שבה לפסגה: 0:1 דרמטי למכבי פ"ת נגד בני יהודה

המלאבסים ייסגרו שבוע נוסף במקום הראשון אחרי שער קריטי של בריבו (92) לקראת השריקה האחרונה. הכתומים שיחקו מחצית שלמה ב-10 שחקנים בעקבות אדום ישיר שספג מזור. בר נפצע והוחלף

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה סוגרת שבוע נוסף בפסגת ליגת העל. אחרי הניצחון של מכבי חיפה נגד קריית שמונה ואיבוד המקום הראשון בליגה, המלאבסים ניצחו הערב (שבת) 0:1 דרמטי את בני יהודה, זאת לאחר שער של תאי בריבו עמוק בתוך תוספת הזמן של המשחק.

אחרי הניצחונות על הפועל חדרה ובית"ר ירושלים במשחקים האחרונים, הקבוצה הצעירה והתוססת של גיא לוזון נראתה עייפה מאוד נגד הכתומים. מנגד, הקבוצה מהשכונה הגיעה להתמודדות כאשר היא במקום הרביעי, ונראה שהמנכ"ל כפיר אדרי, אשר עדיין משמש כמאמנה הזמני של הקבוצה הראשונה.

לצערו של המנכ"ל, הקבוצה שלו שיחקה מחצית שלמה בעשרה שחקנים, זאת לאחר כרטיס אדום ישיר שספג שי מזור בפתיחת המחצית השנייה. עוד לפני כן, אנשי מכבי פ"ת הרגישו מקופחים בעקבות החלטה לא ברורה של צוות השיפוט – ליאל עבדה הוביל התקפה לקראת הירידה להפסקה והוכשל באופן ברור על ידי דן מורי, עמוק בתוך הרחבה.

בריבו חוגג | אודי ציטיאט
אכזבה גדולה בקרב בני יהודה | אודי ציטיאט

שופט המשחק לירן ליאני לא שרק לכדור עונשין מ-11 מטרים, אך היה נדמה ששופטי הווידאו יתקנו את ההחלטה. בפועל, אחרי מספר דקות של המתנה, מערכת ה-VAR כלל לא הופעלה ובאופן לא ברור נשרק כדור קרן לטובת פ"ת, למרות שהנגיעה האחרונה הייתה באופן ברור של עבדה.

נראה שהמשחק היה בדרך לתיקו מאופס ברוב הדקות המשחק, זאת בעקבות מעט מאוד מצבי הבקעה מצד שתי הקבוצות ובנוסף השוערים – אריק ינקו ועומר ניראון – הצילו כל כדור שנבעט לעברם. בדקה ה-92 נשבר הקרח בהתמודדות כאשר בריבו, שנכנס למגרש כמחליף בדקה ה-80 וכבש את שער הניצחון היקר של פ"ת.

בני יהודה, בתקווה שבמחזור הבא היא גם תהיה עם מאמן ראשי חדש, עתידה לארח את הפועל חדרה (12.12). במקביל, מכבי פ"ת תצא למשחק חוץ אצל מכבי נתניה (12.12) ותקווה לשמור על פסגת הליגה.

לוזון. ניצחון שלישי ברצף | אודי ציטיאט
בני יהודה תקווה לנצח את חדרה | אודי ציטיאט

הרכבים

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, ינון אליהו, מרכוס דיניז, אור בלוריאן, מוחמד הינדי (תאי בריבו, 80), עמית מאיר (אסמיר סוליץ', 55), ארד בר (אלביס סאקי, 66), נאור סבג (ירדן כהן, 79), עבדיאל ארויו (ג'וסי לופטה, 55), ליאל עבדה, אור אינברום.

בני יהודה: עומר ניראון, אבישי כהן, דן מורי, תאמבי סגס, פאדי נג'אר, עמית כהן, אליאן רוחנא, שי מזור, מתיאה ליואיץ', ניב זריהן, מוחמד גאדיר (עמית זנטי, 56).

שחקני מכבי פתח תקווה | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

דקה 15, איום ראשון במשחק: בני יהודה הייתה הראשונה לתקוף בהתמודדות כאשר זריהן סחט הצלה מינקו לאחר בעיטה מזווית קשה. שניות לאחר מכן מורי עלה גבוה לקרן ונגח ליד המסגרת.

מורי מאוכזב | אודי ציטיאט

דקה 43, פנדל לא נשרק לטובת פ"ת: עבדה הקדים את מורי בדרך לכדור, הבלם הכשיל בבירור את החלוץ בתוך הרחבה אך שופט המשחק, לירן ליאני, לא שרק לפנדל ושופטי ה-VAR לא התערבו במהלך.

דקה 45, כמעט שער למכבי פ"ת: אחרי הפנדל שלא נשרק, ליאני הורה באופן לא ברור לקרן. הכדור הגיע לראשו של בלוריאן, שהצליח לנגוח בעוצמה אבל ניראון הדף.

דקה 45+2, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: מכבי פתח תקווה ובני יהודה ירדו לחדרי ההלבשה ללא שערים.

ליואיץ' מול דיניז. משחק שקול עד כה במושבה | אודי ציטיאט

מחצית שנייה

דקה 48, בני יהודה נותרה ב-10 שחקנים: מזור שלח מרפק לפניו של בר, שופטי הווידאו קראו לליאני לבחון את המהלך והשופט שלף לקשר את הכרטיס האדום הישיר.

לירן ליאני | אודי ציטיאט
לירן ליאני, שי מזור | אודי ציטיאט
שי מזור | אודי ציטיאט

דקה 69, הצלה גדולה של ניראון: הרחקה של מורי הגיעה ישירות לרגלו של בלוריאן, אשר הפציץ את השער עם בעיטה אדירה. ניראון היה מוכן והדף.

דקה 90+2, 0:1 למכבי פתח תקווה: ירדן כהן הרים כדור לעבר הרחבה, עבדה הגיע נהדר ונגח למשקוף. את הכדור החוזר לקח בריבו המחליף, שמצא את הרשת של ניראון.

תאי בריבו | אודי צטיאט

דקה 90+5, שריקת הסיום של המשחק: מכבי פתח תקווה ניצחה 0:1 את בני יהודה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי