צפו בתקציר: הפועל תל אביב הפסידה 3:0 להפועל באר שבע

בדרך ללאומית? מבלי לכבוש שער מעל 600 דקות, האדומים נותרו במקום האחרון בטבלה אחרי עוד ערב עגום. ז'וסואה כבש (62) שער מדהים עבור הדרומיים עם בעיטה אדירה מ-22 מטרים, וארן (68) וסלליך (22) הוסיפו

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב, לאן? זו בוודאי השאלה הגדולה ביותר ששואלים אוהדי הקבוצה הערב (ראשון) לאחר עוד הפסד צורם העונה בליגה, הפעם 3:0 בבית נגד הפועל באר שבע. בחישוב מהיר אפשר לראות שעברו כבר מעל 600 דקות מאז השער האחרון של הפועל ת"א, ועל כן היא גם נותרה במקום האחרון בטבלה.

שינוי אחד בלבד עשה הערב ניר קלינגר בהרכב שהפסיד למכבי חיפה במחזור האחרון, כאשר עמנואל בואטנג קיבל את הקרדיט בקישור ודן עזריה ירד לספסל. עומרי אלטמן שוב אייש את עמדת החלוץ, כאשר לצידו שיחקו רועי זיקרי ואושר דוידה. מנגד, יוסי אבוקסיס פתח עם איליי מדמון בקישור על חשבונו של מרואן קבהא הפצוע, מריאנו בריירו שובץ כבלם לצידו של הקפטן לואי טאהא.

כבר לפני המחצית הראשונה ניתן היה להבין שלהפועל ת"א צפוי עוד ערב מאכזב – בעוד שהיא משתדלת לתקוף וארנסטס שטקוס מציל אותה פעם אחר פעם, בדקה ה-22 סינטיהו סלליך הצליח להכניע את השוער הליטאי. בפתיחת המחצית השייה חל שיפור גדול במשחק ההתקפה של הפועל ת"א, אשר הגיעו לשיאו כאשר אלטמן היה חסר מזל מול השער ובעיטה שלו התגלגלה ליד העמוד של אוהד לויטה.

עוד ערב עגום עבור הפועל תל אביב | ברני ארדוב
ב"ש עקפה זמנית את מכבי ת"א בטבלה | ברני ארדוב

מן העבר השני, הפועל ב"ש לא באמת הייתה צריכה הרבה כדי להבקיע שוב. אחרי שבישל את השער הראשון, בדקה ה-62 ז'וסואה קיבל את הכדור לרגלו השמאלית, וללא תנופה, שלח בעיטה אדירה לחיבורים של שטקוס מ-25 מטרים. כחמש דקות לאחר מכו אנתוני וארן הצטרף לחגיגה, כבש שער רביעי בשלושת משחקי הליגה האחרונים, והעמיק את המשבר שעובר על הפועל ת"א.

לקראת הסיום עבר קלינגר למערך סופר-התקפי, כאשר שלף מהספסל את גיל יצחק ושחר הירש, אולי בתקווה נואשת לשער שכמעט הגיע לאחר שני מצבים טובים שנגמרו בכדור בקורה, בתוספת מספר הצלות של לויטה, ששמר על שער נקי.

במחזור הבא מצפה להפועל תל אביב קרב קשה נוסף, הפעם בדמות משחק חוץ באצטדיון דוחא נגד בני סכנין (23.12). מנגד, הפועל באר שבע תארח את מכבי פתח תקווה (23.12).

היכן תסתיים העונה של הפועל ת"א? | ברני ארדוב
עוד ערב שקלינגר תופס את הראש | ברני ארדוב

הרכבים:

הפועל תל אביב: ארנסטס שטקוס, איעד אבו עביד, סיאנדה קולו, ניב סרדל, דורון ליידנר (אופק בלס, 78), עמנואל בואטנג (דן עזריה, 58), שי אייזן, שי אליאס (רז שלמה, 69), אושר דוידה (שחר הירש, 69), רועי זיקרי (גיל יצחק, 58) עומרי אלטמן.

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, דוד קלטינס, לואי טאהא, מריאנו בריירו, שון גולדברג, איליי מדמון, ז'וסואה (רמזי ספורי, 70), מרסלו מלי (עמית ביטון, 83), סינטיהו סלליך (ג'ונתן אגודלו, 83), אלטון אקולטסה (איתמר שבירו, 70), אנתוני וארן (רותם חטואל, 70).

שתי הקבוצות עלו לכר הדשא | ברני ארדוב
עוד לפני שריקת הפתיחה נערך טקס מכובד של יוסי אבוקסיס | ברני ארדוב
שחקני הפועל תל אביב מוחאים כפיים למאמן היריב | ברני ארדוב

מהלך המשחק

דקה 10, איום ראשון במשחק: סלליך פרץ לתוך הרחבה, התגבר על ליידנר והגיע עד לשטקוס, אבל הבעיטה שלו נעצרה אצל השוער הליטאי.

דקה 12, הדיפה נוספת של שטקוס: הלחץ של ב"ש נמשך, הפעם ז'וסואה הרים כדור חופשי לראשו של מלי, שסיפק נגיחה טובה למסגרת אך שטקוס זינק והדף.

קלינגר. לא הפתיחה שהוא רצה | ברני ארדוב

דקה 22, 0:1 להפועל באר שבע: פתיחת המשחק החד צדדית עשתה את שלה – הפועל ת"א איבדה את הכדור לאחר זריקת חוץ, ז'וסואה סידר לסלליך מצב נוח והאחרון מצא את הרשת של שטקוס.

הלחץ עשה את שלו. ב"ש ביתרון בבלומפילד | ברני ארדוב

דקה 30, הפועל ת"א ניסתה לחזור: בואטנג קיבל את הכדור והיה חופשי ברחבה, אך הבעיטה שלו נעצרה אצל לויטה, אשר נאלץ לעבוד לראשונה במשחק.

דקה 45+1, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: הפועל באר שבע ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 0:1 על הפועל תל אביב.

מחצית שנייה

דקה 46, ב"ש כמעט הכפילה את התוצאה: גולדברג מצא את עצמו במצב נוח ברחבה לאחר כדור קרן, בעט בעוצמה לעבר השער ושטקוס היה במקום כדי למנוע שער נוסף.

דקה 60, חוסר מזל של הפועל ת"א!! סנטימטרים ספורים הפרידו בין האדומים לשער שוויון במשחק – דוידה שלח כדור רוחב לעבר אלטמן, שהגיע לכדור והכניע לויטה, אבל הכדור התגלגל ליד העמוד ויצא החוצה.

אלטמן. חוסר מזל של הקפטן | ברני ארדוב

דקה 62, 0:2 להפועל באר שבע! וואו איזה שער! קלטינס מסר לז'וסואה, שהניף את רגלו השמאלית מ-22 מטרים ומצא את השער של שטקוס בבעיטה חדה ומדויקת.

עוד יצירת מופת של ז'וסואה | ברני ארדוב
אבוקסיס חוגג עם הכוכב הגדול ביותר שלו | ברני ארדוב

דקה 68, 0:3 להפועל באר שבע! החגיגה של הדרומיים בבלומפילד ממשיכה – וארן קיבל את הכדור ברחבה אחרי בעיטה של ז'וסואה, השתחרר מהשמירה של אבו עביד ושלח כדור שטוח לרשת.

שער רביעי בשלושה משחקים לחלוץ | ברני ארדוב

דקה 76, הכדור בקורה!! חוסר המזל של הפועל ת"א נמשך, הפעם בעיטה של סרדל ננעצה בעמוד של לויטה.

דקה 81, שוב פעם כדור בקורה! המערך ההתקפי של הפועל ת"א מייצר לחץ רב על השער, הפעם נגיחה של הירש פגעה בעמוד.

דקה 90+3, שריקת הסיום בבלומפילד: הפועל אביב הפסידה 3:0 להפועל באר שבע.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים, אושר דוידה | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי