בשיניים: 1:2 קשה להפועל ב"ש על קריית שמונה

זה לא היה פשוט, אך הקבוצה של יוסי אבוקסיס השיגה ניצחון שני ברציפות בליגה בזכות צמד של וארן מבישולים של סלליך ומחצית ראשונה מצוינת. לוסיו רק צימק, הפסד שני ברצף לקובי רפואה

(גודל טקסט)

זה הלך כל כך קשה, אך לבסוף הפועל באר שבע הצליחה לרשום הערב (ראשון) ניצחון שני ברציפות ולגבור 1:2 על קריית שמונה באצטדיון טדי במסגרת המחזור העשירי של ליגת העל. במחצית הראשונה חניכיו של יוסי אבוקסיס סיפקו הצגת כדורגל והיו הקבוצה היחידה על כר הדשא, אך בחצי השני זה היה הפוך לגמרי וחניכיו של קובי רפואה היו אלה שתקפו ללא הרף.

ב"ש, מבחינתה, יצאה לדרך חדשה. במחזור הקודם היא גברה על בית"ר ירושלים וקטעה רצף של תשעה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות. ביום חמישי האחרון היא רשמה 0:1 מפתיע על ניס וסיימה בטעם מתוק את קמפיין שלב הבתים של הליגה האירופית – ואפשר להגיד שהיא כבר במקום חדש, למרות שהיא לא הבריקה היום, בטח לא במחצית השנייה. הבשורות הרעות מעבר ליכולת החלשה בחצי השני הן הפציעות של אור דדיה ומרואן קבהא, שנאלצו להתחלף.

ומה קורה מבחינת קריית שמונה? היא שוב יוצאת עם מחמאות, אבל הפעם גם ללא נקודות, ואחרי שבמחזור הקודם נכנעה למכבי חיפה והפסידה לראשונה העונה – סופרת הפסד שני ברציפות. קובי רפואה הביע אמון ב-11 שהפסידו לירוקים ולא ביצע שינוי, ובמחצית הראשונה זה היה נראה רע. בחצי השני ק"ש לחצה ולחצה, אך לא הצליחה להשוות וירדה מנוצחת מכר הדשא.

אנתוני וארן חוגג | דני מרון

ק"ש פתחה בלחץ גבוה, אבל אחרי עשר דקות של כדורגל הפועל ב"ש השתלטה על העניינים. אנתוני וארן הגיע למצב טוב ורשם החמצה גדולה, בדקה ה-12 כיפר על כך שכבש בנגיחה מצוינת אחרי בישול של סינטיהו סלליך והעניק 0:1 לדרומיים. חניכיו של יוסי אבוקסיס המשיכו ללחוץ כאשר אלטון אקולטסה נראה טוב מאוד, ובדקה ה-30 ב"ש גם עלתה ל-0:2.

שוב, בדיוק כמו בשער הראשון, סלליך בישל לווארן. הפעם, שחקן הכנף חדר לרחבה בצורה נפלאה מהאגף הימני, חתך את הגנת ק"ש שפשוט לא הייתה קיימת ושלח כדור רוחב לחלוץ, לו נותר רק לגלגל מקרוב לרשת ולהשלים צמד. ארבע דקות חלפו, הקצב היה מצוין, ולוסיו רשם החמצת ענק מנגד לאחר טעות איומה של ז'וסואה שפשוט מסר לאחור והותיר את הברזילאי מול אוהד לויטה, אך החלוץ הגיב לאט מדי והחמיץ ממצב של גול בטוח.

את המחצית השנייה ק"ש פתחה טוב יותר, ובדקה ה-58 גם צימקה ל-2:1, כאשר אמיר בן שמעון הגביה כדור חופשי מהאגף הימני לתוך הרחבה. לוסיו התרומם, נגח מקרוב לרשת והחזיר את הקבוצה של קובי רפואה למשחק. לאחר מכן, ק"ש שלטה לחלוטין בכר הדשא, הפעילה לחץ כבד וחיפשה את השוויון. היא הייתה קרובה מספר פעמים, אך לבסוף לא הצליחה להכניע שוב את אוהד לויטה ורשמה הפסד שני ברציפות.

יוסי אבוקסיס | דני מרון
קובי רפואה | דני מרון

הרכבים

הפועל ב"ש: אוהד לויטה, אור דדיה (דוד קלטינס, 19), לואי טאהא, מרואן קבהא (שיר צדק, 46), שון גולדברג, מרסלו מלי, מריאנו בריירו, ז'וסואה, סינטיהו סלליך (איליי מדמון, 78), אלטון אקולטסה (דודי טויטו, 64), אנתוני וארן (איתמר שבירו, 64).

קריית שמונה: דז'יוגאס ברטקוס, דור אלו, אורי דהן, עידן נחמיאס, זיו מורגן (אמיר בן שמעון, 35), יואב הופמייסטר (מוחמד שכר, 56), סמואל בראון (אדריאן רוצ'ט, 84), רועי קהת, סאקו טורה, יוג'ין אנסה, לוסיו.

לוסיו | דני מרון
סינטיהו סלליך | דני מרון

מהלך המשחק

קריית שמונה פתחה טוב יותר ובדקה השביעית סמואל בראון גם טיווח את השער של אוהד לויטה, כאשר בעט בעוצמה מחוץ לרחבה אך הכדור שלו היה גבוה. בדקה ה-10 הפועל ב"ש הגיעה למצב מצוין שהיה חייב להסתיים ברשת, כאשר אלטון אקולטסה העביר כדור רוחב לאנתוני וארן, שהיה פשוט חופשי לחלוטין ממרחק של שישה מטרים מהשער אך במקום לבעוט מדויק בעט בעוצמה גבוהה והחמיץ בגדול עם כדור שהלך אל מעל המסגרת.

יוג'ין אנסה, מריאנו בריירו | דני מרון

בדקה ה-12 וארן כיפר בגדול על ההחמצה, כאשר העלה את הפועל ב"ש ל-0:1. אלטון אקולטסה העביר מסירה לסינטיהו סלליך באגף הימני, והאחרון הגביה בנגיעה אחת רכה ומצוינת אל הרחבה. וארן עלה מצוין, נגח מקרוב לרשת של דזיוגאס ברטקוס וכבש את השלישי שלו העונה.

אנתוני וארן חוגג | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

בדקה ה-19 אור דדיה נפצע ונאלץ להתחלף בהפועל ב"ש, ומי שנכנס על חשבונו היה דוד קלטינס. שתי דקות לאחר מכן, ז'וסואה התקדם לכיוון השער ושחרר בעיטה עוצמתית מ-24 מטרים לעבר השער, אך הכדור שלו היה גבוה.

אור דדיה פצוע | דני מרון

בדקה ה-24 הפועל ב"ש הייתה קרובה מאוד להכפיל את היתרון. אקולטסה ביצע פעולה גדולה באגף השמאלי, חלף על פני דור אלו ושלח מסירת רוחב מצוינת למריאנו בריירו. הארגנטינאי בעט בעוצמה וסחט הצלה גדולה מברטקוס, שהציל את ק"ש.

דור אלו, אלטון אקולטסה | דני מרון

בדקה ה-40 סאקו טורה לקח כדור חופשי עבור ק"ש מ-22 מטרים ושלח בעיטה מצוינת שנהדפה על ידי אוהד לויטה לקרן. שלוש דקות חלפו, וסלליך בעט מנגד כדור עוצמתי מחוץ לרחבה לעבר שער ברטקוס, שקלט את הקלות.

עידן נחמיאס | דני מרון

ב"ש המשיכה להיראות טוב ובדקה ה-30 גם עלתה ל-0:2. ושוב סלליך בישל לוארן. הפעם הבישול של שחקן הכנף היה הרבה יותר מרשים, כאשר הוא חדר מהאגף הימני אל תוך רחבה אל מול האין הגנה של ק"ש ומסר לווארן, שעליו היה רק לשלוח פס לעבר השער ולהשלים צמד.

אנתוני וארן חוגג | דני מרון
סינטיהו סלליך, אנתוני וארן | דני מרון

בדקה ה-34 לוסיו רשם החמצה שלא תיאמן, אחריה קובי רפואה תפס את הראש. ז'וסואה בטעות ענק מסר לאחור ופשוט השאיר את הברזילאי במצב של אחד על אחד מול אוהד לויטה. לוסיו עבר את השוער ולקח את הזמן עד לבעיטה, ועד שהוא כבר איים על השער, מרואן קבהא עט לכיוונו והצליח לסגור את הבעיטה ולמנוע שער בטוח. איזה פספוס של החלוץ.

מריאנו בריירו | דני מרון

ק"ש פתחה לא רע את המחצית השנייה והייתה עדיפה על ב"ש. בדקה ה-58 היא גם צימקה ל-2:1. אמיר בן שמעון הכניס כדור חופשי מהאגף הימני אל הרחבה, לוסיו התרומם ונגח מקרוב בקלות לרשת של אוהד לויטה והחזיר את הקבוצה של קובי רפואה למשחק.

לוסיו | דני מרון
רועי קהת, סאקו טורה | דני מרון
עידן נחמיאס | דני מרון

בדקה ה-66 הלחץ של ק"ש נמשך סמואל בראון ביצע מהלך יפה בתוך רחבת ב"ש ובעט, אך אוהד לויטה הדף. דקה אחת חלפה ורועי קהת שיגר כדור אדיר ממרחק לעבר החיבורים, ושוב לויטה היה עירני בין הקורות וסיפק הצלה נאה.

דוד קלטינס, סאקו טורה | דני מרון

ככל שהדקות חלפו ההתלהבות של ק"ש ירדה ובדקה ה-87 ז'וסואה סחט כדור חופשי במרחק של 25 מטרים מהשער של ברטקוס. הפורטוגלי ניגש בעצמו כמובן לבעוט את הכדור ושלח בעיטה אל המסגרת, אך ללא עוצמה מספקת, והיא נעצרה בקלות אצל השוער הליטאי.

אלטון אקולטסה, אורי דהן | דני מרון

קריית שמונה המשיכה לחפש את השוויון. השופט הוסיף ארבע דקות תוספת זמן לסיום המשחק, ובדקה הראשונה סאקו טורה שלח בעיטה יוצאת מן הכלל ממרחק לעבר החיבורים של לויטה בעוצמה אדירה, אך הכדור של הגמבי היה רחוק סנטימטרים מהמסגרת.

סינטיהו סלליך | דני מרון
יואב הופמייסטר | דני מרון
סאקו טורה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי