מדהים: כהן עצר פנדל בדקה ה-98, מכבי חיפה ניצחה 1:2 את מכבי פ"ת

דרמת ענק: השוער שוב הציל את הירוקים, כאשר סיפק הצלת ענק עמוק בתוספת הזמן והעניק ניצחון 5 ברציפות שביסס את הקבוצה בפסגה והגדיל את הפער ל-6 נק'. סבג כבש ראשון, רוקאביצה וחזיזה הפכו. אבו פאני החמיץ פנדל

(גודל טקסט)

המשחק בין מכבי חיפה למכבי פתח תקווה הבטיח וקיים. שתי המדורגות ראשונות בליגת העל ערב המחזור נפגשו היום (שבת) באצטדיון המושבה במסגרת המחזור ה-11, והירוקים המשיכו במומנטום הנהדר שלהם וניצחו 1:2. זה היה הניצחון החמישי ברציפות של חניכיו של ברק בכר, שבהחלט יכולים לחלום אחרי שהתבססו בפסגה והגדילו את הפער מהמקום השני לשש נקודות, אבל הם צריכים להגיד תודה לג'וש כהן.

השוער, שסיפק הופעה גדולה במחזור הקודם מול הפועל תל אביב, ארגן דרמת ענק ושוב הציל את הקבוצה כאשר הדף פנדל של ינון אליהו בדקה ה-98 והעניק שלוש נקודות למכבי חיפה במו ידיו. הירוקים היו עדיפים ממכבי פ"ת לאורך כל 90 הדקות, הציגו כדורגל טוב וללא ספק התוצאה עושה איתם צדק. וכמה זמן מכבי חיפה לא חיברה חמישה ניצחונות ליגה רצופים אתם שואלים את עצמכם? זה קרה לראשונה מאז ינואר 2013. אז כן, אפשר לחלום.

המלאבסים של גיא לוזון, שרשמו הפסד שני ברציפות, פתחו טוב והפתיעו עם 0:1 כבר בדקה הרביעית לאחר שליאל עבדה בישל לנאור סבג, אשר הכניע את ג'וש כהן לראשונה אחרי ארבעה משחקים. מאז – המשחק היה חד צדדי. הירוקים הגיבו מהר מאוד, וכבר בדקה השמינית השוו משער של ניקיטה רוקאביצה בנגיחה מקרוב אחרי קרן שהגביה צ'רון שרי. הקצב היה מצוין, ובדקה ה-45 הקבוצה מהכרמל גם זכתה בפנדל השישי שלה העונה אחרי נגיעת יד של אור בלוריאן ברחבה. מוחמד אבו פאני ניגש לנקודה הלבנה, אך שלח את הכדור לקורה בלבד ופספס הזדמנות לקבוע מהפך רגע לפני הירידה למחצית ואולי להפוך את המשחק להרבה יותר קל.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם ג'וש כהן | טל לוי

החיפאים יצאו למחצית השנייה בצורה אדירה ולא הפסיקו לתקוף ולהגיע למצבים איכותיים, אך נעצרו פעם אחר פעם אצל אריק ינקו. צ'רון שרי הגיע לשני המצבים הטובים ביותר, אך שוער מכבי פ"ת הדף, ובדקה ה-79 מכבי חיפה באה על שכרה ועלתה ל-1:2. קרן של שרי הורחקה על ידי ינקו היישר לראשו של דולב חזיזה, שהיה עירני ובחדות מרשימה שלח את הכדור אל הרשת ושחרר הרבה לחץ אצל ברק בכר. אבל אז הגיעה הדרמה הגדולה באמת, עמוק בתוך תוספת הזמן. אולי במצב הראשון של המלאבסים בחצי השני, עופרי ארד תפס בחולצתו של עמית מאיר ברחבת מכבי חיפה ולאחר בדיקת VAR – השופט אלי חכמון שרק לפנדל בדקה ה-98. ינון אליהו ניגש לבעוט, אך ג'וש כהן סיפק הצלת ענק והביא את הנקודות לירוקים ובצדק, במה שיזכרו לשוער היהודי-אמריקאי עוד המון זמן.

גיא לוזון, ברק בכר | אודי ציטיאט
ברק בכר | אודי ציטיאט
יעקב שחר | אודי ציטיאט
אבי לוזון | אודי ציטיאט

הרכבים

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, ינון אליהו, מרכוס דיניז, אור בלוריאן, מוחמד הינדי, אלביס סאקי, ארד בר (אסמיר סוליץ', 76), נאור סבג (עמית מאיר, 46), ליאל עבדה (אבדיאל ארויו, 76), אור אינברום (דניאל פלשר, 61), תאי בריבו (ג'וסי לופטה, 68).

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, בוגדן פלאניץ', עופרי ארד, סאן מנחם, חוסה רודריגס, נטע לביא, מוחמד אבו פאני (יובל אשכנזי, 68), דולב חזיזה (יהאב אבו אלשיך, 89), צ'רון שרי (טאלב טוואטחה, 89), ניקיטה רוקאביצה (גודסוואי דוניו, 83).

שחקני מכבי חיפה | אודי ציטיאט
שחקני מכבי פתח תקווה | אודי ציטיאט
מכבי חיפה נגד מכבי פתח תקווה | אודי ציטיאט

מהלך המשחק

מכבי פ"ת פתחה ללא רגשי נחיתות, לחצה מאוד גבוה ובדקה הרביעית גם הצליחה לעלות ל-0:1 ולהכניע את מכבי חיפה לראשונה אחרי ארבעה משחקים. ליאל עבדה נשלח למסירת עומק בצד הימני של הרחבה וסיפק מסירת רוחב נפלאה לנאור סבג, שהצטרף מאחור ונגח אל הרשת. פתיחה אדירה למלאבסים.

נאור סבג חוגג עם ארד בר | אודי ציטיאט
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים | אודי ציטיאט
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים | אודי ציטיאט
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים | אודי ציטיאט

מכבי חיפה הגיבה מהר מאוד, ובדקה השמינית השוותה ל-1:1. ומי מצא את הרשת? ניקיטה רוקאביצה, מלך שערי הליגה, שכבש את ה-12 שלו העונה. צ'רון שרי הגביה כדור קרן לפינה הקצרה, החלוץ האוסטרלי התרומם ושפשף את הכדור שהצליח להכניע את אריק ינקו ולאזן את התוצאה.

ניקיטה רוקאביצה חוגג עם שחקני מכבי חיפה | אודי ציטיאט
שחקני מכבי חיפה חוגגים | אודי ציטיאט

בקצב היה פשוט פנטסטי, ובדקה ה-12 רוקאביצה היה חייב להשלים צמד ולקבוע מהפך. דולב חזיזה ביצע מהלך אישי מצוין בסיומו מעט בעוצמה מחוץ לרחבה לעבר השער של אריק ינקו, שעדף רק את החלוץ האוסטרלי אשר היה חייב להמשיך את הריבאונד לרשת, אך הכדור שלו היה גבוה.

ג'וש כהן, עופרי ארד | אודי ציטיאט

מכבי חיפה הייתה בדקות טובות, הגיעה למספר מצבים נוספים, כאשר הקרוב ביותר שבהם הגיע בדקה ה-18. שרי הנפלא השתלט ממצוין על כדור ארוך ובעט כדור שטוח וחד אל הפינה הרחוקה ברגל ימין, אך פספס במעט את המסגרת.

עופרי ארד, ליאל עבדה | אודי ציטיאט

לאחר מכן לא נרשמו יותר מדי איומים בשני צדי המגרש, ורגע לפני הירידה למחצית, בדקה ה-45, מכבי חיפה פספסה הזדמנות גדולה לרשום מהפך כשהחמיצה פנדל. שרי הכניס כדור מהאגף הימני אל רחבת מכבי פ"ת, כדור אשר נגע בבירור בידו של אור בלוריאן והשופט אלי חכמון הצביע מיד על הנקודה הלבנה בצדק. מוחמד אבו פאני היה זה שניגש לבעוט, הוא הלך אל הפינה הימנית בזמן שאריק ינקו זינק לצד השני, אך הבעיטה של הקשר נעצרה רק בקורה והירוקים ירדו להפסקה בתיקו.

הפנדל המוחמץ של מוחמד אבו פאני | אודי ציטיאט
מוחמד אבו פאני מאוכזב | אודי ציטיאט

מכבי חיפה פתחה טוב את המחצית השנייה והגיעה בדקה ה-58 אולי למצב הטוב ביותר במשחק, לא כולל הפנדל. התקפה קבוצתית יפה הסתיימה במסירת עומק פנסטית של אבו פאני לשרי, שנותר במצב של אחד על אחד מול אריק ינקו, שיצא לכיוונו והצליח לבלום את הצ'יפ של ההולנדי לעבר השער. דקה לאחר מכן ינקו סיפק הצלחת ענק נוספת לשרי, כשהפעם ההולנדי קיבל הגבהה מהאגף השמאלי ונגח מקרוב, אך נעצר אצל שוער מכבי פ"ת.

ליאל עבדה | אודי ציטיאט

בדקה ה-65 מכבי חיפה הגיע למצב הבקעה מצוין נוסף. הפעם, רז מאיר נשלח לכדור עומק פנטסטי באגף הימני והגביה אל מרכז הרחבה. רוקאביצה התרומם והצליח לגעת בכדור רק עם הגב, ומשם חזיזה ניסה להמשיך מקרוב לרשת אך הכדור הורחק לקרן. ארבע דקות לאחר מכן שרי שוב איים, הפעם עם בעיטה מצוינת מחוץ לרחבה, אך שוב נעצר אצל ינקו.

ג'וש כהן, תאי בריבו | אודי ציטיאט

ובסוף, אחרי הלחץ הכבד, מכבי חיפה באה על שכרה בדקה ה-79. קרן של שרי נכנסה לרחבה, ינקו אגרף והרחיק לא מספיק טוב היישר אל ראשו של דולב חזיזה שהיה חד מאוד ועירני והמשיך לרשת. הירוקים עלו ל-1:2 וקבעו מהפך חשוב מאוד לקראת הסיום.

דולב חזיזה, סאן מנחם | אודי ציטיאט
שחקני מכבי חיפה חוגגים | אודי ציטיאט

עמוק בתוך תוספת הזמן, מכבי פ"ת זכתה בפנדל לאחר שעופרי ארד תפס בחולצתו של עמית מאיר ברחבה והשופט אלי חכמון הצביע על הנקודה הלבנה אחרי בדיקת VAR. בדקה ה-98 ינון אליהו ניגש לבעוט את כדור העונשין מ-11 מטרים, אך ג'וש כהן סיפק עצירה פשוט ענקית ועזר למכבי חיפה להביא ניצחון במו ידיו ובצורה הכי דרמטית שיש.

טאלב טוואטחה חוגג עם ג'וש כהן | טל לוי
גודסוויי דוניו חוגג עם ג'וש כהן | טל לוי
מכבי חיפה חוגגים | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי