חביב אוחיון תובע את עיריית הרצליה בלמעלה מ-80 מיליון שקלים

חביב אוחיון
חביב אוחיון | דני מרון

השוער בן ה-22 שכזכור נפגע באוקטובר שעבר בחוף הים וספג מכה קשה בעמוד השדרה והזדקק לניתוח, טוען באמצעות פרקליטיו לרשלנות ומחדלים מחרידים במקום התאונה. אביו מוטי: "שום סכום שבעולם לא יכפר על הכאב הענק"

קבוצות: הפועל חדרה
(גודל טקסט)

לפני קצת יותר משנה ארע אחד הסיפורים העצובים ביותר בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. חביב אוחיון, שוערה הצעיר של הפועל חדרה, שהושאל ממכבי תל אביב, קיים אימון כושר בחוף הים בהרצליה. בסיום האימון ניסה לעלות על המדרגות – נפל ונחבל קשות בעמוד השדרה. הוא נזקק לניתוח מהיר, אשפוז ושיקול ממושך. אוחיון היה בסכנת חיים ועל חזרה למגרשים כלל לא היה על מה לדבר.

מאז הוא נמצא בשיקום קשה ומתיש ונקבעו לו אחוזי נכות גבוהים על ידי המוסד לביטוי לאומי ועל ידי מומחים רפואיים. הבוקר (שני) הגיש שוער הפועל חדרה תביעת ענק לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד עיריית הרצליה בשווי עשרות מיליוני שקלים (למעלה מ-80 מיליון שקלים), באמצעות פרקליטיו רועי רוזן ועפר יחיאלי וטוען למחדלים חמורים ותשתית לא ראויה שהביאו לפציעתו. נטען כי המדרגות בחוף הפרצה היו שבורות, מוזנחות, הברזלים יצאו מהמקום, משטח הדריכה לרוב אינו אחיד ולא קיים מעקה לצד המדרגות.

עוד מפרט כתב התביעה, כיצד איבד השוער את שיווי משקלו עקב מצב המדרגות ובהעדר יכולת להיאחז במעקה נפל אחורנית ונותר נכה כאמור. אביו של חביב, מוטי אוחיון, אמר לספורט1: "שום סכום שבעולם לא יכפר על הכאב הגדול שלנו".

חביב אוחיון, גיא חיימוב
חביב אוחיון, גיא חיימוב | פרטי
"הגוזמאים", חביב אוחיון
"הגוזמאים", חביב אוחיון | מוטי אוחיון

"אוחיון נפגע ב-7.10.19 בתאונת ספורט מחרידה אשר הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה", נכתב בפתיח. בתיאור התאונה נכתב על ידי פרקליטיו: "בסוף האימון ביקש לעלות במדרגות המובילות מהחוף בחזרה לרכבו, מעד על מדרגה לא תקינה, נפל ונחבל קשות בעמוד השדרה הצווארי ואף נזקק לניתוח, אשפוז ושיקום ממושכים".

בכתב התביעה מפורט כיצד השוער שוכב על המדרגות ללא יכולת לנוע עקב הפגיעה הקשה, הזעיק למקום את חבריו שסחבו אותו לביתם על גלשן וכיצד בחלוף השעות, ולאחר שנוכחו שמצבו הרפואי קשה, הובהל השוער לבית החולים ונותח בדחיפות. "קודם לתאונה המחרידה, נחשב לכישרון עולה ומבטיח בסדר גודל עולמי לגילו, היה שוער נבחרות ישראל הצעירות ובעל עתיד מבטיח לרבות בליגות הבכירות באירופה, כשוער מוביל".

מצבו של אוחיון היום לא טוב כאמור: "כיום עתידו הרפואי והמקצועי לוטים בערפל ובסכנה ממשית, ועתיד לסבול משך כל ימי חייו מנכויות רפואיות גבוהות עקב התאונה הקשה. כאמור, מאז התאונה מצוי חביב בשיקום ממושך, הוא לא חזר לעבודה כלשהיא, ועם חלוף הזמן פוחתים סיכוייו ותקוותו לחזור אי פעם למשטח הדשא האהוב עליו כלכך". לפני שנה, כזכור, אביו סיפר בראיון מרגש: "אני רק מבקש שיעמוד על הרגליים".

טרם הוגש כתב הגנתה של עיריית הרצליה לכתב התביעה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי