עלולה להצטער על זה: 1:1 מאכזב למכבי ת"א נגד קרבאח

שחקני קרבאח חוגגים, שרן ייני מאוכזב | Elif Ozturk/Anadolu Agency via Getty Images

שער נוסף של האלופה היה לוקח אותה לשלב הבא, אך ההכרעה נדחתה למחזור האחרון. האלופה שלטה לחלוטין ועלתה ליתרון עם פנדל של יונתן כהן (22) חיימה השווה (37). דוניס פתח עם שלושה בלמים, פשיץ' סופסל בשל מתיחה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

ההכרעה מגיעה למחזור האחרון. מכבי תל אביב סיימה הערב (חמישי) בתיקו 1:1 מאכזב במשחק החוץ נגד קרבאח שהגיעה למשחק בסגל חסר ואיבדה עניין (האזרים השיגו נקודה ראשונה העונה) ועדיין לא הבטיחה את העפלתה משלב הבתים. ניצחון היה מספיק לצהובים לסיים את העבודה כבר היום ולגרום למשחק הבא נגד סיבאספור להיות לפרוטוקול (ויאריאל גברה 0:1 על סיבאספור). כעת, הקבוצה של גאורגיוס דוניס תצטרך נקודה נגד הטורקים בבלומפילד כדי להעפיל לשלב 32 האחרונות.

המצב בבית ערב מחזור הסיום:

  1. ויאריאל – 13 נקודות
  2. מכבי תל אביב – 8 נקודות
  3. סיבאספור – 6 נקודות
  4. קרבאח – נקודה אחת

מחזור הסיום בחמישי הבא: מכבי תל אביב – סיבאספור| ויאריאל קרבאח

צפו: קרבאח ומכבי תל אביב נפרדו ב-1:1

באופן מפתיע ולא ברור, גאורגיוס דוניס חזר למערך של חמישה שחקני הגנה על אף שפגש קבוצה נחותה ממנו, מה שפגע במשחק ההתקפה של הצהובים, שרק לפני שבוע נראו מצוין נגד ויאריאל החזקה במערך של ארבעה בהגנה וסיימו ב-1:1. אלכסדר פשיץ' סופסל לאחר שהתלונן על מתיחה ומי שפתח בחוד הוא ניק בלקמן, שרשם עוד משחק מאכזב. חבל שדוניס, שהלך על כל הקופה בדקות האחרונות, לא בחר במגמה התקפית כבר מתחילת המשחק.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1019991
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. היתרון לא החזיק מעמד

הצהובים פתחו את המשחק מצוין עם שליטה מוחלטת בכדור ואיימו לא מעט על השער בעיקר בזכות דור פרץ. בדקה ה-20 מכבי עלתה ליתרון מוצדק: דן ביטון שלח מסירת עומק נהדרת לאופיר דוידזאדה שהופל ברחבה, ויונתן כהן כבש מהנקודה הלבנה את שערו השני בשלב הבתים, 0:1 למכבי תל אביב.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1019994
דן ביטון. חילק מסירות נהדרות אך רשם החמצה גדולה
דן ביטון, יונתן כהן, שחרודין מחמדלייב | מכבי תל אביב, רשמי

מכבי המשיכה לאיים על השער אך לאחר מכן הורידה רגל מהגז. זה לא היה אותו לחץ גבוה ליד רחבת האזרים. בדקה ה-37 הגיע העונש והצהובים ספגו בניגוד למהלך המשחק כאשר חיימה רומרו בעט כדור חלש אך מדויק לקורה ופנימה ולדניאל טננבאום לא היה מה לעשות.

אייל גולסה ודור פרץ שדחפו קדימה בלי הפסקה היו המצטיינים בצהוב. גם דן ביטון בלט, הוא אמנם לא שמר על יציבות אך רשם מספר מסירות מעולות ואין ספק שהוא מהשחקנים הטובים של האלופה העונה. חבל שבדקה ה-88 הוא התמהמה ברחבה ולא כבש את שער הניצחון.

יונתן כהן, ניק בלקמן, איתן טיבי ודור פרץ | Elif Ozturk/Anadolu Agency via Getty Images

הרכבים

קרבאח: שחרודין מחמדלייב, דונלד גרייב, קווין מדינה, גארה גראייב, אלווין ג'פארגולייב , אורוש מאטיץ', איסמעיל איברהימלי, עבדאללה זוביר, אווסו קוואבנה, פיליפ אוזוביץ', חיימה רומרו

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל (דן גלזר, 68), איתן טיבי, לואיס הרננדס, אופיר דוידזאדה, שרן ייני, דור פרץ (טל בן חיים, 83), אייל גולסה (איתי שכטר, 83), דן ביטון, יונתן כהן, ניק בלקמן (אדוארדו גררו, 66)

מהלך המשחק:

מכבי תל אביב | מכבי תל אביב, רשמי

מכבי תל אביב פתחה את המשחק מצוין עם איום כפול תוך שלוש דקות, פעמיים מצד דור פרץ. בדקה השנייה דן ביטון הרים כדור חופשי מצד שמאל, דור פרץ נגח אלא שאף שחקן של הצהובים לא המתין בפינה הרחוקה. כעבור דקה הקשר השתלט על כדור שנהדף מההגנה ובעט בחוזקה מחוץ לרחבה וסחט הצלה מהשוער שלא ראה את הכדור. הצהובים הניעו כדור די בקלות ונראו מסוכנים עם ארבע קרנות בעשר הדקות הראשונות.

אייל גולסה | מכבי תל אביב, רשמי
איתן טיבי |

בדקה ה-16 מכבי ניסתה הפעם בכדור ארוך, דור פרץ שלח מסירה מעולה לאופיר דוידזאדה שהצטרף יפה אך לא הצליח לעצור את הכדור. כעבור דקה יונתן כהן רשם החמצה גדולה כשקיבל מסירה טובה מדן ביטון אך הבעיטה שלו נבלמה על ידי שחקן הגנה. בדקה ה-17 הגיע תורה של המארחת לצאת למתפרצת ראשונה במשחק. עבדאללה זוביר כדרר יפה אך סיים בבעיטה חלשה שלא הקשתה על דניאל טננבאום. המטווח של הצהובים נמשך. בדקה ה-19 יונתן כהן עשה את זה יותר טוב אבל סחט הצלה מהשוער.

יונתן כהן בועט | מכבי תל אביב, רשמי
דן ביטון, דור פרץ | מכבי תל אביב, רשמי
אייל גולסה | מכבי תל אביב, רשמי

בדקה ה-22 הצהובים זכו לפנדל. דן ביטון שלח הקפצה נהדרת לרחבה, יונתן כהן ניסה לבעוט אך נדחף על ידי דונלד גרייב והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. יונתן כהן לא התבלבל ודייק בפנדל, 0:1 למכבי תל אביב, שער שני לחלוץ בשלב הבתים.

כהן כובש בפנדל | Elif Ozturk/Anadolu Agency via Getty Images
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | מכבי תל אביב, רשמי
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | מכבי תל אביב, רשמי
יונתן כהן חוגג |
יונתן כהן חוגג | Elif Ozturk/Anadolu Agency via Getty Images
יונתן כהן חוגג | Elif Ozturk/Anadolu Agency via Getty Images
יונתן כהן, ניק בלקמן ודור פרץ | Elif Ozturk/Anadolu Agency via Getty Images
שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם יונתן כהן | Elif Ozturk/Anadolu Agency via Getty Images

כעבור תשע דקות אייל גולסה שלח כדור עומק נפלא לניק בלקמן אבל החלוץ היה איטי מדי ונבלם על ידי הבלם. השליטה הברורה של מכבי נמשכה. דן ביטון מסר כדור עומק ליונתן כהן שנעצר על ידי השוער. הצהובים ביצעו לחץ גבוה וחטפו הרבה כדורים. בדקה ה-37, בניגוד גמור למהלך המשחק, הצהובים ספגו. חיימה רומרו היה חופשי מחוץ לרחבה ובעט כדור שטוח לקורה ופנימה של דניאל טננבאום, 1:1.

שחקני קרבאח חוגגים | Elif Ozturk/Anadolu Agency via Getty Images

השער תסכל את הצהובים שלא הציגו את אותו לחץ גבוה ונמרצות שאפיינו אותם ברוב המחצית הראשונה. הקבוצות ירדו להפסקה בתיקו 1:1 ובפתיחת המחצית השנייה שני המאמנים שמרו בדיוק על אותם 11.

דור פרץ. הצהובים לא פתחו טוב את המחצית השנייה | מכבי תל אביב, רשמי

בדקה ה-51 הגיע איום ראשון של הצהובים במחצית השנייה. מכבי חטפה כדור באיזור מסוכן ופרץ בעט חלש לידי השוער. דן ביטון שפתח את המשחק מצוין, נחלש מעט והיה איטי בקבלת ההחלטות שלו.

ניק בלקמן משקיף. משחק מאכזב של החלוץ | מכבי תל אביב, רשמי
דן ביטון |

בדקות האלה הצהובים תקפו בעיקר דרך צד ימין עם מאור קנדיל, אלא שהמגן איחר בכדור הרוחב ונבלם לקרן בדקה ה-64. כעבור שתי דקות ביצע דוניס חילוף ראשון וריענן את ההתקפה עם אדוארדו גררו במקום בלקמן. דוניס נטש את מערך חמשת שחקני ההגנה כשהעלה את דן גלזר במקום מאור קנדיל בדקה ה-69.

מאור קנדיל | מכבי תל אביב, רשמי

בדקה ה-73 המארחת כמעט ביצעה מהפך עם התקפה מהירה מאוד מצד ימין, אלא שאיתן טיבי הגיע בתזמון מעולה ונגח לפני שאווסו קוואבנה שם את הכדור ברשת. בדקה ה-81 דן ביטון הרים כדור טוב לרחבה וגררו היה יכול לקנות את עולמו אך בעט על השוער – חבל. סמוך לסיום הלחץ של מכבי גבר. יונתן כהן העביר כדור רוחב מסוכן מצד שמאל אבל השוער קלט את הכדור.

שבע דקות לסיום הכניס דוניס את איתי שכטר וטל בן חיים ו-ויתר על פרץ וגולסה במגמה התקפית ברורה. המארחת, מנגד, התעוררה והשיגה מספר קרנות מסוכנות. שלוש דקות לסיום המשקוף הציל את מכבי ת"א. בדקה ה-88 דן ביטון היה חייב לכבוש מתוך הרחבה אבל התמהמה והכדור הורחק על ידי ההגנה.

יונתן כהן |

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי