התוצאה משקרת: רק 0:1 למכבי חיפה על הפועל תל אביב

משחק נפלא בסמי עופר, שכלל שלוש קורות מצד הירוקים ושלל החמצות משני הצדדים, הוכרע משער של רוקאביצה בדקה ה-20. ג'וש כהן השאיר את הנקודות בכרמל בזכות הצלה הרואית מכדור חופשי של אלטמן. בכורה ליצחק

(גודל טקסט)

המחזור העשירי של ליגת העל נחתם היום (שני) בקרב הקצוות בין המוליכה מכבי חיפה לנועלת הטבלה הפועל תל אביב בסמי עופר. הירוקים של ברק בכר עשו את המוטל עליהם והשיגו 0:1 קטן על האדומים אך למרות התוצאה הזעומה, קיבלנו את אחד המשחקים המותחים של השנה וללא ספק האיכותי ביותר מצד האדומים.

מכבי חיפה פתחה בסערה והייתה קרובה לעלות יתרון מוקדם כבר בדקות הראשונות, אך חזיזה ורוקאביצה נעצרו בקורה תוך שלוש דקות בלבד. בסופו של דבר הירוקים עלו על לוח התוצאות בדקה ה-20 בעקבות איבוד כדור של קולו ובתום אותו מהלך, אבו פאני סידר לחלוץ האוסטרלי את שערו ה-11 בליגה. במחצית הראשונה רוקאביצה קיבל עוד גדולה להכפיל, אך כמו בתחילת המשחק, שוב פגש את העמוד.

ניקיטה רוקאביצה | לילך וייס

הקצב הגבוה המשיך גם במחצית השנייה, אבו פאני רשם שתי החמצות גדולות ממרכז הרחבה, לפני שהוחלף על ידי אשכנזי בדקה ה-60 מהצד השני אייזן וזיקרי כמעט הענישו, אלא שהראשון הצליח לבעוט מעל המסגרת מחישה מטרים והאחרון סיים מתפרצת עם בעיטה מרושלת שנעצרה בגופו של ג'וש כהן.

מאז האדומים שלטו במשחק ביד רמה והמצב המסוכן ביותר הגיע בדקה ה-70 מאלטמן ששחרר כדור חופשי מסוכן שנעצר בקצות אצבעותיו של ג'וש כהן. כעבור דקה גם יצחק ערך את הופעת הבכורה באדום נגד האקסית, אך גם הוא לא הושיע – מכבי חיפה השיגה ניצחון 0:1 קטן ומשמעותי במיוחד להמשך הדרך.

מכבי חיפה שרשמה ניצחון ליגה רביעי ברציפות וללא ספיגת שער, הגדילה את הפער לשלוש נקודות ממכבי פתח תקווה השנייה, אותה תפגוש בשבת הקרובה באצטדיון המושבה. הפועל תל אביב מנגד שיכולה להתנחם ביכולת טובה יותר מאשר הציגה בשבועות האחרונים, עדיין שקועה במקום האחרון עם הפסד שישי מאז תחילת העונה ומשחק שישי ברציפות ללא שער. בראשון האדומים ינסו לשנות המומנטום השלילי נגד הפועל באר שבע של יוסי אבוקסיס.

אושר דוידה | לילך וייס

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, עופרי ארד, בוגדן פלאניץ', סאן מנחם, חוסה רודריגס, נטע לביא (מאור לוי 80), מוחמד אבו פאני (יובל אשכנזי 60), צ'רון שרי (יאניק ווילחסוט 77), דולב חזיזה (גודסוויי דוניו 88), ניקיטה רוקאביצה (יהאב אבו אלשיך 88).

הפועל תל אביב: ארנסטס שטקוס, ניב סרדל (רז שלמה 76), איאד אבו עביד, סיאנדה קולו, דורון ליידנר, שי אייזן, שי אליאס, דן עזריה (עמנואל בואטנג 63), אושר דוידה (גיל יצחק 71), רועי זיקרי (עומר סניור 71), עומרי אלטמן.

מהלך המשחק

דקה 5: הזדמנות גדולה להפועל תל אביב. זיקרי מצא את דוידה בצד ימין והאחרון בעט לגופו של ג'וש כהן, שהדף לקרן.

דקה 6: מכבי חיפה הגיבה אחרי דקה. שרי מצא את רוקאביצה בכדור עומק, אך שטקוס הגיב בזמן והרחיק לקרן.

דקה 10: הגול של חיפה מתקרב. חזיזה קיבל כדור על מגש מרוקאביצה, שחרר בעיטה שהכניעה את שטקוס אך נעצרה בקורה.

חוסה רודריגס | לילך וייס

דקה 13: עוד קורה לירוקים: ג'וש כהן הוציא מתפרצת עם כדור ארוך לשרי, ההולנדי העביר לרוקאביצה שמזווית קשה בעט לעמוד.

דקה 15: דוידה מצא את אלטמן בכדור גובה ומלך שערי הפועל תל אביב ניסה את מזלו עם חצי מספרת שעלתה מעל המשקוף.

ברק בכר | לילך וייס

דקה 20, מכבי חיפה עלתה ל-0:1! מסירה רעה של קולו הגיעה לשרי, שהעביר לאבו פאני והקשר מצא את רוקאביצה בכדור עומק ומלך השערים כבש את ה-11 שלו בליגה.

דקה 38: כדור רוחב של מכבי חיפה הגיע למנחם שנבלם על ידי שחקן הגנה לבן, רוקאביצה הגיע לכדור החוזר וגם הפעם פגש את העמוד. חוסר מזל לאוסטרלי שהיה יכול להשלים שלושער בחצי הראשון.

דקה 48: החמצה ענקית למכבי חיפה, שרי בצד ימין מצא את לביא שהשאיר רוחב לאבו פאני ששלח בעיטה לשמיים מחמישה מטרים.

דקה 52: הפועל תל אביב כמעט הענישה את מכבי חיפה, אך רשמה החמצה ענקית לא פחות. אליאס עשה סיבוב נפלא בתוך הרחבה, השאיר לאלטמן וזה מצא את אייזן במסירה אחורנית, אך האחרון איכשהו פספס את המסגרת משבעה מטרים.

חוסה רודריגס | לילך וייס

דקה 55: עוד הזדמנות גדולה לאבו פאני, הקשר החליף מסירות עם רוקאביצה ונותר במרכז הרחבה, אך שוב בעט מעט המשקוף.

דקה 56: הקצב הגבוה נמשך. הפועל תל אביב יצאה למתפרצת כשבסיומה אלטמן העביר כדור עומק לזיקרי במכרז הרחבה וגם הפעם ג'וש כהן הצליח לחלץ.  

דקה 69: אלטמן כמעט איזן עם בעיטה חופשית אדירה מ-25 מטרים, אך ג'וש כהן התעופף והצליח להדוף לקרן בקצות אצבעותיו.

דקה 80: שטקוס יצא לא טוב לכדור עומק של רוקאביצה, אשכנזי השתלט על הכדור החוזר, אך הוא פגש רק את הרשת החיצונית.

ניר קלינגר, רועי זיקרי | לילך וייס
דולב חזיזה, ניקיטה רוקאביצה | לילך וייס
שחקני מכבי חיפה חוגגים | לילך וייס
ניר קלינגר | לילך וייס
אושר דוידה | לילך וייס
דולב חזיזה, ניב סרדל | לילך וייס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי