פול גרובס עזב את מכבי חיפה: "אני בדרך לאתגר חדש כמנג'ר באנגליה"

המאמן נפרד לאחר שיחה עם יעקב שחר וברק בכר: "הרגיש פחות מעורב העונה", סיפרו מקורביו. שרי לפני סכנין: "אנחנו יותר קבוצתיים מאשר בעונה שעברה"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מכבי חיפה מתכוננת למשחק מחר נגד בני סכנין (שלישי, החל מ-19:45 בספורט4). בשבת, כזכור, ניצחה הקבוצה 0:3 בקריית שמונה ובמועדון מקווים להמשיך במומנטום וביכולת טובה גם מול סכנין, שנמצאת בכושר נהדר במשחקים האחרונים – הרבה בזכות הצטרפותו של בירם כיאל, וללא ספק יהיה מפגש פיקנטי מול האקס שכל כך מזוהה עם המדים הירוקים.

המאמן ברק בכר דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק על שני המשחקים האחרונים, בהם הקבוצה סוף סוף הצליחה לשמור על שער הנקי: " זו עבודה קבוצתית. כל הקבוצה מחויבת יותר וטקטית יותר. כולם עזורים להגנה. יש עזרה מאוד גדולה של השחקנים ומאמץ גדול. כולם מבינים את החשיבות של כל פעולה וצריך להמשיך עם זה".

המפגש מול בירם כיאל, האקס: "בירם שחקן מצוין ועשה פה עונות יפות. אנחנו מכבדים אותו מאוד, אבל אנחנו לא משחקים נגד שחקן אלא נגד קבוצה. חשוב שנעשה משחק טוב נגד קבוצה שהשתפרה מאוד והתחזקה – לא רק עם בירם, אלא עם עוד כמה שחקנים. היא גם נמצאת במומנטום טוב ויהיה לנו משחק קשה לא פחות ממה שהיה לנו בשבת מול קריית שמונה".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1020214

האם יהיה שינוי במצבת הזרים בינואר: "אנחנו לא מתעסקים עכשיו בינואר. אנחנו מתעסקים בכאן ועכשיו, יש עומס של משחקים. אנחנו לא רוצים להיות שותפים למה שכתוב בתקשורת".

הלו"ז הצפוף: "לכולם קשה. כל הקבוצות משחקות ויש להן עומסים, אז זה לא תירוץ. צריך לבוא ולהמשיך במומנטום הטוב. כמו שאמרתי, גם סכנין במומנטום טוב. יהיה קשה ומאתגר וצריך להמשיך לנצח".

צ'רון שרי דיבר גם הוא והתייחס למגעים על חידוש חוזהו: "אני אשמח מאוד להישאר במכבי חיפה הרבה זמן. זה תלוי בהנהלה, היא צריכה להגיש לי הצעת חוזה ואני ממתין לראות את ההתפתחויות".

צ'רון שרי | מאור אלקסלסי

ההבדל בין הקבוצה הנוכחית לזו של העונה שעברה: "אין הבדל גדול בין העונה הזו לקודמת. אני חושב שעכשיו אנחנו יותר קבוצתיים מאשר בעונה הקודמת, אבל זו רק תחילת העונה. אני חושב שלקראת סיום העונה נוכל לדבר על אליפות, וזה הדבר שאנחנו רוצים להשיג העונה".

התלות ההתקפית בו ובניקיטה רוקאביצה: "יש לנו קבוצה טובה. ההגנה עושה את העבודה שלה ויש לנו שחקני התקפה טובים שיכולים להבקיע ולבשל. אנחנו עושים עבודה טובה כקבוצה, יש לנו שחקנים טובים בקישור ובהתקפה".

המשחק הקרוב מול סכנין: "יהיה משחק קשה כמו שהיה מול קריית שמונה. אני חושב שאנחנו צריכים להתרכז בעצמנו ולא לספוג שער מוקדם. הדבר הכי חשוב הוא שנלך אחרי הביתה אחרי שניצחנו".

ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי

במכבי חיפה מעריכים שגם הפעם תצטרך הקבוצה להציג משחק סבלני מול הצפיפות ההגנתית ושתהיה חשיבות גדולה למרכז השדה וללחץ שיפעילו שחקני החלק ההתקפי. על פי האימון המסכם, ברק בכר לא מתכוון לבצע שינויים בהרכב והמשמעות היא שסאן מנחם ורז מאיר ימשיכו כמגנים ועופרי ארד יפתח במרכז ההגנה לצדו של בוגדן פלאניץ', בעוד על הספסל ישבו ארנסט מאבוקה, טאלב טוואטחה וגם יובל אשכנזי שעשוי לקבל דקות משמעותיות לאחר ששב לסגל בשבת ועלה ל-10 הדקות האחרונות. הקשר יאניק ווילדסחוט נמצא בשלבים האחרונים של השיקום, אך עדיין אינו צפוי להיות בסגל .

בנטשא אחר, עוזר המאמן, פול גרובס, לא הגיע היום לאימון הקבוצה ולאחר מכן עזב באופן רשמי את הקבוצה. גרובס הגיע לפני כשנה וחצי ושימש בתחילה כעוזר מאמן ראשון של מרקו בלבול, אך תחת בכר הפך העונה לעוזר מאמן שני בעקבות ההגעה של גיא צרפתי. אנגלי החליט להישאר בקבוצה לאחר שזכה להערכה מראשי המועדון אך בסביבתו של גרובס ציינו כי הרגיש פחות הערכה העונה ולכן החליט לחזור לארץ הולדתו "הוא הרגיש פחות מעורב העונה ובוחן את כל האפשרויות" סיפר מקורב.

גרובס שוחח בשעות הערב עם יעקב שחר וברק בכר, ולאחר מכן יצאה ההודעה הרשמית: "נהנתי מאד במכבי חיפה. הייתה לי פה תקופה נהדרת, לעבוד עם השחקנים ובמועדון. תודה רבה להנהלה ולקהל. אני כעת בדרך לאתגר חדש כמנג'ר באנגליה, עבורי זו הזדמנות. מאחל למועדון הצלחה רבה" אמר בהודעת הפרידה.

הרכב משוער: ג'וש כהן, רז מאיר, עופרי ארד, בוגדאן פלאניץ', סאן מנחם, נטע לביא, חוסה רודריגס, מוחמד אבו פאני, צ'רון שרי, דולב חזיזה וניקיטה רוקאביצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי