שוברות שיאים שליליים: המאזנים העגומים של מכבי והפועל ת"א

האדומים רשמו את פתיחת העונה החלשה בהיסטוריה של המועדון, הצהובים עם הפתיחה החלשה בעידן מיטש גולדהאר. וגם: קלינגר רחוק חצי שעה ממבוכה ענקית ורוקאביצה מחפש מקום בעשירייה הראשונה

(גודל טקסט)

661 דקות ללא כיבוש שער להפועל ת"א. מדובר כמובן בשיא מועדון (שברה אותו כבר במחזור הקודם), אבל שימו לב: עוד דקה אחת ללא כיבוש תציב את תקופת הבצורת הזו בין עשר תקופות הבצורת הארוכות בהיסטוריה של הליגה הבכירה בישראל. עוד חצי שעה ללא שער והפועל ת"א שוברת שיא של ליגת העל, שהחלה לפעול בעונת 1999/00. השיא של הליגה הבכירה בכלל שייך להפועל מחנה יהודה – 1070 דקות – והוא נקבע בעונה הכפולה ב-1966/68. אגב, מבין עשר הראשונות בטבלה הזו שבע קבוצתו ירדו בסיום אותה עונה לליגה השנייה. 

רק קבוצה אחת מאז קום המדינה כבשה פחות שערים מהפועל ת"א של העונה לאחר 11 מחזורים. זו הייתה הפועל לוד בעונת 1963/64. מיותר לציין כי לוד ירדה ליגה הרבה לפני שהעונה הגיעה לסיומה. כמות השערים העגומה ביותר שכבשה קבוצה בעונה היא שבעה, והשיא שייך למכבי נס ציונה שעשתה זאת בעונה הראשונה אחרי קום המדינה, אלא שנס ציונה לא הופיעה אז לחלק ממשחקיה. מבין אלה שכן הופיעו, הפועל ר"ג כבשה הכי מעט – בעונת 1968/9 – 11 שערים, אבל גם אז היו לה ארבעה שערים לאחר 11 מחזורים. מיותר כמובן לציין שכל הקבוצות האלה ירדו בסיום העונה.

זו בוודאות פתיחת העונה הכי גרועה בהיסטוריה של הפועל ת"א:  שש נקודות, שלושה שערים, הפרש שערים מינוס עשר. היו לה שתי פתיחות די זהות: בעונת 2007/8 ובעונת 1974/5, עם אותו מאזן של ניצחונות ותיקו, אבל עם הפרש שערים משופר יותר: 14:5. שימו לב: בשתי העונות האלה לא ירדה הפועל ת"א. כלומר, אפילו בשתי עונות הירידה היחידות שלה בהיסטוריה, לא היו להפועל ת"א פתיחת עונה גרועה כזו.

צפו בהפסד של הפועל ת"א לב"ש

הפעם אין קיזוז

הפעם האחרונה שבה הובילה מכבי חיפה את הטבלה בהפרש של שש נקודות מהמקום השני הייתה בעונת 2009/10. זה קרה לה עוד כמה וכמה פעמים, אבל זו הפעם היחידה שבה לא זכתה באליפות אחרי שיצרה פער כזה. ייאמר לזכותה, שזו הייתה עונת קיזוז, כך שהפער לא היה באמת אמיתי.

אם חשבתם שניקיטה רוקאביציה נמצא בקצב שערים היסטורי, מוטב שתירגעו קצת. 12 שערים (ההתאחדות לכדורגל היא היחידה שהעניקה לו 13 שערים), ב-11 מחזורים זה יפה, אבל זה לא משהו שלא ראינו. ערן זהבי כבש לפני שש עונות 13 שערים בפרק זמן דומה ואילו מוטל'ה שפיגלר הוליך את טבלת הכובשים בתום 11 מחזורים בעונת 1968/9 עם 17 שערים. מה שכן, לרוקאביציה יש 24 שערי ליגה בשנת 2020 וחסרים לו שלושה שערים כדי להיכנס לטבלת עשרת הכובשים הגדולים בליגה הבכירה בשנה קלנדרית ולהשתוות לעודד מכנס שכבש ב-1976 27 שערים. השיא שייך לערן זהבי: 35 שערי ליגה ב-2014. 

מאזן האיימים של דוניס

17 נקודות, ארבעה ניצחונות בלבד, 15 שערי חובה. זו פתיחת העונה הכי גרועה של מכבי ת"א מזה 12 עונות. 15 שערי חובה לא היו לה בעצם 13 עונות. אפשר לומר בוודאות: זו פתיחת העונה הגרועה ביותר של מכבי ת"א בעידן מיץ' גולדהאר.

האם שמונה הפרש ממכבי חיפה מהווה סוף פסוק מבחינת מכבי ת"א בסיפור האליפות? כמובן שלא. הפועל ת"א פיגרה ב-11 הפרש ממכבי חיפה בעונת הקיזוז וזכתה באליפות, אבל כאמור, זה היה קיזוז. מי שכן מהווה דוגמא היא מכבי חיפה עצמה שפיגרה ב-12 נקודות הפרש מבית"ר ירושלים, אחרי 11 מחזורים בעונת 1983/4, ועדיין זכתה באליפות.

גאורגיוס דוניס | דני מרון

רב"ש, לתשומך ליבך

זו פתיחת העונה הטובה ביותר של מ.ס.אשדוד מאז עונת 2012/13, אבל חייבת להתווסף כאן נורית אזהרה: אז זה נגמר במקום שביעי, בפלייאוף תחתון.

ציוך דרך לאנתוני וארן

אנתוני וארן ציין השבוע את משחקו ה-100 בליגת העל בכיבוש שערו ה-26, מה שמציב אותו כרגע במקום ה-366 בכל הזמנים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי