מוליכה גאה: מכבי חיפה הביסה 0:3 את בני יהודה והגדילה את הפער

גם ללא רוקאביצה ולביא, הירוקים חיברו ניצחון 6 ברצף והגדילו את ההפרש מהמקום ה-2 ל-9 נק'. הפער ממכבי ת"א - 11. שערי בכורה לדוניו ופלאניץ', שרי חתם מהנקודה הלבנה. כהן הלוהט שוב עצר פנדל, ליואיץ' החמיץ

(גודל טקסט)

מכבי חיפה של עונת 2020/21 זו קבוצה ששנים לא זוכרים בכרמל. הערב (שלישי) הירוקים גברו 0:3 על בני יהודה באצטדיון סמי עופר במסגרת המחזור ה-12 של ליגת העל, המשיכו בכושר הפנטסטי שלהם וחיברו ניצחון שישי ברציפות – דבר שלא קרה כבר עשור. כעת, חניכיו של ברק בכר הגדילו את הפער בפסגת הטבלה באופן זמני לתשע נקודות ממ.ס אשדוד השנייה, וממכבי תל אביב הפער עומד זמנית כבר על 11 נקודות – ואין ספק שזה מתחיל להיות פער משמעותי.

החיפאים לא שטפו את הדשא היום ולא הרשימו כפי שהרשימו במשחק הקודם מול מכבי פתח תקווה, אך היו יעילים והשיגו שוב שלוש נקודות. שני שחקנים סופר משמעותיים כמו נטע לביא וניקיטה רוקאביצה לא שיחקו (הקפטן בגלל צהובים והסקורר בגלל פציעה) – ובכל זאת הירוקים הסתדרו, כאשר גודסוואי דוניו שהחליף את מלך השערים כבר שער בכורה בישראל, בדיוק כמו בוגדן פלאניץ', שהרשית את השני במשחק. ומה עם ג'וש כהן הלוהט? הוא המשיך בכושר האדיר שלו ואחרי שבמחזור הקודם הדף פנדל בדקה ה-98 והעניק במו ידיו ניצחון למכבי חיפה, השוער שוב עצר פנדל, הפעם של מתיאה ליואיץ'. ואז, לקראת הסיום חניכיו של ברק בכר קיבלה פנדל אחרי הכשלה של דן מורי במשחק בלהות וצ'רון שרי כבש את השלישי בדקה ה-87 וחתם את תוצאת המשחק.

ביום שבת מצפה למכבי חיפה משחק מול מכבי נתניה (19:45, שידור ישיר בספורט4) והיא תנסה להמשיך ברצף הפנטסטי שלה. לבני יהודה, מנגד, מצפה משחק לא פשוט בכלל נוסף – מול הפועל באר שבע והאקס יוסי אבוקסיס, מולו הכתומים יתמודדו ביום ראשון (20:15, שידור ישיר בספורט1). הקבוצה משכונת התקווה רשמה משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון והפסד חמישי בשבעת המשחקים האחרונים. היא גם עדיין ללא מאמן, כששוב כפיר אדרי ויעקב אסייג עמדו על הקווים. בימים הקרובים צפויות התפתחויות בנושא, שכן בני יהודה צריכה למנות לצוות המקצועי אדם אשר מחזיק בתעודת פרו. כעת, הקבוצה רחוקה רק שלוש נקודות מהקו האדום.

שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

מכבי חיפה פתחה בהתלהבות בדקות הראשונות, אך התקשתה מאוד לייצר מצבים. כלל לא נרשם איומים משמעותיים לשער משני הצדדים בחצי השעה הראשונה והמשחק היה שקול לחלוטין, ואז, בדקה ה-37, הסכר נפרץ. בני יהודה בהחלט יכלה להרגיש פספוס – כי עד אותו רגע הירוקים לא הגיעו ליותר מדי מצבים. דן מורי ביצע טעות חמורה כאשר השתהה עם הכדור ולא שם לב לגודסוואי דוניו, שחטף לו את הכדור ובקלות ממצב של אחד על אחד מול השוער עומר ניראון כבש את שער הבכורה שלו בישראל. אחרי השער, מכבי חיפה השתחררה והחלה סוף סוף לשחק את הכדורגל שלה עד השריקה למחצית.

גם את המחצית השנייה היא פתחה טוב, ובדקה ה-50 זה כבר היה 0:2. בדיוק כמו דוניו – גם פלאניץ' כבש כאמור את שער הבכורה שלו בישראל. תרגיל בכדור קרן הסתיים בבעיטת וולה אדירה של מוחמד אבו פאני מחוץ לרחבה. הכדור של הקשר פגע בשי מזור וניתז לעבר הבלם הסרבי, שבעט מקרוב לרשת אחרי נבדל ששבר דן מורי והכפיל את התוצאה. בדקה ה-63 בני יהודה קיבלה הזדמנות ענקית לחזור למשחק, כאשר זכתה בפנדל לאחר הכשלה של מוחמד אבו פאני ברחבת מכבי חיפה על פדרו קמפוס. מתיאה ליואיץ' ניגש לנקודה הלבנה, אך ג'וש כהן הדף פנדל משחק שני ברציפות והמשיך בכושר האדיר שלו. בדקה ה-87 מורי במשחק בלהות הכשיל את צ'רון שרי ברחבה, וההולנדי בפנדל כבש את השלישי וחתם את תוצאת המשחק.

ברק בכר | מאור אלקסלסי
יעקב אסייג | מאור אלקסלסי

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, רז מאיר, עופרי ארד, בוגדן פלאניץ', טאלב טוואטחה (סאן מנחם, 77), חוסה רודריגס, יובל אשכנזי (עאיד חבשי, 69), מוחמד אבו פאני (יהאב אבו אלשיך, 77), דולב חזיזה, צ'רון שרי (טימוטי מוזי, 88), גודסוואי דוניו (מאור לוי, 69).

בני יהודה: עומר ניראון, אבישי כהן, תאמבי סגס, דן מורי, עמית כהן, מישאל ראנז'ל, סתיו פיניש, יוסיף מוסא (פדרו קמפוס, 59), שי מזור, מתיאה ליואיץ', מוחמד גדיר (רועי בן שמעון, 46).

שחקני מכבי חיפה בחימום | מאור אלקסלסי
שחקני בני יהודה בחימום | מאור אלקסלסי
רמי גרשון, חוסה רודריגס, עאיד חבשי | מאור אלקסלסי
ג'וש כהן | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

בדקה השישית מכבי חיפה יצאה להתקפה ראשונה, דולב חזיזה החזיר כדור עומק לגודסוואי דוניו בתוך הרחבה והחלוץ הגנאי נפל אחרי מאבק עדין עם עמית כהן. על אף שברור היה שלא מגיע לירוקים פנדל, אוהד אסולין ניגש ל-VAR ובדק במשך שתיים-שלוש דקות את האירוע, ולא שרק לכדור עונשין מ-11 מטרים.

סתיו פיניש שומר על צ'רון שרי | מאור אלקסלסי

בעשרים הדקות הראשונות של המשחק שתי הקבוצות התקשו מאוד לייצר מצבי הבקעה וכלל לא נרשמו איומים. בדקה ה-24 בני יהודה יצאה להתקפה טובה, כאשר שכבה על רחבת מכבי חיפה, ולבסוף יוסיף מוסא בעט מ-24 מטרים כדור שנהדף על ידי מוחמד אבו פאני לקרן. בדקה ה-31 הירוקים בעטו לראשונה לשער, כשחוסה רודריגס לקח כדור מ-24 מטרים ובעט לעבר המסגרת, אך עומר ניראון הדף לקרן.

דולב חזיזה, אבישי כהן | מאור אלקסלסי

הסכר נפרץ בדקה ה-37 ומכבי חיפה עלתה ל-0:1. הירוקים התקשו מאוד לייצר מצבים והשער הגיע אחרי טעות חמורה של דן מורי. טאלב טוואטחה הגביה כדור לעבר הרחבה, מייקל ראנז'ל הוריד לקפטן בני יהודה שפשוט השתהה וחשב כמה שניות. מי שניצל את זה היה גודסוואי דוניו, שחטף לבלם ובקלות ממצב של אחד על אחד מול עומר ניראון כבש את שער הבכורה שלו בישראל.

דוניו חוטף למורי | מאור אלקסלסי
דוניו כובש, מורי צופה מהצד | מאור אלקסלסי
גודסוויי דוניו חוגג | מאור אלקסלסי
גודסוויי דוניו חוגג עם דולב חזיזה | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי

בדקה ה-43 מכבי חיפה יצאה למתפרצת, צ'רון שרי דהר עם הפנים לשער כשהיה לו הרבה שטח ובעט מ-25 מטרים לעבר השער, אך הכדור של ההולנדי הלך אל מחוץ למסגרת. אחרי שתי דקות של תוספת זמן, השופט אוהד אסולין שרק למחצית.

טאלב טוואטחה | מאור אלקסלסי

בפתיחת המחצית השנייה מכבי חיפה זכתה בקרן ועלתה ל-0:2. הכדור הוגבה אל מחוץ לרחבה, שם חיכה מוחמד אבו פאני, שהניף את הרגל ובוולה אדיר בעט לעבר השער. הכדור פגע בשי מזור וניתז לבוגדן פלאניץ', שהמשיך לרשת. תחילה השער נפסל בעקבות ספק עמדת נבדל של הבלם, אך לאחר צפייה במערכת ה-VAR הוכח שהשער היה חוקי ובדיוק כמו דוניו – גם הסרבי כבש שער בכורה בישראל.

בוגדן פלאניץ' חוגג | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
בוגדן פלאניץ' חוגג עם טאלב טוואטחה | מאור אלקסלסי

בדקה ה-63 בני יהודה קיבלה הזדמנות ענקית לחזור למשחק, כאשר זכתה בפנדל לאחר הכשלה של מוחמד אבו פאני ברחבת מכבי חיפה על פדרו קמפוס. מתיאה ליואיץ' ניגש לנקודה הלבנה, אך ג'וש כהן הדף פנדל משחק שני ברציפות והמשיך בכושר האדיר שלו. כזכור, במשחק האחרון השוער היהודי-אמריקאי הביא לירוקים ניצחון במו ידיו כאשר הדף כדור עונשין מ-11 מטרים בדקה ה-98 מול מכבי פתח תקווה.

כהן הודף את הפנדל | מאור אלקסלסי
ג'וש כהן חוגג עם דולב חזיזה ועופרי ארד | מאור אלקסלסי

בדקה ה-76 שי מזור הכניס כדור עומק לעבר פדרו קמפוס, פלאניץ' לא הצליח לבלום את המסירה, והקולומביאני נותר מול ג'וש כהן. השוער הירוק יצא טוב לעברו וקצת הלחיץ אותו, וקמפוס בעט לא מספיק טוב החוצה.

יוסיף מוסא, מוחמד אבו פאני | מאור אלקסלסי

בדקה ה-66 צ'רון שרי היה קרוב לכבוש את השלישי של מכבי חיפה. ההולנדי קיבל כדור מאבו פאני בצד הימני של הרחבה ובעט לעבר השער של עומר ניראון, שנגע בכדור עם הרגל והבעיטה הלכה אל הקורה ולקרן.

דולב חזיזה מול תאמבי סגס | מאור אלקסלסי

בדקה ה-81 ג'וש כהן רשם הצלת ענק נוספת. עמית כהן חתך מהאגף השמאלי לעבר המרכז ושלח כדור מסובב ונהדר לעבר החיבורים, אך השוער הפנטסטי של מכבי חיפה מתח את היד ובקצות האצבעות הדף את הבעיטה לקרן.

טאלב טוואטחה, אבישי כהן | מאור אלקסלסי

בדקה ה-87 החגיגה הירוקה נמשכה ומכבי חיפה עלתה ל-0:3. דן מורי, במשחק בלהות, הכשיל את צ'רון שרי ברחבת בני יהודה והשופט שרק לפנדל בצדק. ההולנדי ניגש לבעוט, לא סיפק בעיטה גדולה בכלל, הכדור שלו הלך אל מרכז השער, עומר ניראון זינק שמאלה ונגע בכדור – אך הוא הלך אל הרשת.

שחקני מכבי חיפה חוגגים, דן מורי מאוכזב | מאור אלקסלסי
דן מורי מאוכזב, שחקני מכבי חיפה חוגגים | מאור אלקסלסי
צ'רון שרי חוגג עם ברק בכר | מאור אלקסלסי
צ'רון שרי, טימוטי מוזי | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי