החלק החסר לאליפות? אצילי יקבל הצעת חוזה לעונה וחצי במכבי חיפה

עומר אצילי עומר אצילי | ספורט1
יעקב שחר יעקב שחר | אריאל שלום
ברק בכר ברק בכר | מאור אלקסלסי

שחר ירד מיציע הכבוד להודות לשחקנים, טירוף בכרמל אחרי הניצחון: "ג'וש הציל אותנו. יש רגעים שהם רגעי אליפות". פלאניץ' כיכב, חזיזה יהפוך לבועט הפנדלים הקבוע של הקבוצה, ומי יגיע בינואר?

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

צפו בניצחון הדרמטי של מכבי חיפה על מכבי פ"ת

בעלי מכבי חיפה, יעקב שחר, עשה את כל הדרך מיציע הכבוד באצטדיון המושבה עד לכר הדשא בכדי להודות למאמן ברק בכר ולשחקניו על הניצחון הדרמטי על מכבי פתח תקווה אמש. לאור ניסיונו בכדורגל הישראלי, גם הבעלים הבין את חשיבות הניצחון במירוץ האליפות, ואנחת הרווחה שהשתחררה לאחר הדיפת הפנדל של ג'וש כהן אחרי המשחק בקרב השחקנים והצוות המקצועי נשמעה ברחבי האצטדיון .

"זה היה משחק מוקש, ואין ספק שג'וש הציל אותו בשני המשחקים האחרונים. זו הייתה הדיפה גדולה" החמיאו בחיפה לשוער אחרי המשחק. "יש רגעים שהם רגעי האליפות, יכול להיות שזה היה רגע כזה". חוץ מהשוער, גם צמד הזרים, בוגדאן פלאניץ' וחוסה רודריגס זכו למחמאות ביום, כאשר הבלם, שספג ביקורות בתחילת העונה, סיים את המשחק עם נתונים אישיים מדהימים: 9/9 מאבקים מוצלחים, 100% תיקולים מוצלחים ו-12 חילוצי כדור.

פלאניץ'. המשחק הכי טוב שלו בחיפה | אודי ציטיאט

מצד שני במועדון יודעים שיש מספר סיבות לדאגה, ביניהם הטעויות במשחק ההגנה וההכשלה המטופשת של עופרי ארד בדקה האחרונה. בנוסף לחוסר החדות בחלק העליון וההחמצות הרבות: "אם היינו כובשים מחצית מהמצבים שלנו העונה הפער בצמרת אפילו היה גדול יותר". אמר אחד אנשי הצוות לאחר המשחק.

נושא נוסף שמדאיג את הירוקים: הפנדלים. לאחר ההחמצות של ניקיטה רוקאביצה, דולב חזיזה היה נראה כמו מי שיתפוס את מקומו כבועט המוביל של הקבוצה, אך אמש, מוחמד אבו פאני ביקש לבעוט ונעצר בקורה. בימים הקרובים, בכר צפוי לעשות סדר בנושא וחזיזה צפוי להפוך לבועט הקבוצה, שניצלה רק 50% מ-6 בעיטות עונשין שקיבלה העונה.

דולב חיזה. יהפוך לבועט הקבוע של הקבוצה | אודי ציטיאט

הירוקים יפגשו ביום שלישי את בני יהודה ללא הקפטן, נטע לביא, שייעדר בעקבות צהובים ויובל אשכנזי יתפוס את מקומו בהרכב. חזיזה ספג מכה קשה בכתף וגם הוא בספק. למרות פער שש הנקודות בצמרת, הקבוצה זקוקה לחיזוק בינואר וע"פ המסתמן, הנטייה היא להתחזק בשני שחקני התקפה ומגן ימני. באשר לעמדת הבלם, לספורט1 נודע שצוות הסקאוטינג כרגע לא מחפש אחרי שחקן בעמדה הזו.

בשיחות הסגורות בהנהלה מבינים שחלון ההעברות הקרוב עשוי להיות משמעותי לא רק לעונה הקרובה, אלא גם בעונה הבאה, בעיקר לאור ההיצע הרב בשוק השחקנים הישראלים המובילים, דבר שלא קרה שנים רבות. הירוקים יקבלו הזדמנות להנחית שמות כמו עומר אצילי ודור מיכה, שניים מהשחקנים המובילים בישראל בעונה שעברה בעלות שהיא כמעט חצי ממה שהייתה בעונה שעברה, לאור הנזקים שנגרמו לתחום ממשבר הקורונה.

יעקב שחר. הזדמנות נדירה בחלון ההעברות | מאור אלקסלסי / אריאל שלום

השם החם הוא עדיין שמו של קשר אפואל ניקוסיה, שזוכה להתעניינות גם מבית"ר, אך כבר הודיע למקורביו כי ישמח להגיע לסמי עופר. הירוקים עדיין לא פתחו בשיחות רשמיות, אך נראה שההחלטה תתקבל בפתיחת חלון ההעברות של ינואר, ואצילי יקבל הצעת חוזה לעונה וחצי לפחות. "הוא יכול להיות שובר שוויון בעונה כזאת". אמרו בקבוצה.

מעבר לכך, גם מוחמד עוואד עשוי לחזור לכרמל במידה ויחליט להיפרד מפולין לאחר קדנציה קצרה. בעמדת המגן הימני, בקבוצה מחפשים מגן זר במקומו של ארנסט מאבוקה, שצפוי לעזוב את הקבוצה אלא אם יקרה משהו חריג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי