בן ח'ליפה: "לה פמיליה שטופי מוח מהצד האפל, נראה להם את האור"

חמד בן ח'ליפה עם משה חוגג | בית"ר ירושלים

השייח' ומשה חוגג ערכו מסיבת עיתונאים בדובאי לרגל מכירת 50 אחוז מבית"ר. בנו של של השייח, שיהיה סגנו של אוחנה: "צריך לחזק את ההגנה בינואר. בית"ר פתוחה לשחקן ערבי". חוגג: "גזענים הם בורים"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

לא מעט ציניקנים הרימו גבה, טענו שמדובר בספין וסברו כי המהלך לא ייצא לפועל, אך היום (שלישי) משה חוגג וחמד בן ח'ליפה ערכו בדובאי מסיבת עיתונאים חגיגית והיסטוריית שבה הם דיברו בפעם הראשונה מאז שהעסקה הושלמה והשייח' מאיחד איחוד האמירויות הערביות רכש 50% מבית"ר ירושלים והפך לאחד משני האנשים החזקים בקבוצה מבירת ישראל.

בין השאר, חוגג ובן ח'ליפה סיפרו סיפרו כיצד שיתוף הפעולה ביניהם יעבוד, התייחסו להתנגדות של ארגון לה פמיליה, עשו סדר בסכומים שיושקעו בקבוצה מהבירה ושפכו על עתידה של בית"ר ירושלים.

משה חוגג הנרגש פתח את דבריו ואמר: "אני מאוד אמוציונלי, זה רגע היסטורי בשביל המועדון וגם בשביל ישראל ואיחוד האמירויות. זה הפרי האמיתי הראשון של הסכם השלום בין המדינות, אני נרגש וגאה להציג את השותף החדש שלי בבית"ר ירושלים, הוד מלכותו, שייח' חמד בן ח'ליפה ובנו השייח' מוחמד.

שייח' בן ח'ליפה הציג את עצמו: "שלום גבירותיי ורבותיי, השם שלי הוא שייח' חמד בן ח'ליפה. אחרי הסכם השלום, אנחנו בודקים הרבה הזדמנויות ומחפשים ליצור שותפויות אסטרטגיות. אחד הדברים שגילינו בשבועיים האחרונים זו השותפות עם משה חוגג ובית"ר ירושלים. אני חושב שזה ציון דרך בשבילנו ובשביל המועדון. תודה לכם".

מסיבת העיתונאים בדובאי, חוגג ובן ח'ליפה | מסך

חוגג הוסיף: "כל מי שאוהב כדורגל יודע שזו הזדמנות גדולה בשבילנו. אנחנו רוצים לנצח, להבקיע שערים ולעשות את האוהדים שמחים. אחרי כל כך הרבה שנים שאנשים חשבו שמוסלמים ויהודים לא יכולים לעשות דברים ביחד או להסתדר, אנחנו רוצים להוכיח אחרת. אנחנו רוצים להוכיח שמוסלמים ויהודים יכולים לעשות דברים גדולים ביחד, דברים יפים וספורט זו הדרך הכי טובה להתחיל. שלום אמיתי הוא בין אנשים ולא בין ממשלות, זה יהיה נהדר לראות אותי והשותף החדש שלי גורמים לאנשים לשמוח".

השייח' מוחמד, שיהיה סגן הנשיא של אלי אוחנה, אמר: "יש לי תשוקה גדולה לכדורגל מאז שהייתי צעיר, אני מכיר את המשחק מבפנים ובחוץ, ניצב בפנינו אתגר גדול מאוד בבית"ר. אנחנו רוצים להשקיע בנוער, במתקנים ובקבוצה הבוגרת. אנחנו רוצים להבין ביחד איך אנחנו גורמים לקבוצה הזאת לזכות בתארים".

מה האינטרס שלו לקנות את בית"ר: "אני חושב שבית"ר ירושלים היא כבר אחת מ-5 הקבוצות הגדולות בישראל. אני רואה הזדמנות גדולה לפתח את המועדון ולקחת אותו לרמה הכי גבוהה. הסיבה השנייה היא היחסים שלי עם מושיקו".

ההתנגדות לערבים בבית"ר: "אני בהחלט לא חושש מזה, אנחנו מקבלים את האתגר ורוצים להציב את הדוגמא לשתי המדינות, להוכיח שמוסלמים ויהודים יכולים לעבוד ביחד".

משה חוגג עם השייח' חמד בן ח'ליפה | בית"ר ירושלים

חוגג: "אני שותף מלא לשייח' וכפי שאמרתי הרבה פעמים בעבר, אנחנו לא פוחדים מגזענים, אנחנו חייבים להתמודד איתם, אנחנו מוכנים לזה, יש לנו אסטרטגיה לסיים את זה וזה חלק מהשינוי שאנחנו רוצים לעשות במועדון. ירושלים היא עיר קדושה לכל הדתות ואנחנו רוצים להראות שבעיר הזאת אנחנו יכולים לעבוד ביחד ונתמודד עם זה בלי פחד".

השייח בן ח'ליפה התייחס לארגון לה פמיליה: "הם שטופי מוח מהצד האפל, נראה להם את האור. אני חושב שאנחנו צריכים לשלוח את ידנו אליהם ולשתף פעולה". על עצמו אמר: "זו השקעה פרטית שלי. אם אתם רוצים עוד מידע עליי אתם יכולים לחפש בגוגל".
האפשרות שירכוש את המועדון במלואו: "אין סעיף כזה ואני מעוניין להמשיך את השותפות עם מושיקו חוגג".

חוגג: "אני מסכים לגמרי עם השייח', מדובר בחבר'ה צעירים ובורים. אנחנו צריכים להבין את זה, הגזענות הזו היא תוצאה של בורות. מצד אחד אנחנו רוצים להאיר ולהפסיק את שטיפת המוח הזאת, ולהראות להם, לא רק מסיפורים אלא במעשים, שיהודים ומוסלמים יכולים לעבוד ביחד. אין לנו סבלנות לאלימות או גזענות. אנחנו הולכים להילחם בהם, אין טיפת סבלנות, אם נצטרך ללכת לבית משפט, לתבוע את האדם או ללכת למשטרה, נעשה הכל על מנת להבטיח שתוכל לבוא עם הבן שלך למשחק ותהנה מכדורגל. אנחנו יודעים איך לעשות את זה. בשנתיים האחרונות עשינו את זה בצורה מוצלחת. הייתה אפס גזענות. אנחנו ב-100% בטוחים שנוכל להילחם באתגר הזה ולנצח. אנחנו רוצים לבנות מועדון חזק. כדי לבנות מועדון חזק נביא את המשאבים והכלים כדי לבנות קבוצה חזקה, לאחר מכן נציג את החזון ונביא אנשים מקצועניים כדי לקחת אותנו למקומות גדולים".

השייח' חמד בן ח'ליפה עם משה חוגג | בית"ר ירושלים

סגן הנשיא השייח' מוחמד: "לא עבדתי בכדורגל בעבר אבל יש לי תשוקה גדולה למשחק, כי זה משחק יפה שמעניק אושר ושלום להרבה אנשים ומאחד אותם. שחקן ערבי? אנחנו מוכן לקבל כל שחקן שייקח את בית"ר ירושלים לרמה הבאה. התוכנית שלי היא כמובן להשקיע בנוער, הנוער הוא העתיד. וכפי שכולנו רואים היום בכדורגל, כל השחקנים הגדולים הם צעירים. אנחנו הולכים בכיוון הזה ונשקיע המון במתקנים של הקבוצה, בנוער ובסקאוטינג".

האם יהיו שינויים בסגל: "אני רואה שאנחנו צריכים לחזק את ההגנה שלנו בינואר ונקווה שנוכל לחזק אותה. נלמד, נבדוק, נביא מומחים ונקווה שנחזק את כל הקבוצה".

לסיום, חוגג התייחס לאפשרות שבית"ר תקיים משחק ידידות בדובאי: "ברור שאנחנו רוצים לקיים משחק בדובאי ומשחק בירושלים, עדיין לא הגענו לפרטים הסופיים אבל זה משהו שאנחנו מתכננים".

מוני ברוש, משה חוגג, אלי אוחנה | בית"ר ירושלים, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי