דוניס: "השחקנים לא מכונות". גולסה: "בטוח שנחזור לליגה"

כשהפער מחיפה עומד על תשע נקודות, מכבי ת"א תתארח אצל בית"ר (שני ב-20:45) ותקווה להפסיק לספוג בקצב מסחרר. המאמן: "זה הזמן לתת תשובות על המגרש". הקשר: "מקווה שנחזור עם שלוש נקודות"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שמכבי חיפה גברה על מכבי פתח תקווה בתום דרמה גדולה והגדילה את הפער מהאלופה לתשע נקודות, מכבי תל אביב הלחוצה תתארח מחר (שני ב-20:45) אצל בית"ר ירושלים באצטדיון טדי במסגרת המחזור ה-11 בליגת העל ותקווה להשיג שלוש נקודות שיורידו את מפלס הלחץ וישאירו אותה במרחק סביר מהקבוצה של ברק בכר שנמצאת ברצף של חמישה ניצחונות.

מבחינה מקצועית, בסביבת מכבי תל אביב מצפים לראות שיפור מיידי במשחק ההגנה של הקבוצה וכן וביכולת של חוליית ההגנה עצמה, שחוטפת שערים בקצב מסחרר. אחרי עשרה משחקים תחת גאורגיוס דוניס בליגה, השוער דניאל טננבאום הוציא לא פחות מ-15 כדורים מהרשת, 50% יותר מכמות השערים שהקבוצה ספגה תחת ולדימיר איביץ' ב-26 מחזורים בעונת עונת 2019/20. העונה, רק שלוש קבוצות בליגה ספגו יותר מהאלופה, שהוציאה בשלושת המחזורים האחרונים לא פחות משמונה כדורים מהרשת. כמות בלתי נתפסת במונחים של האלופה.

מי שסופג לא מעט ביקורות עד כה הוא הבלם לואיס הרננדס, שאינו מצליח למלא את החלל הגדול שהותיר ז'איר אמאדור הפורטוגלי ובסביבת המועדון הצהוב מצפים שהספרדי ירים את יכולתו בהקדם. גם אצל שרן ייני ואיתן טיבי חלה ירידה חדה ביכולת, כשבמקרה שלהם נטען כי מדובר בעייפות פיזית ומנטלית בעקבות כמות אדירה של משחקים בליגה, באירופה ובנבחרת. לדוגמא, טיבי בן ה-33 שיחק העונה 27 לא פחות משחקים רשמיים בכל המסגרות, ואנחנו רק בחודש בדצמבר.

דן גלזר, לואיס הרננדס, מאור קנדיל | אריאל שלום

דוניס דיבר אמר לקראת המשחק: "אנחנו בעיצומו של לו"ז עמוס וקשה. מי שינתח את הלו"ז שלנו יגלה שב-24 ימים היו לנו שמונה משחקים, כולל באירופה. זה היה קשה. אנחנו לא מחפשים תירוצים, אבל השחקנים הם לא מכונות. זה נורמלי שלפעמים לא מציגים את היכולת הטובה ביותר אבל אנחנו חייבים לחשוב על העתיד, אנחנו צריכים לשכוח את מה שהיה בעבר, זה הזמן להמשיך לעבוד קשה ולתת תשובות על המגרש".

על בית"ר: "אני מכבד את היריבה, אנחנו מנתחים אותה, אבל העדיפות שלנו היא הקבוצה שלנו. אנחנו קבוצה גדולה, עם שחקנים טובים ואני חושב שאפשר להשיג תוצאה טובה. אנחנו רוצים להתקדם צעד-צעד, ממשחק למשחק, ולחשוב על עצמנו. אנחנו מכירים את בית"ר, זו קבוצה טובה שמנסה לשחק כדורגל. לא היו להם את התוצאות הטובות ביותר עד כה אבל במשחק האחרון בבית הם ניצחו את קריית שמונה. כל משחק הוא קשה אך כמו שאמרתי מה שחשוב מבחינתי היא שאנחנו כקבוצה ניתן את התשובות במגרש".

על הזמן שעבר מאז המשחק האחרון: "זו היתה הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שהיה זמן לתת יום מנוחה לשחקנים. חשוב מאוד בכדורגל ובחיים, במיוחד כאשר אתה עייף, לתת מנוחה גם למחשבה. להיות עם המשפחה, להתרענן ולהיטען מחדש. אני חושב שהיום הזה היה חשוב לכולם".

גאורגיוס דוניס | מכבי תל אביב, רשמי

הקשר אייל גולסה, שכבש את שער בכורה שלו העונה בליגה ב-2:2 מול נתניה, הוסיף: "תמיד כיף להבקיע, אבל התוצאה לא הייתה לטובתנו. אנחנו לא מסתפקים בתיקו, כך שהשער שכבשתי לא שווה כלום. המשחקים נגד בית"ר תמד מעניינים, זה לא משנה באיזה מצב הקבוצות מגיעות. יהיה משחק מסקרן ואני מקווה שנחזור עם שלוש נקודות. כולנו רצינו שזה יהיה אחרת אבל אי אפשר להתעלם מהעומס שאנחנו עומדים בו. לאט-לאט אנחנו מתרגלים ואני בטוח שנחזור לליגה ונחזור להיות מכבי שכולם רוצים לראות".

באשר ל-11 איתם יפתח דוניס מחר בטדי, ייני, טיבי והרננדס נאבקים על המקום בהרכב, אך נראה ששני האחרונים יקבלו מהמאמן היווני את הקרדיט. אפשרות נוספת היא לשחק עם אנריק סבוריט במרכז ההגנה ולהציב את אופיר דוידזאדה על חשבונו בצד שמאל. בקישור, נראה שדן גלזר, דור פרץ ואייל גולסה יקבלו את המפתחות ואילו חוליית ההתקפה של האלופה ככל הנראה תורכב מדן ביטון, יונתן כהן ואלכסנדר פשיץ', כשגם טל בן חיים עשוי להילקח בחשבון.

הרכב משוער, מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, איתן טיבי, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, דן גלזר, דור פרץ, אייל גולסה, דן ביטון (טל בן חיים), יונתן כהן, אלכסנדר פשיץ'.

אייל גולסה | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי