קורנפיין: "צירוף שחקן ערבי לבית"ר? זו רק שאלה של זמן"

מנכ"ל הקבוצה לשעבר התייחס לעסקת השייח' בן ח'ליפה ברדיו 103FM: "מאמין שאם הכסף יושקע לטובת המועדון, המחאה תיחלש. תקרית מצד האוהדים עלולה לפגוע בהסכם השלום". וגם: מה צריך לקרות כדי שיגיע שחקן מהמגזר?

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

עסקת רכישת 50% מבית"ר ירושלים על ידי השייח' בן ח'ליפה היא ללא ספק אחד מאירועי המפתח הגדולים שקרו בכדורגל הישראלי מאז ומעולם. איציק קורנפיין, סמל בית"ר בעבר והאיש שספג את האש מהקהל בתור מנכ"ל המועדון לאחר עסקת הצ'צ'נים לפני כשבע שנים, התראיין הערב (חמישי) ברדיו 103FM ובטוח – הפעם זה יסתיים אחרת.

איציק קורנפיין פתח את דבריו ואמר: "קודם כל זה באמת צעד מפתיע ואמיץ, אך במקביל אני חושב שזה צעד שנותן הרבה סיבות לאופטימיות ואם אכן יגיע כסף מאיחוד האמירויות יהיה אפשר להשקיע אותו במועדון ויקדם את בית"ר ירושלים. המהלך קרה וזו עובדה, זה לא שיש מו"מ ואני חושב שבסופו של דבר עוצמת המאבק יקבע על פי מה שיהיה עם הקבוצה. אם יראו שהכסף יושקע לטובת עתיד הקבוצה, אז המחאה תהיה חלשה יותר ותדעך לאט לאט".

מה ההבדל בין העסקה הנוכחית לבין צירופם של זאור סדאייב וג'בראיל קאדייב: "אני חושב שבניגוד לניסיון הקודם עם הצ'צ'נים, פה יש אינטרס מעבר שלא תהיה איזו תקרית שתשפיע על הסכם השלום. לכן אני חושב שתהיה תמיכה מאוד גדולה, והוא לא יהיה לבד במערכה – כמו שאני הייתי".

השייח' חמד בן ח'ליפה עם משה חוגג | בית"ר ירושלים

מה תהיה התגובה של 'לה פמיליה': "מחר באימון לא יהיה שום דבר דרמטי, גם המשטרה וגם בית"ר הבינו אחרי האימון שפוצץ, שצריך להתנהל אחרת. וגם אני חושב שהאוהדים של 'לה פמיליה' לא טיפשים, הם יודעים שהאימון מצולם שיתעדו כל צעד שהם עושים והם לא רוצים לסיים את היום במגרש הרוסים ולא בתביעה אזרחית. מחר יכול להיות שתהיה מחאה לגיטימית, אבל לא מעבר לזה".

האם הקבוצה כבר בשלה לצרף שחקן ערבי: "אני חושב שהגיע הזמן כבר מזמן, אחרי כל מה שעברו על הצ'צ'נים אמרתי בסרט 'טהורה לעד' שבית"ר תהיה חייבת לצרף שחקן ערבי – אחרת לא תהיה בית"ר ירושלים. אני לא חושב שזה יעבור חלק לא משנה מתי זה יקרה, אבל אני חושב שזה צעד שצריך לעשות, כמובן שהשיקול צריך גם להיות מקצועי. בסופו של דבר זו רק שאלה של זמן. זה נכון שגם שחקנים מהמגזר לא רוצים להגיע, אני אישית ניסיתי להביא פעמיים והם לא רצו. אני חושב שגם לשחקנים מהמגזר יהיה כיום יותר נוח להגיע אם הם יידעו שיבואו לקבוצה חזקה מקצועית שתתן להם גב".

איפה אתה בימים אלו: "אני מנהל אגף הספורט של עיריית ירושלים. האם אני מתגעגע לכדורגל הישראלי? לפעמים כן ולפעמים לא".

סדאייב, קדאייב
סדאייב, קדאייב | צילום: אורי לנץ

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי