איגוד השופטים קבע: ק"ש קופחה, השער של ב"ש מול חדרה נפסל בצדק

ההתאחדות פרסמה את מסקנות הוועדה המקצועית, לפיהן הקבוצה הצפונית הייתה אמורה לקבל פנדל במשחק מול מחזיקת הגביע לאחר הכשלה של גולדברג על קהת, ובר נתן פעל נכון כשפסל את הגול של שבירו בדקה ה-97

(גודל טקסט)

היום (שבת) פורסמו מסקנות הוועדה המקצועית על אירועי המחזור העשירי ומשחקי ההשלמה של המחזור השלישי. על פי הנכתב בדוח כמעט כל ההחלטות של השופטים היו נכונות וישנה רק מקופחת אחת – קריית שמונה.

על המשחק בין הפועל באר שבע לקריית שמונה נכתב: בדקה ה-75 היה על שופט המסך להמליץ לבחון עבירה ברחבה ופסיקה לבעיטת עונשין לזכות קריית שמונה. במהלך הרמת כדור קרן, שון גולדברג תפס בשתי ידיו את רועי קהת, תוך השפעה על יכולתו לשחק בכדור. השופטים הונחו להקפיד על אכיפה של תפיסות ברורות ברחבה, בפרט כאשר הכדור בכיוונו של השחקן הנתפס.

על המשחק בין מכבי תל אביב להפועל חיפה נכתב: בדקה ה-78 אבחן נכונה שופט המסך שלא בוצעה עבירת יד ברחבה. השופט, לאחר בחינת האירוע ע"ג המסך, ביטל בהתאם את הפסיקה לבעיטת עונשין לזכות מכבי תל אביב.

רועי קהת | מאור אלקסלסי

על המשחק בין הפועל חדרה להפועל באר שבע נכתב : בדקה ה-68 אבחן נכונה שופט המסך ששוער ב"ש עצר בעיטת עונשין באופן לא חוקי, לאחר שיצא עם שתי רגליו מקו השער בעת הבעיטה בכדור והמליץ לשופט על בעיטת עונשין חוזרת. מכיוון שהאירוע הינו עובדתי ולא דורש פרשנות, השופט אינו נדרש לבחון אותו ע"ג המסך.

להדגיש, בהתאם לחוקה, בעת הבעיטה בכדור, לפחות כף רגל אחת של השוער חייבת לגעת או להיות על קו השער, כפי שקרה בעת עצירת הכדור החוקית בבעיטת העונשין החוזרת.

באירוע נוסף במשחק צוין כי בתוספת הזמן של המשחק אבחן נכונה שופט המסך עבירת נבדל במהלך ההתקפי שהוביל להבקעת שער לזכות באר שבע. איתמר שבירו, אשר היה בעמדת נבדל בעת הרמת הכדור לרחבה, ניסה לשחק בכדור ובנוסף יצר מגע עם שחקן הגנה. לאור האמור, מדובר בעבירת נבדל שהינה הפרעה ליריב והשער נפסל בצדק.

איתמר שבירו | שלומי גבאי

לציין, בהתאם לפרוטוקול שיפוט המסך, השופט רשאי בנסיבות מיוחדות ליזום היוועצות עם כל אחד מצוות השיפוט במגרש. באירוע זה, בשל העובדה כי מדובר בתוצאה צמודה ובאירוע מורכב בשניות הסיום של המשחק, החליט השופט לקיים היוועצות עם השופט הרביעי לצורך גיבוש ההחלטה הסופית הנכונה.

על המשחק בין בית"ר ירושלים וקריית שמונה נכתב: בדקה ה-59 אבחן נכונה שופט המסך עבירה אלימה של שחקן בית"ר שלום אדרי והמליץ לשופט לבחון הנפת כרטיס אדום. השופט, לאחר בחינת האירוע ע"ג המסך, הרחיק את השחקן בהתאם. מדובר בפגיעה מאחור באזור גבוה של הרגל (שריר התאומים) באמצעות הפקקים וללא כוונה לשחק בכדור.

על המשחק בין מכבי תל אביב למכבי נתניה נכתב : בדקה ה-46 אבחן נכונה שופט המסך עבירת יד של שחקן נתניה ברחבה והמליץ לשופט לבחון את האירוע ע"ג המסך. השופט, לאחר בחינת האירוע ע"ג המסך, פסק בהתאם לבעיטת עונשין לזכות תל אביב.

שניר לוי, שלום אדרי | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי