערב, כך נודע לספורט1. כזכור, אמש (שבת) חשפנו כי הקנס שספג הקשר הוא הגבוה ביותר אותו אפשר לתת לכדורגלן בעקבות פעולה או התבטאות פוגענית כנגד שחקן אחר מהקבוצה – 20 אחוז משכרו, כ-6,000 יורו בסך הכל.

השחקן בחר שלא לפנות לארגון השחקנים ולקבל ייצוג משום שהבין שאם הארגון בראשות מושיקו מישאלוף וניר אלון היה מייצג אותו, על אף שהוא היה יכול לקבל קנס נמוך יותר, הוא לא היה מצליח להעביר את המסר כי הבין שטעה ושעליו לשאת באחריות – גם מתוך הבנה שבמועדון החליטו לא לעבור לסדר היום על המקרה ושעליו לשדר הודאה בטעות.

כעת, לאחר שהושת הקנס על השחקן, הוחלט שארגון השחקנים ייכנס לתמונה על מנת להבין מדוע באר שבע פסקה את הסכום הזה. למרות כל האמור לעיל ועל אף שהתברר כי מדובר בקנס המקסימלי אתו אפשר להשית, בארגון השחקנים נוטים שלא להתערב בעקבות ה"פומביות" של המקרה והעובדה שמדובר במקרה חמור, כאשר קנס מינורי עשוי שלא להרתיע את השחקן מלבצע פעולה דומה בעתיד. 

ז'וסואה | אודי ציטיאט

גורם בקבוצה שנשאל האם העונש אינו גבוה מדי ענה: "קנס גבוה? שום עונש או קנס כספי אינו מידתי למעשה של ז'וסואה. הוא יודע את זה ולכן לא התנגד לכל עונש שיקבל. שחקנים צריכים להבין שהם באים לאימון ולמשחק כדי לעשות את העבודה ולא להתרכז בדברים אחרים".

בבאר שבע, כפי שפרסמנו אמש, החליטה להפעיל את סעיף 3.3.5 של תקנון המשמעת של ההתאחדות לכדורגל. הסעיף שכותרתו "פעולה או התבטאות פוגענית, מעשה שיש בו לפגוע במאמן הקבוצה או חבריו של השחקן לסגל הקבוצה", הוא סעיף חריג בנוף שלנו. הקנס המקורי, 8,000 שקל, הוא בגין הפרת משמעת רגילה שאינה פוגעת במאמן, שחקן, שופטים או קהל – פיזית או מילולית, באופן בוטה וחמור.

בפן המקצועי לקראת המשחק הקרוב, אלטון אקולטסה וג'ונתן אגודלו לא התאמנו אתמול, זכר לפציעות שעברו, וכמובן שגם ז'וסואה ומיגל ויטור לא יהיו בסגל מחר נגד הפועל חיפה (19:45, ישיר בספורט4), כך שהקבוצה תחסר ארבעה זרים. לעומתם, מריאנו בריירו צפוי לחזור לקישור ומרסלו מלי עשוי לחזור לספסל. כידוע, גם עמית ביטון ממשיך להתאמן, אבל גם הוא לא יהיה בסגל.

לאור החשיבה להחזירו את בריירו לקישור, ייתכן שההגנה תורכב מלויטה, דדיה, טהא, קבהא, צדק וגולדברג. אנתוני וארן ואיתמר שבירו עשויים לפתוח יחד בחוד, כשתומר יוספי וסינטיאהו סלליך מאחוריהם. רמזי ספורי יקבל דקות אם יהיה כשיר. כפי שפרסמנו, בקבוצה גם נערכים לאפשרות לחזק את הקבוצה בינואר ולא מן הנמנע שאלון תורג'מן יצטרף, אם יבחר שלא להמשיך באוסטריה וינה.

אבוקסיס אמר לקראת המשחק: "כרגיל בין רצף משחקים אנחנו באימוני התאוששות ולצערי לפני כל משחק נופל לנו עוד שחקן מהסגל. אנחנו מגיעים גם עכשיו בסגל חסר אבל יש לנו שחקנים טובים ששיחקו גם נגד לברקוזן ולא איכזבו. נקווה להשיג תוצאה טובה אחרי תוצאות לא טובות לאחרונה".

איתמר שבירו: "נתכונן כמו שהתכוננו לכל משחק, אנחנו עובדים קשה מאוד. זו תקופה מאתגרת מאוד ונגיע מוכנים למשחק".

צפוי לשוב לקישור. בריירו | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי