מחכים לשייח': בית"ר נכנעה 2:1 לב"ש ורשמה הפסד שלישי ברציפות

צפו בתקציר: ביום שבו בן ח'ליפה רכש 50% מהמועדון, המשבר של הירושלמים העמיק אחרי מהפך וצמד של ז'וסואה (פנדל שנוי במחלוקת, ושער שני אדיר). שער בכורה לשועה לא עזר

(גודל טקסט)

לא כך קיוותה בית"ר ירושלים 'לקבל' את השייח' חמד בן ח'ליפה, עמו נחתם הערב (שני) סופית ההסכם לפיו ירכוש 50% מהבעלות על המועדון וזהו ללא ספק יום היסטורי ומרגש למועדון ולכדורגל הישראלי. עם זאת, על הדשא – הבעיות של הקבוצה מהבירה עדיין גדולות ואפילו העמיקו היום, כאשר היא נכנעה 2:1 להפועל באר שבע באצטדיון טדי במסגרת המחזור התשיעי של ליגת העל.

הירושלמים סופרים כבר שלושה הפסדים רצופים בליגה וחמישה משחקים ללא ניצחון. הם נמצאים במקום ה-11 בלבד עם שמונה נקודות מתוך 24 אפשריות, כאשר הם רחוקים רק שלוש נקודות מהפועל חדרה שנועלת את הטבלה. השייח' צפה יחד עם משה חוגג והנהלת בית"ר במשחק בדובאי, והם התאכזבו יחדיו.

ב"ש, מנגד, קטעה רצף שלילי של תשעה משחקים רצופים ללא ניצחון בכל המסגרות ותקווה ששלוש הנקודות שהיא צברה היום יוציאו אותה לדרך חדשה. חניכיו של יוסי אבוקסיס טיפסו למקום התשיעי בטבלה, כאשר במאזנם 10 נקודות. ומה שהכי חשוב מבחינת ב"ש – היא קיבלה בחזרה את ז'וסואה. הפורטוגלי נראה טוב מאוד, כבש צמד (אחד בפנדל שנוי במחלוקת ואחד בביצוע גדול) וכמה שהקבוצה צריכה אותו. שחקן נוסף שהדרומיים יכולים להנות משובו הוא אלטון אקולטסה, שחזר מהפציעה ונכנס כמחליף עם פתיחת המחצית השנייה.

משה חוגג עם השייח' חמד בן ח'ליפה | בית"ר ירושלים
משה חוגג והנהלת בית"ר ירושלים צופים במשחק עם השייח' חמד בן ח'ליפה | בית"ר ירושלים

מכיוונה של בית"ר, ירדן שועה העניק יתרון שהפיח הרבה תקוות והוריד הרבה נטל ולחץ מכתפיו, כאשר מצא את הרשת אחרי כמעט שנה ללא שער. הכיבוש האחרון שלו היה אי שם ב-18 בינואר, ב-0:4 של מכבי חיפה על סקציה נס ציונה בעונה הקודמת. אבל הצהובים-שחורים שוב נראו לא טוב, התקשו מאוד לייצר מצבים מסוכנים ומשהו נראה מאוד תקוע ולא מסודר בקבוצה. ללא ספק, לסלובודאן דראפיץ' ושי ברדה יש הרבה מאוד חושבים לעשות לקראת ההמשך.

אחרי דקות פתיחה נטולות מצבים, בית"ר מצאה את הרשת בדקה ה-16 משער הבכורה של שועה, אשר נגח לרשת אחרי הגבהה מצוינת של אורן ביטון מהאגף השמאלי. דווקא לאחר השער, הירושלמים נרדמו וב"ש החלה להיכנס יותר לעניינים.

בדקה ה-33 ב"ש גם קיבלה פנדל אחרי ספק הכשלה של אוראל דגני ברחבת בית"ר על ז'וסואה, אך לאחר צפייה חוזרת במערכת ה-VAR השופט איתן שמואלביץ' החליט לבטל את כדור העונשין ב-11 מטרים באופן מוצדק. עד לסיום המחצית הראשונה הפועל ב"ש הייתה יותר טובה, יותר דומיננטית והגיעה ליותר מצבים מבית"ר, אך ירדה להפסקה בפיגור שלא בדיוק שיקף את מה שקרה על כר הדשא.

ז'וסואה, אלטון אקולטסה | דני מרון

בדקה ה-65 הפועל ב"ש זכתה בפנדל נוסף – גם הוא גבולי. אנטואן קונטה ספק הכשיל את אור דדיה ברחבה, אך נראה שלא היה מגע בין השניים, ולמרות זאת השופט שמואלביץ' החליט להשאיר את ההחלטה בעינה אחרי התייעצות עם מערכת ה-VAR מבלי ללכת לצפות במסך. ז'וסואה ניגש לנקודה הלבנה, כבש והשווה ל-1:1 בפנדל, שאי אפשר להגיד שלא היה שנוי במחלוקת. חמש דקות עברו – וז'וסואה הפנטסטי קבע מהפך והשלים צמד בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה בטכניקה שפשוט מעל הליגה הזו ובכך הפורטוגלי קבע את תוצאת המשחק.

יוסי אבוקסיס | דני מרון
סלובודאן דראפיץ' | דני מרון

הרכבים

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, סנטיאגו אוקמפוס, אוראל דגני (אור זהבי, 67), אנטואן קונטה, אורן ביטון (אורי מגבו, 67), עלי מוחמד, מיכאל אוחנה (אלירן עטר, 73), לירן רוטמן, שלום אדרי (עידן ורד, 59), עוזיאל פרדו, ירדן שועה.

הפועל ב"ש: אוהד לויטה, אור דדיה, לואי טאהא, שיר צדק, שון גולדברג, מריאנו בריירו, מרסלו מלי, ז'וסואה, סינטיהו סלליך, תומר יוספי (אלטון אקולטסה, 46), איתמר שבירו (אנתוני וארן, 56).

שחקני בית"ר ירושלים | דני מרון

מהלך המשחק

בדקה ה-15 הגיע המצב הראשון במשחק. הפועל ב"ש ניסתה את כוחה בעיקר במתפרצות בזמן שבית"ר שלטה, וחניכיו של יוסי אבוקסיס רשמו היו הראשונים שרשמו איום רציני לשער. סינטיהו סלליך מצא את אור דדיה שהעביר כדור רוחב מהאגף הימני של הרחבה לכיון המרכז. איתמר שבירו ביצע תנועה לפינה הקרובה ובעט, אך הכדור שלו הלך החוצה.

עלי מוחמד | דני מרון

בדקה ה-16 בית"ר ירושלים עלתה ל-0:1. ומי כבש? סוף סוף – ירדן שועה. החלוץ סיפק שער בכורה בצהוב-שחור ושחרר הרבה מאוד לחץ שיש לו על הכתפיים, עוד מאז שהגיע למכבי חיפה. הוא הצליח למצוא את הרשת בנגיחה ותגובה לא מספיק טובה של אוהד לויטה, אחרי שאורן ביטון סיפק בישול עם הגבהה מצוינת מהאגף השמאלי.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים | דני מרון
ירדן שועה חוגג | דני מרון
ירדן שועה חוגג | דני מרון
ירדן שועה חוגג עם שחקני בית"ר ירושלים | דני מרון
ירדן שועה חוגג עם אנטואן קונטה | דני מרון

בדקה ה-33 הפועל ב"ש קיבלה פנדל אחרי שז'וסואה ספק הוכשל על ידי אוראל דגני ברחבה. השופט איתן שמואלביץ' שרק מיד לכדור עונשין מ-11 מטרים והצביע על הנקודה הלבנה, אך שופטי ה-VAR קראו לו לצפייה חוזרת במסך – לאחריה הוא החליט לבטל את הפנדל במה שנראה כמו החלטה מוצדקת.

שחקני בית"ר ירושלים מתווכחים עם איתן שמואלביץ' | דני מרון
איתן שמואלביץ' | דני מרון

בדקה ה-42 הפועל ב"ש הייתה כל כך קרובה להשוות. סינטיהו סלליך עבר בקלילות את סנטיאגו אוקמפוס, חדר לרחבה ושלח מסירת רוחב לאיתמר שבירו, אשר בעט לעבר השער וניתור של שלום אדרי הצליח להוציא את הכדור לקרן. זה היה קרוב מאוד. בקרן ז'וסואה ניסה לסובב אל תוך השער, אך איתמר ניצן היה עירני והדף לקרן נוספת.

ז'וסואה | דני מרון

אחרי לחץ של הפועל ב"ש לקראת סיום המחצית הראשונה, בית"ר פתחה טוב יותר את החצי השני. עם זאת, ב"ש הייתה זו שרשמה איום אמיתי ראשון על השער בדקה ה-50, כאשר סלליך העביר כדור רוחב מצוין מהאגף הימני לשבירו, שבעט בסיבוב, אך חלש מדי ולמרכז השדה. איתמר ניצן קלט.

ירדן שועה מול לואי טאהא | דני מרון

בדקה ה-52 בית"ר יצאה להתקפה יפה, בסיומה מיכאל אוחנה מסגל כדור מהאגף השמאלי לעבר אוקמפוס באגף הימני. המגן שלח בעיטה עוצמתית עם החלק החיצוני של הנעל לעבר השער של אוהד לויטה, שהדף לקרן.

תומר יוספי, סנטיאגו אוקמפוס | דני מרון

הקצב הטוב נמשך, ובדקה ה-55 ז'וסואה סוף סוף סיפק איום על השער, כאשר בסיומה של מתפרצת שלח כדור בעוצמה גבוהה מ-24 מטרים לעבר השער של איתמר ניצן, אך הניסיון של הפורטוגלי לא מצא את המסגרת.

אנטואן קונט, סינטיהו סלליך | דני מרון

ואז, בדקה ה-65, הפועל ב"ש השוותה ל-1:1. הדרומיים שוב קיבלו פנדל אחרי ספק הכשלה של אנטואן קונטה ברחבת בית"ר על אור דדיה. לא נראה שהיה מגע בין השניים, ואחרי התייעצות עם ה-VAR, השופט איתן שמואלביץ' החליט להשאיר את ההחלטה בעינה. ז'וסואה ניגש לנקודה הלבנה, בעט אל הרשת וקבע שוויון בפנדל השנוי במחלוקת.

שחקני בית"ר ירושלים מקיפים את איתן שמואלביץ' | דני מרון
ז'וסואה חוגג | דני מרון

בדקה ה-70 הושלם מהפך בזק: הפועל ב"ש עלתה ל-1:2 על בית"ר. מתפרצת נהדרת הסתיימה בבעיטה פשוט אדירה של ז'וסואה בנגיעה אחת מחוץ לרחבה אל הרשת. הפורטוגלי, בטכניקת בעיטה מדהימה, שלח כדור חד ועוצמתי אל הרשת של איתמר ניצן, השלים צמד והעניק הרבה תקוות לחניכיו של יוסי אבוקסיס.

ז'וסואה | דני מרון
ז'וסואה, שיר צדק | דני מרון

בדקה ה-90+3 ז'וסואה היה חייב להשלים שלושער כשנותר במצב של אחד על אחד מול איתמר ניצן, אך העדיף להתחכם עם צ'יפ שנעצר אצל השוער. הפורטוגלי גם יכל למסור לחבריו שהיו פנויים, אך בחר באופציה הכי פחות טובה.

אוראל דגני, איתמר שבירו | דני מרון

בדקה ה-90+4 אוהד לויטה הציל את הפועל ב"ש. לירן רוטמן שלח בעיטה אדירה מ-22 מטרים אל עבר השער, אך השוער בהצלת ענק הדף לקרן וסיפק הדיפה גדולה.

ז'וסואה, לירן רוטמן | דני מרון
סנטיאגו אוקמפוס, סינטיהו סלליך | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי