צפו בתקציר: 0:1 לבית"ר ירושלים נגד קריית שמונה

אחרי חמישה משחקים ללא ניצחון, הצהובים-שחורים גברו בקושי רב על הצפוניים עם שער הבכורה של פלייטר (35), במשחק החזרה שלו מהפציעה. אדרי הורחק כשתי דקות לאחר שנכנס מהספסל

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים יצאה מהקו האדום. לאחר חמישה משחקים ללא ניצחון, הקבוצה מהבירה גברה הערב (חמישי) 0:1 את קריית שמונה, במשחק בו הציגה יכולת לא משכנעת, אבל רשמה ניצחון קריטי עבורה נגד הקבוצה של קובי רפואה, אשר סופרת הפסד שלישי ברצף ואיבדה הרבה גובה אחרי פתיחת העונה הטובה שלה.

שתי הקבוצות נפגשו הערב במסגרת משחק השלמה מהמחזור השלישי בליגת העל, זאת בעקבות הסגר שהוטל במועד המקורי. סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה קיבלו להתמודדות את החלוץ חלאופילו פלייטר, שהחלים מהפציעה הארוכה ממנה סבל וחזר לסגל נגד הקבוצה בה שיחק בגיל הנוער ובחרה שלא לתת לו את ההזדמנות.

נראה שהחשבון הפתוח של פלייטר עם הצפוניים הכניס לו הרבה מאוד מוטיבציה, לאחר שבדקה ה-35 של המשחק, אחרי דקות רעות מצידה של בית"ר ירושלים, החלוץ הצליח לתרגם מסירה של ירדן שועה לשערו הראשון במדי הצהובים-שחורים, במה שגם הפך בסיום לשער הניצחון היקר של קבוצתו.

שי ברדה חוגג עם פלייטר. החלוץ כבש במשחק החזרה מהפציעה | דני מרון
הבעלים משה חוגג. מרוצה מהניצחון | דני מרון

מלבד הרגע הגדול של פלייטר, היכולת של בית"ר במהלך כל המשחק לא הרשימה, בלשון המעטה. מלבד מהלך אישי נהדר של שועה, קשה לציין שחקן או התקפה מסוכנת של הירושלמים במחצית השנייה.

במהלך המחצית השנייה נרשם אירוע שלא רואים בכל יום – שלום אדרי עלה מהספסל בדקה ה-58, ומיד לאחר מכן ביצע עבירה קשה על רועי קהת. תחילה, השופט שניר לוי שלף לקשר כרטיס צהוב, אך לאחר התערבות של שופטי הווידאו וצפייה ממושכת במהלך, הצהוב בוטל והאדום נשלף, כל זאת בדקה ה-63, חמש דקות בלבד לאחר החילוף של אדרי.

בגלל החיסרון המספרי על כר הדשא, ק"ש הפעילה לחץ רב על השער של איתמר ניצן, ולא הייתה רחוקה משער שוויון, במיוחד לקראת השריקה האחרונה. בסופו של יום, בית"ר רשמה ניצחון שלישי העונה וכבר מתכוננת למשחק הקרוב בו היא תארח את מכבי תל אביב לקרב קשה (21.12). מנגד, לקריית שמונה מצפה משחק בית נגד בני סכנין (20.12).

קובי רפואה. עוד הפסד מאכזב לק"ש | דני מרון
בבית"ר כבר נערכים למכבי ת"א ביום שני | דני מרון

הרכבים

בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, אנטואן קונטה, אור זהבי, אוראל דגני, אורן ביטון, אביאל זרגרי (תמיר עדי, 58), עלי מוחמד, עידן ורד (לירן רוטמן, 86), עוזיאל פרדו (אורי מגבו, 86), ירדן שועה (אלירן עטר, 71), חלאופילו פלייטר (שלום אדרי, 58).

קריית שמונה: דז'יוגאס ברטקוס, יובל לוין (מוחמד שכר, 72), עידן נחמיאס, אורי דהן, אמיר בן שמעון, סמואל בראון, יואב הופמייסטר (אדריאן רוצ'ט, 53), רועי קהת, סאקו טורה (גיא בן לולו, 77), יוג'ין אנסה, לוסיו.

מהלך המשחק

דקה 10, איום ראשון במשחק: אחרי דקות בהן ק"ש יזמה ותקפה יותר, בית"ר הייתה הראשונה לבעוט למסגרת לאחר שפלייטר ניסה להפציץ את השער ממרחק, ברטקוס קלט את הכדור.

פלייטר. איום ראשון של החלוץ | דני מרון
ברטקוס עם הדיפה מוצלחת | דני מרון

דקה 26, התקפה נהדרת של ק"ש: אנסה פרץ על אגף ימין והצליח להכניס כדור רוחב טוב, בראון הגיע מהקו האחורי וסחט הדיפה מניצן.

דקה 34, ק"ש מתקרבת לשער: הפעם זה היה תורו של הופמייסטר לנסות לכבוש ממרחק, ניצן זינק לבעיטה של הקשר אבל הכדור לא היה מדויק ופספס את המסגרת.

הופמייסטר. בעיטה מסוכנת של הקשר | דני מרון

דקה 35, 0:1 לבית"ר ירושלים! אחרי מספר ניסיונות כושלים, הצהובים-שחורים הצליחו לפצח את ההגנה בלבן לאחר ששועה סידר לפלייטר כדור נוח ליד תיבת החמש, החלוץ הסורינמי שלח כדור שטוח לרשת.

אמיר בן שמעון, חלאופילו פלייטר | דני מרון
שי ברדה, חלאופילו פלייטר | דני מרון
ירדן שועה, חלאופילו פלייטר | דני מרון

דקה 45+1, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: בית"ר ירושלים ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 0:1 נגד קריית שמונה.

מחצית שנייה

דקה 53, התקפה נהדרת של בית"ר: המקומיים פתחו טוב את החצי השני, קונטה הוביל התקפה מהירה שהגיעה לרגליו של ורד, והקפטן מצא את פרדו בעמדה טובה לבעיטה. האחרון בעט רע ולא היה קרוב למסגרת.

דקה 63, בית"ר נותרה ב-10 שחקנים! כדקה לאחר שעלה מהספסל, אדרי דרך על רגלו של קהת כאשר הכדור כלל לא היה באזור. הקשר קיבל בשלב הראשון כרטיס צהוב מהשופט שניר לוי, אך לאחר התעברות של שופטי הווידאו נשלף הכרטיס האדום.

שניר לוי | דני מרון
שניר לוי, שלום אדרי | דני מרון
סלובודאן דראפיץ', שי ברדה | דני מרון

דקה 67, מהלך גדול של שועה! שחקן הרכש ממכבי חיפה קיבל את הכדור בתוך הרחבה, הטעה שני שחקנים יריבים ופרץ לתוך הרחבה, אך בבעיטה האחרונה הוא ניסה למסור לוורד והכדור נהדף.

דקה 83, ק"ש הייתה קרובה לשוויון! בן שמעון הרים כדור נהדר לעבר קהת, שעמד במצב טוב וניסה להכניע את ניצן מהאוויר, אבל השוער עצר את הבעיטה המסוכנת.

דקה 85, איזו החמצה של ק"ש!! בן לולו ובן שמעון התמסרו ביניהם וסידרו לבראון מצב בעיטה נהדר מ-12 מטרים, אבל הקשר פספס את המסגרת.

דקה 90+5, שריקת הסיום של המשחק: בית"ר ירושלים ניצחה 0:1 את קריית שמונה.

תמיר עדי, עלי מוחמד, יוג'ין אנסה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי