צפו בתקציר: מכבי ת"א איבדה יתרון והפסידה 3:2 למ.ס. אשדוד

רגע לפני המשחק הגורלי בליגה האירופית, האלופה רשמה הפסד שני העונה בליגה. כהן והרננדס כבר השלימו מהפך בפתיחת המחצית השנייה, אך אזולאי ויחזקאל המחליפים הכריעו את המשחק בי"א

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב לא ציפתה להפסד כזה באשדוד. שלושה ימים בלבד לפני המשחק החשוב נגד סיבאספור בליגה האירופית, אלופת ישראל רשמה הערב (שני) הפסד 3:2 למ.ס. אשדוד, בתום משחק בו היא השלימה מהפך אך אפשרה לדרומיים להפוך בחזרה.

המשחק הערב באצטדיון הי"א היה המשך ישיר וברור לתיקו המאכזב של הצהובים נגד קרבאח ביום חמישי האחרון. אשדוד לשמחתה חגגה ניצחון ראשון על מכבי תל אביב מאז ינואר 2013. שגיב יחזקאל חתום על הרגע הגדול במשחק עם שער אדיר לחיבורים לקראת הסיום.

באופן מפתיע, גאורגיוס דוניס לא ביצע רוטציות בהרכבו. אלכסנדר פשיץ' פתח בחוד, יונתן כהן ודן ביטון שיחקו לצידו. חוליית הקישור האגרסיבית של היווני הורכבה מדן גלזר, אייל גולסה ודור פרץ, אך לצערו של המאמן, הוא היה הראשון להיקלע לפיגור במשחק.

רן בן שמעון הפתיע כאשר ספסל את שלומי אזולאי ושגיב יחזקאל, אך כעבור 21 דקות של כדורגל הוא ראה את חמודי כנעאן מנצל טעות גדולה של דן ביטון ומבשל לפאהד באיו את שערו הראשון במועדון. היתרון של אשדוד, אשר הגיע למשחק אחרי הפסד מאכזב לבני סכנין, נותר עד סיום המחצית הראשונה ונראה שמכבי ת"א נכנסה ללחץ מסוים.

אם במחצית הראשונה כל הכדורים של מכבי ת"א שרקו רק ליד השער של יואב ג'ראפי, בפתיחת המחצית השנייה זה כבר הלך אחרת. בדקה ה-52 שחקן נוסך כבש את שערו הראשון בליגת העל – לואיס הרננדס. הספרדי התמקם ברחבה ונגח את שער השוויון. כעשר דקות לאחר מכן יונתן כהן היה במקום הנכון והשלים מהפך במשחק, ונדמה היה שאשדוד כבר לא תחזור למשחק.

כאן בדיוק נכנסו למשחק החילופים הגדולים של רן בן שמעון. המאמן שלף את זוהר זסנו, שלומי אזולאי ויחזקאל מהספסל במהלך המחצית השנייה, ומהר מאוד ראה את זסנו מבשל לאזולאי את השער שהחזיר את האדומים למשחק בגדול. בדקה ה-79 הגיע הרגע המדהים של יחזקאל, שהימם את קבוצתו לשעבר עם בעיטה נהדרת לחיבורים של דניאל טננבאום ושער ניצחון מתוק.

שחקני מכבי תל אביב | לירון מולדובן

ההפסד הערב של מכבי ת"א היה השני שלה לעונת 2020/21, מספר שזהה לכל ההפסדים שלה בשתי העונות האחרונות. כעת, מכבי חיפה יכולה לפתוח פער של שבע נקודות מהקבוצה של דוניס, אך זה רק בתנאי שתנצל מחר את בני סכנין.

יונתן כהן ואלכסנדר פשיץ' מאוכזסים | לירון מולדובן

הרכבים

מ.ס אשדוד: יואב ג'ראפי, טום בן זקן (זוהר זסנו, 65), ננאד צבטקוביץ', טימותי אוואני, עומרי בן הרוש (שלומי אזולאי, 57), מונטרי קמאהני, מוסא בגאיוקו, רועי גורדנה, חמודי כנעאן (הייפורד אדג'י, 65), דין דוד (גיל כהן, 80), פאהד באיו (שגיב יחזקאל, 57).

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, בן ביטון (איתן טיבי, 27), שרן ייני (אדוארדו גררו, 82), לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, דן גלזר (ניק בלקמן, 82), דור פרץ (אבי ריקן, 60), אייל גולסה, דן ביטון, יונתן כהן, אלכסנדר פשיץ'.

מהלך המשחק

צפו באוהדי מכבי ת"א מחוץ לאצטדיון באשדוד

דקה 15, איום ראשון במשחק: אחרי דקות פתיחה חלשות של מכבי ת"א, יונתן כהן ניסה להפתיע את ג'ראפי ממרחק אבל בעט מעל השער.

דקה 21, 0:1 למ.ס. אשדוד! דן ביטון איבד את הכדור לכנעאן, אשר מצא את באיו במרכז הרחבה והחלוץ האוגנדי הכניע את טננבאום מקרוב.

באיו בפעולה. הפתעה של אשדוד | לירון מולדובן
שער בכורה לחלוץ האוגנדי | לירון מולדובן
אשדוד ביתרון נגד האלופה | לירון מולדובן

דקה 27, חילוף מוקדם: מכבי ת"א נאלצה להיפרד בשלב מוקדם מבן ביטון, אשר נפצע בזמן שעצר התקפה מתפרצת של אשדוד. איתן טיבי נכנס במקומו.

בן ביטון בפעולה. חילוף מוקדם של מכבי ת"א | לירון מולדובן
המגן סיים את המשחק אחרי 27 דקות בלבד | לירון מולדובן

דקה 28, מכבי ת"א מתקרבת לשוויון: הרננדס הכניס כדור נהדר לעברו של גולסה, הקשר ניסה לכבוש מזווית קשה והחמיץ את השער בסנטימטרים.

דקה 36, החמצה מול שער ריק! מכבי ת"א כמעט איזנה את התוצאה! יונתן כהן הכניס כדור עומק נהדר לעברו של פשיץ', ג'ראפי הקדים את הסרבי והרחיק את הכדור לרגליו של דן ביטון, שפספס מול שער ריק.

אכזבה גדולה במכבי ת"א | לירון מולדובן

דקה 38, יונתן כהן כמעט כבש ממרחק: שחקן הכנף של מכבי ת"א חלף על פני גורדנה וסובב את הכדור מ-16 מטרים, אבל לצערו זה רק שרק ליד עמוד השער.

דקה 45+1, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: מ.ס. אשדוד ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 0:1 נגד מכבי תל אביב.

דוניס. קבוצתו ירדה לחדרי ההלבשה בפיגור | לירון מולדובן

מחצית שנייה

דקה 53, מכבי תל אביב חזרה ל-1:1! דן ביטון הרים כדור חופשי לעבר מרכז הרחבה, הרננדס נגח מקרוב את שער הבכורה שלו במדי מכבי ת"א.

נרננדס חוגג עם פשיץ' | לירון מולדובן
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | לירון מולדובן

דקה 61, מכבי ת"א השלימה מהפך! אחרי מספר התקפות מסוכנות, פשיץ' הצליח להשתחרר מהשמירה ולמסור לסבוריט. הספרדי ניסה לבעוט לשער ובישל ליונתן כהן את שער המהפך.

יונתן כהן חוגג | לירון מולדובן
יונתן כהן, דן גלזר | לירון מולדובן

דקה 69, מ.ס. אשדוד חזרה ל-2:2! החילופים של רן בן שמעון השפיעו – זסנו הוביל את התקפה מהאגף ומצא את שלומי אזולאי, הקשר שלח כדור שטוח ומדויק לפינה של טננבאום.

שחקני מ.ס. אשדוד חוגגים | לירון מולדובן

דקה 79, 2:3 למ.ס. אשדוד! הדרומיים השלימו מהפך משלהם! שער אדיר של שגיב יחזקאל! המחליף קיבל את הכדור בפינה השמאלית של הרחבה, סידר את הגוף ושלח עם רגלו השמאלית כדור מדויק לחיבורים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי