בגיל 34: ולדימיר דבאלישווילי פרש מכדורגל

ודלימיר דבאלישווילי
ודלימיר דבאלישווילי | JOHN MACDOUGALL/AFP/Getty Images

חלוץ מכבי חיפה לשעבר, שהעפיל עם הירוקים לליגת האלופות וכבש 48 שערים בקבוצה, כולל צמד ב-3:4 הבלתי נשכח על אקטובה, תלה את הנעליים וישמש כמנהל המקצועי בדינמו באטומי, קבוצתו האחרונה בקריירה

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

חלוץ מכבי חיפה לשעבר, ולדימיר דבאלישווילי שהיה שותף לאחד הרגעים הגדולים של המועדון הירוק בעשור האחרון, הודיע אתמול (שישי) על פרישה מכדורגל בגיל 34 בלבד. ההודעה הגיעה באופן רשמי מהקבוצה בה בילה את השנה האחרונה בקריירה, דינמו טביליסי, בה הגאורגי ישמש כעת כמנהל מקצועי.

דבאלישווילי שיחק שלוש עונות בישראל והיה שותף בכיר בהעפלה האחרונה של מכבי חיפה לשלב הבתים של ליגת האלופות, כאשר בדרך לשם כבש צמד ב-3:4 הבלתי נשכח על אקטובה בקריית אליעזר, במה שהיה אחד המשחקים הזכורים של הקבוצה מהכרמל בשנים האחרונות. החלוץ זכה עם הירוקים באליפות ב-2011 ובסך הכל רשם 48 שערים ו-10 בישולים ב-103 הופעות במועדון, בו שיחק יותר מאשר בכל קבוצה אחרת בקריירה שלו.

ברזומה של דבאלישווילי שלוש אליפויות נוספות בשתי מדינות שונות, אחת עם דינמו טביליסי הגאורגית ב-2005 והשתיים הנוספות במדי לגיה ורשה הפולנית, ב-2013 וב-2014. מעבר לכך, הוא גם זכה בגביע הפולני עם לגיה. החלוץ הופיע ב-43 משחקים במדי נבחרת גאורגיה, שם ערך את הבכורה שלו ב-2009, ובסך הכל הבקיע שישה שערים. מכבי חיפה לא הייתה הקבוצה היחידה שלו בישראל, שכן בינואר 2018 הוא חתם בהפועל אשקלון באופן מפתיע, אך בתשע הופעות הוא לא מצא את הרשת ועזב כעבור חצי שנה.

ולדימיר דבאלישווילי
דבאלישווילי. פרש בגיל צעיר | לירון מולדובן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי