אבי לוזון: "מנור סולומון יוביל את ישראל ליורו 2024 יחד עם ליאל עבדה וארד בר"

מנור סולומון, אבי לוזון
מנור סולומון, אבי לוזון | דני מרון

יו"ר מכבי פ"ת בראיון חריג: "גרנט, וילי, אבוקסיס או לוי יאמנו את הנבחרת. ב-5 השנים הקרובות נמכור לפחות 10 שחקנים לחו"ל, לא אמכור בארץ. קפריסין זה לא חו"ל. עסקת בית"ר? גם אם את זה אראה בעיניים לא אאמין"

(גודל טקסט)

מי יעצור את מכבי פתח תקווה? המלאבסים מוליכים את ליגת העל כעבור תשעה מחזורים, נראים מצוין, משלבים כמות מכובדת ומרשימה של שחקנים צעירים והעתיד נראה ורוד. מי זוכר שהקבוצה היא בכלל 'העולה החדשה'? אף אחד. יו"ר הקבוצה, אבי לוזון, התראיין היום (ראשון) לתכנית הספורט של 103FM וכהרגלו, סיפק ציטוטים לפנתאון.

האזינו לראיון

לוזון דיבר על הפנדל שלא נשרק לקבוצתו ב-0:1 על בני יהודה אמש, עתידו של תאי בריבו, כמות הכישרונות הצעירים במועדון, אורי עזו שהגיע ממכבי חיפה, מנור סולומון, מי צריך להיות המאמן הבא של נבחרת ישראל והצהיר שהנבחרת תעפיל ליורו 2024.

הזעם שלו במחצית הראשונה אחרי העבירה של דן מורי ברחבה שלא נשרק עליה פנדל: "למה שלא נתפוס עצבים? דקה 43 היה לנו פנדל ברור. הוועדה המקצועית תקבע באופן חד משמעי שהיה פנדל".

אבי לוזון
אבי לוזון | אודי ציטיאט

תאי בריבו, כובש שער הניצחון הדרמטי, שמסיים חוזה בסוף העונה: "הוא יישאר לדעתי. אנחנו מדברים על הארכת חוזה לשנה או שנתיים, הוא רוצה שיהיה סעיף שחרור לחו"ל. יהיה בסדר, נסתדר. לא בטוח שתהיה לו הצעה הקיץ. ללכת לקפריסין זה לא חו"ל. אני לא רוצה שיילך למקומות זניחים ויקבל 4,000 יורו לחודש. במכבי פתח תקווה הוא יכול לקבל 5,000, סתם בשביל הדוגמה".

כמות הכישרונות הצעירים בקבוצה: "יש לנו כמה שחקנים טובים, לא אחד ולא שניים. אני אגיד בזהירות – בחמש שנים הקרובות יש לפחות עוד עשרה שחקנים שנמכור לחו"ל. אני לא אמכור אף שחקן לישראל".

אורי עזו בן ה-15, שנחשב לכישרון גדול והצטרף ממכבי חיפה: "אספר קוריוז על הילד הזה – הוא שיחק במדי מכבי תל אביב לפני ארבע שנים נגד מכבי פ"ת בילדים. הלכתי לגמר הגביע, פ"ת אנחנו ניצחנו 4:5 כמדומני והוא הבקיע שלושה או ארבעה שערים. אמרתי לו שהוא יופי של שחקן והלוואי שיום אחד הוא יגיע למכבי פ"ת – והנה, אחרי 4.5 שנים בערך, הוא הגיע. תראו אותו בעוד שלוש שנים אצלנו בליגת העל ותגידו לי איך הוא".

עזו עם לוזון | מכבי פתח תקווה

על כך שאמר לאחרונה שמנור סולומון צריך להחליף את ליאו מסי בברצלונה: "הוא מסוגל. כשאמרתי שזה שחקן ששווה 20 מיליון יורו אמרו שאני הזיה. כשלא הסכמתי לקבל 3-4 מיליון יורו מבית"ר ירושלים ומכבי חיפה חשבו שאני מטומטם. כולם תקפו אותי, כולל האחים שלי. התעקשתי על שישה-שבעה מיליון ורואים שצדקתי. הנה, זה עובדות – כל מה שאמרתי קורה אחרי כמה שנים. זה שחקן שהיום ב-20 מיליון יורו אי אפשר לקבל אותו".

"יש שם בעל בית עשיר מאוד שבשבילו 15 מיליון יורו זה כמו בשבילי 150 אלף שקל, הם רוצים למכור אותו ב-40-50 מיליון יורו", המשיך לוזון. "הילד לפחות בינתיים לא מאריך חוזה, אז אולי הם יתפשרו על המחיר וימכרו אותו ב-20-25 מיליון יורו. הוא אישיות מדהימה".

האם מנור יכול להיות יוסי בניון הבא: "אני אמרתי שהוא היחידי שיחליף את יוסי בניון, כי בניון הוביל את הנבחרת בעשור האחרון. באותה נשימה אני אומר – ההבדל הגדול בין מנור לבין יוסי הוא שיוסי לצערי לא הוביל אותנו לטורניר גדול. אני בטוח שביורו 2024 מנור יוביל את נבחרת ישראל לטוניר הזה. לא לבד, יהיו לידו ארד בר, ליאל עבדה ועוד כמה שחקנים".

מנור סולומון
מנור סולומון | ברני ארדוב

האם הוא באמת מאמין שנעפיל ליורו: "הכדורגל הישראלי וההתאחדות לכדורגל צריכים וחייבים להיות ביורו 2024. כשאני ומישל פלאטיני הגדלנו את הטורניר מ-16 ל-24 נבחרות זה היה רק בגלל טיעון אחד – אמרתי לו שיש הרבה נבחרות כמו נבחרת ישראל שלעולם לא יגיעו ליורו עם 16 נבחרות. מגיע גם לנבחרות קטנות ובינוניות להגיע, ולכן הגדלנו את זה ל-24. כשהגדלנו את זה, ישראל הייתה מדורגת 20-22 באירופה ולכן היה לי הגיוני שנגיע. גם עכשיו כשלא הגענו זה כישלון. ישראל צריכה להיות בכל טורניר יורו שיש בו 24 נבחרות – נקודה. אני לא חושב שאם סלובקיה וסקוטלנד הגיעו ליורו אז אנחנו לא יכולים להגיע. גם אנחנו צריכים להגיע, מהמוקדמות, מליגת האומות או מליגת הנעליים – זה לא משנה".

מי צריך לדעתו לאמן את הנבחרת: "היות ואני לא מספיק מכיר את האנשים, אני לא אחווה דעה. אני יכול להגיד בוודאות שהמאמן יהיה אחד מבין וילי רוטנטשיינר, יוסי אבוקסיס, רוני לוי ואברם גרנט. זה יהיה אחד מתוכם".

האם גם הוא שואף למצוא משקיע מהאמירויות: "אם אפשר למכור 50 אחוז מבית"ר ירושלים לאמירתים אפשר הכל. גם אם אני רואה את זה בעיניים חתום אני לא אאמין. אני לא נכנס לשיקולים של משה חוגג ולא של אף אחד. מכבי פ"ת לא למכירה ואפילו לא לשותפות. מי שרוצה יכול להיות מקסימום ספונסר. אם יבוא ספונסר אשמח לקבל, אבל לא יותר מזה".

ארד בר חוגג, ליאל עבדה משמאלו | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי