"הוא חם": ההמתנה של בית"ר לפלייטר והתובנה של דראפיץ' וברדה

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים | דני מרון

בירושלים נשמו לרווחה אחרי ה-0:1 היקר על קריית שמונה והסבירו מדוע חזרת החלוץ הייתה חשובה במיוחד: "שמות לא ישחקו פה". גם: מדוע בן חיים יצא מהסגל ברגע האחרון, מה קרה לקריאף וההתנצלות של אדרי

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

כמעט חודשיים חיכתה בית"ר ירושלים שחלאופילו פלייטר ישוב מפציעה. הציפייה לחזרת החלוץ, שהגיע בסך הכל מהליגה השניה בקפריסין, הייתה גדולה. בבית"ר דיברו לאורך כל השבוע על חשיבות חלוץ תשע קלאסי, שיכול לעשות תנועה לעומק ובנוי על מהירות, כמי שיכול לסייע גם לשחקנים לידו לפרוח. וזה מה שקרה אתמול (חמישי), כאשר פלייטר קיבל כדור מירדן שועה, כבש את השער היחיד במשחק והעניק לבית"ר ירושלים 0:1 יקר על הפועל קריית שמונה, שהעלה את הקבוצה מעל הקו האדום.

גם מי שראה את אימוני בית"ר השבוע, ידע בדיוק למה המאמנים חיכו וציפו מפלייטר. "הוא חזר 'חם', נראה הכי טוב בקבוצה, לא הפסיק לכבוש", אמרו בבית"ר, "הפציעה שלו לא הייתה קשורה לכדורגל ולכן ידענו שברגע שהוא יחזור לאימונים הוא יוכל להשתלב מהר מאוד".

צפו בתקציר: פלייטר העניק 0:1 לבית"ר

סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, שניקו רעשי רקע לפני המשחק בצל הכותרת על משה חוגג, הבינו שההרכב שלהם זקוק לשינוי. הם הסבירו לשחקנים השבוע שייתכן שהמערך ישתנה ל-4:3:3, אבל גם הבהירו שהשינוי אינו משמעותי ביחס לשיטה הרגילה שלהם. הם ספסלו את אלירן עטר, מיכאל אוחנה לא שיחק בגלל פציעה ולמערכה נכנס חלוץ רחבה, שהיה כל כך חסר מאז ששלומי אזולאי עזב את הקבוצה, כשאביאל זרגרי חיזק את האמצע.

סלובודאן דראפיץ', שי ברדה | דני מרון

זהו הרכב שמבחינת הסגנון שלו מזכיר את השיטה בה דגל רוני לוי – אמצע חזק (איינבינדר ומוחמד פתחו לצד קינדה ומאוחר יותר השתלב גם תמיר עדי) ואיזון (שלומי אזולאי) גם על חשבון יצירתיות בחלק ההתקפי. "אמרנו כל הזמן ששמות לא ישחקו פה ובטח לא ינצחו משחקים, יש המון כשרון בחלק הקדמי וצריך לדעת לשחק איתו", הסבירו במועדון.

בית"ר הסתדרה אתמול ללא שלושה שחקנים חשובים בסגל שלה. לעומת אוחנה, שלא נטל חלק באימון המסכם, טל בן חיים כבר נכלל ב-18 אבל חזר הביתה בשל עניין אישי ואילו אופיר קריאף התלונן על דלקת בגרון. בסיום, אלי אוחנה הגיע לבקר בחדר ההלבשה. הוא לא דיבר עם השחקנים, אך אפשר להרגיש את המעורבות שלו לקראת תפקידו החדש, בו יקבל יותר סמכות מקצועית.

בית"ר נושמת לרווחה אחרי ניצחון יקר | דני מרון

בבית"ר עדיין חושבים שהקבוצה זקוקה לבלם לקראת ינואר ואולי גם למגן שמאלי ולקשר במרכז השדה. עומר אצילי נמצא ברשימות, אבל מבחינת צמד המאמנים דווקא תוספת לשדרה המרכזית יהווה תוספת חשובה לקבוצה. מעקב מתנהל גם אחר שחקני מכבי תל אביב וביניהם שחר פיבן וכן ניקו אולסק, שהביע נכונות לחזור לישראל. אם חוגג יאשר למאמנים להביא אותו, אולסק יעדיף את מאמניו בעבר מנתניה על הפועל תל אביב.

ביום שני, לדראפיץ' וברדה יש את מכבי תל אביב על הראש. רוב הסגל יהיה כשיר והבחירה תהיה בין עטר לפרדו, כששועה יפתח לצד פלייטר. שלום אדרי, שחטף ביקורת מהצוות המקצועי, ספג אתמול גם ביקורת על חוסר האחריות שבהרחקה מיד לאחר עלייתו מהספסל. אדרי מוערך על המאמנים והתנצל בסיום בפני חבריו, למרות שטען שלדעתו ההרחקה לא הייתה מוצדקת. אם אוחנה יהיה כשיר, ייתכן שיפתח נגד מכבי ת"א על הספסל כדי לא ליצור שינוי גדול מדי בהרכב המנצח. תמיר עדי עשוי לקבל יותר דקות בהמשך.

שניר לוי, שלום אדרי | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי