תורג'מן: "כשלא הולכים בדרך של שום, הוא לוקח את זה לרמה האישית"

אחרי שפוטר מהפועל כפר סבא, המאמן דיבר בתכנית הספורט של 103FM וסיפר מה הוביל לסיום דרכו: "הם רצו שכל הזרים ישחקו קבוע". וגם: מדוע לא הסכים ליישר קו, חילוקי הדעות והמשך קריירת האימון שלו

קבוצות: הפועל כפר סבא
(גודל טקסט)

אחרי שהעניק ראיון מיוחד לספורט1, עמיר תורג'מן עלה לשידור בתכנית הספורט של 103FM וסיפר מדוע פוטר מהפועל כפר סבא ומה הוא חושב על דבריו של הבעלים יצחק שום. "זה מבאס להישאר בבית ולא להיות עם הקבוצה, בטח בשבוע הראשון, אבל צריך לקבל את המצב ולהתקדם קדימה", אמר בפתיחת דבריו.

האזינו לראיון

האם הכתובת לא הייתה על הקיר עוד לפני מינויו: "זה נאמר וזה היה באוויר, אבל אתה מגיע למקום ואתה מאמין שהדברים יסתדרו וילכו כמו שצריך. בעונה שעברה הדברים הלכו בצורה טובה מאוד והיה אפשר לעבוד בשקט, עשינו תוצאות טובות ואף טובות מאוד בפלייאוף התחתון ונשארנו בליגה בצורה יפה. תחילת העונה הזו הייתה טובה והיה שיתוף פעולה, אבל יש נקודה שלא מרוצים והלחץ עולה. גם כשהתחלנו טוב, התחילו רעשים וזה חבל מאוד. לא הייתה התקפה, כן הייתה תקפה, כל הזמן מדברים. קבוצת כדורגל זה הרבה תקציב והרבה תלוי בשחקנים שאתה מביא. יש שחקנים טובים, אבל צריך לדעת את המקום שלך. אנחנו שווים גול או גול וחצי למשחק. במשחקים מסוימים הצלחנו, בחלק לא".

דבריו של יצחק שום וההוראות שהוא לא מילא: "יש דברים שאפשר לקבל ויש דברים שלא. למלא אחר הוראות? אני חושב שבעלים צריך לייעץ. אפשר לדבר, בטח עם מישהו שמבין בכדורגל, אי אפשר לקחת את שיצחק עשה, הוא הצליח הרבה ולפעמים גם לא הצליח. בסופו של דבר, יש מאמן. אתם משלמים לי בשביל שאאמן ואקבל החלטות. מה הם ענו? שאני צריך לשמוע להם. אתה מייעץ לי או שאתה רוצה לקבוע? לי לא יקבעו. אני מוכן להקשיב והרבה דברים גם שיניתי על פי שיחות איתו ועם עידן, אבל מאמן הולך הביתה ואומר לעצמו מה מתאים לו ומה לא. אנחנו מדברים על לשחק עם שחקנים התקפיים, אבל שחקנים שלא מספיק רצים ולא מספיק עובדים, יש לי איתם בעיה. אם הם רצים שני קילומטר פחות, יש לי איתם בעיה. גם אם הוא השחקן הכי טוב בחלק הקדמי. מה זה הכי טוב? עד עכשיו הוא לא נתן גול אחד. אני לא רוצה לנקוב בשמות".

על הביקורת שיצחק שום הטיח בו לאחרונה באחד הראיונות שהעניק לתקשורת: "אני מבין שהרבה היה אישי ועל זה אני מצטער. אני מאוכזב שהוא לקח את זה ברמה האישית, כי התוצאות לא היו רעות, רק לפני שבועיים ניצחנו את מכבי חיפה ומחזור לפני כן עשינו תיקו עם באר שבע במשחק טוב. אחרי הראיון שלו ביום רביעי, הבנתי שזה היה אישי וחבל לי, כי לא היה לי שום דבר איתו ונגדו ברמה האישית. ברגע שלא הולכים לפי הדרך שלו, הוא לוקח את זה לרמה האישית. אני שחררתי. זה מבאס, כי היינו יכולים לעשות דברים יפים. האם כפ"ס תישאר בליגה בתום העונה? זה תלוי בהתנהלות ובגישה".

יצחק שום
יצחק שום | אודי ציטיאט

על מה היו חילוקי הדעות: "הם אמרו שהזרים ישחקו ב-100 אחוז. מה זה מאה אחוז? אבל יש ישראלים טובים, צריכה להיות תחרות על הסגל ועל ההרכב. לא יכול להיות שהם ישחקו בוודאות. אם אתה עושה חורים פעם אחר פעם, אתה צריך לשבת בחוץ, זה חלק מתהליך של קבוצה. גם אני חשבתי שלא יפטרו אותי, עשינו תוצאות טובות בעונה שעברה וחבל. טום שלח? אני חייב להגיד הכי אמיתי – הוא אחלה ילד ובחור שעובד ומקשיב. לא דיברנו חצי משפט עליו. זה לא נבע ממנו, אלא מזרים ומתהליכים של אימון שחלק היו מקובלים עליי ואחרים לא".

מדוע לא הסכמת ליישר קו עם הבעלים: "הלוואי שהכדורגל שלנו היה מתנהל ככה, שרק המאמן מחליט ואין לחצים מסביב. יש מקומות שהבעלים רוצה צעירים, רוצים שחקנים זרים, זה בסדר. אני כן קשוב לבעלים. היה שחקן, איתי שור שמו, שמאוד רצו לקדם אותו ולראות איך הוא משחק, אז הוא כן שיחק בהדרגה עד שהוא התגייס לצבא. אני מבין את חוקי המשחק וגם היו מקרים שהלכתי במחשבה של יצחק שום. לדוגמא, הוא אמר לי בוא ננסה קשרים כמו בן רייכרט ורז כהן שאפשר לשחק איתם קצת יותר קדימה, חשבתי שזה נכון והשארתי את ג'ורג' פוצ'יבה לבד מאחורה בקישור. יש דברים שכן ויש דברים שלא".

תורג'מן סיכם את דבריו: "אכלתי חרא ולא היה נעים מהלך הרוח שהיה בתקשורת ומסביב. בתוך המועדון, ברור שהיה לחץ, אבל הייתי נאמן לדרך, לעצמי ולשחקנים. אם אתה מאבד את הדרך שלך, השחקנים רואים את זה. ברגע שהם רואים את זה, האוטוריטה של המאמן נגמרת ובעצם המועדון נגמר. אם זה לא המאמן מחליט אלא הבעלים, זו בעיה, אף פעם לא נתתי לזה להגיע למקום הזה".

עמיר תורג'מן | דני מרון

המשך קריירת האימון: "אני עדיין מאמין בכדורגל הישראלי ועדיין מאמין שאפשר לעשות דברים טובים, כי אנחנו המאמנים הצעירים רוצים להתקדם ולקדם גם שחקנים צעירים שיגיעו לנבחרות ויצליחו. השאלה היא למה אנחנו לא מתקדמים. אני מאמין בכדורגל, אוהב אותו ורוצה לחזור אליו בהקדם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי