איינבינדר: "בית"ר הציעה פשרה ולא עמדה בה. בינואר אמצא קבוצה"

דן איינבינדר
דן איינבינדר | אריאל שלום

הקשר המנודה בביקורת על המועדון: "זה לא כיבד אותי כשאמרו שזה עניין מקצועי, הייתי המראה הכי טובה של הקבוצה במשך שנים, זו האמת. על העתיד: "היה חלון קצר, רציתי לעזוב אבל לא מצאתי אתגר. הכסף אינו שיקול".

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

דן איינבינדר היה מהקשרים הבולטים בליגת העל בשנים האחרונות. בעונה הנוכחית, 2020/21, הוא נדחק הצידה על ידי בית"ר ירושלים שלא אפשרה לו אפילו להתאמן. בימים האחרונים איינבינדר שבר שתיקה ולא חסך בביקורת נגד קבוצתו וטען שהמקרה לא מקצועי. היום הוא התראיין בתוכנית הספורט של רדיו 103FM וסיפר מה הכי פגע בו, על הצעת הפשרה מצד המועדון שבסוף לא יצאה לפועל וכן על ינואר הקרוב ומציאת קבוצה חדשה.

בפתח דבריו התייחס איינבינדר לכך שהוא לא יכול להתאמן: "אני מרגיש לא נעים, אני די אחרי זה, הימים הראשונים שבוע-שבועיים ראשונים היו לא קלים ולא נעימים גם ברמה האישית אבל ממשיכים הלאה. זה חלק מהכדורגל לצערנו".

למה הוא לא בבית"ר: "זה משהו שצריכים לשאול אותם ולא אותי, אני יודע רק שהפרו את ההסכם שלי. הייתה הפרה חד צדדית של ההסכם, משהו שהוא לא חוקי כמובן ובלתי אפשרי לעשות. לצערי נותרתי ללא מסגרת בחודש-וחצי חודשיים אחרונים ואני מאמין שזה יגיע לבוררות בקרוב".

דן איינבינדר , משה חוגג , מוני ברוש | אודי צטיאט , דני מרון

מה הכי פגע בו: "מה שחרה לי הוא שאמרו בכל הזמן הזה שהעניין מקצועי וזה לא נכון וזה לא כיבד אותי. חובתם להתנהל בצורה ישרה עם שחקן שענד את סרט הקפטן לא מעט פעמים, יכלו להגיד שמדובר בעניין כלכלי. הייתי המראה הכי טובה של המועדון הזה לאורך זמן".

למה בוררות עם ההתאחדות ולא בית הדין לעבודה: "אין לי מה לחדש, העו"ד שלי (רועי רוזן) מטפל בזה, אנחנו עדיין לא נכנסנו להליך עצמו וכשזה יקרה אנחנו נהיה יותר חכמים".

מדוע הוא מתעקש להישאר כשהבין שהמועדון לא רוצה אותו מכל סיבה שהיא: "קודם כל הצוותים המקצועיים בבית"ר ירושלים רצו אותי, גם הקודם וגם הנוכחיים ודאגו להבהיר לי זאת בצורה כנה. לצערי שמעתי את הרעשים בתקשורת וגם בחודש אוגוסט אחרי שקיצצתי פעמיים בשכר. כל זה לא מנע ממני לראות איך אני ממשיך הלאה ואיך דלת אחרת נפתחת. לצערי הייתה סיטואציה שלאור הקורונה נפתח חלון מזדמן קצר בן עשרה ימים. לא ראיתי שם העברות מעניינות, קבוצות כבר די היו סגורות על הסגלים שלהן וגם לכל הקבוצות יש את רשת הביטחון ואני חשבתי לנכון שאם אעבור קבוצה אז רק למי שבאמת רוצה אותה ואני באמת ארצה להגיע אליה ולקחת את האתגר הזה ואת שאר האתגרים בהמשך הקריירה. כשראיתי שזה לא קורה רציתי לכבד את ההסכם וחבל שהצד השני לא עשה זאת".

דן איינבינדר
דן איינבינדר | אריאל שלום

עד כמה השכר היה מכשול לגבי קבוצה אחרת: "אני לא יודע, אני חושב שבחלק מהקבוצות לא הייתה אפשרות כלכלית בלי קשר למהלך שלי". כמו כן נשאל מדוע חוגג לא שילם את ההפרש: "הם שכחו להגיד משהו – זה היה יכול לקרות רק אחרי ה-30% קיצוץ ונקודות פרמייה, כלומר הייתי צריך לוותר על 50% משכריי".

לשחק כדורגל בכל מחיר גם בשכר נמוך: "שום החלטה שקיבלתי לא הייתה כלכלית. אני באתי לקראת המועדון בקיצוץ כי מאוד רציתי לעזור לו ובנקודת הזמן הזו רציתי ללכת לקראתו במצב חירום כזה כדי לצלוח את התקופה הזו. רק מה שהיה נראה לי לא נכון לעשות – קודם כל קיצצו לי בשכר ורק אז נזכרו להודיע לי שאני לא בתוכניות למרות שבתקשורת פיזרו את הדגשים האלה כל הזמן. עשיתי את מירב המאמצים כדי כן לראות איפה אני יכול למצוא את האתגר המקצועי הזה שלי ולא מצאתי אותו בחלון הזה של עשרה ימים ולכן חיכיתי עד ינואר".

הפשרה שלא קרתה: "בית"ר ירושלים החלה תהליך, עורכי הדין שלה פנו עם הצעת פשרה שכוללת משהו שאחזור להתאמן והסכמתי לזה. ההצעה הזו לא יצאה לפועל לצערי בגלל בית"ר – צריך לשאול אותם למה זה לא קרה. דבר נוסף – למטבע יש שני צדדים וקבוצה שמפרה את ההסכם באופן חד צדדי בעצם מאפשרת לשחקן להיות מפוטר באופן חד צדדי והתביעה תהיה משמעותית".

חנן ממן ודן איינבינדר | אריאל שלום

החוזה: "שחקנים מוכנים לא לשחק אבל אנחנו חותמים על חוזה שהוא דו-צדדי ויש מחויבות גם לקבוצה וגם לשחקן. המחויבות שלי הייתה להתאמן הכי טוב שאני יכול כדי להוכיח שמקומי על המגרש כמו שהיה לאורך כל הקריירה – עשיתי זאת גם אם זה לא עזר".

קבוצה חדשה בינואר: "זה מה שיקרה, ברור. אני עדיין לא החלטתי, בעשרה ימים הקרובים אחליט מה הכי חשוב לי מקצועית, הפן הכלכלי הוא לא שיקול. נכנסתי לתהליך הזה בעל כורחי, אני לא יזמתי או יצרתי את זה אבל גם לשמחתי אני מאוד חזק ובעל ניסיון. מבחינתי גם הראיון הזה היה רק כדי להניח את האמת כמו שהיא". לפי מה שנודע לספורט1, הפועל תל אביב ומ.ס אשדוד מעוניינות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי